„Jedná se o pokračování kampaně z minulého roku nazvané Ty to zvládneš. Ta byla zaměřená na nejčastější chyby laických záchranářů, letos jsme se zaměřili na chodce a nepozorné či agresivní řidiče,“ řekl k natáčení výkonný manažer asociace Lukáš Hutta.
Důvodem je podle něj zvyšující se statistika úmrtí a vážných úrazů, a to nejen na přechodech pro chodce.
„Podle aktuálních statistik evidujeme za první pololetí tohoto roku o deset usmrcených chodců víc, než ve stejném období v minulém roce. I proto jsme se nyní zaměřili na tento problém,“ vysvětil.
Na jednom z klipů jde například po chodníku maminka s kočárkem, když si na druhé straně ulice všimne kamarádky. Ze samé radosti se k ní hrne, v ten okamžik se jí ale vzepře pes na vodítku. Otočí se k němu, pustí z rukou kočárek, a ten vjíždí přímo na silnici pod jedoucí auto. Řidič už nestíhá zabrzdit, kočárek letí vzduchem a malá zkrvavená ručička se naposledy natáhne k mamince. Pak povolí...
Příběhy jsou realistické
„Připravíme se. Kamera. Akce!“ křikne na herce režisér Jiří Studnička, který se už podepsal na prvních deseti klipech.
Na Čertově ostrově v Karlových Varech do ulic vyrazil mladík se sluchátky na uších. Hlasitou hudbu společně s životem ukončil náraz auta, kterého si nevšiml...
Takový je scénář dalšího snímku. Právě velice realistické záběry jsou podle záchranářů důležité.
„Spoty mají za úkol diváka vtáhnout do děje, oslovit a emotivně zasáhnout, aby si takové situace uvědomil a těmto chybám se vyvaroval,“ říká prezidentka Záchranného kruhu Veronika Krajsová.
Za tramvajemi vyjedou filmaři do Plzně
Deset videí se bude natáčet devět dní, kromě Karlových Varů se filmaři podívají i na dva dny do Plzně. „Důvod je prostý, potřebujeme tramvaje a také nástupní ostrůvky,“ podotkl Hutta s tím, že kampaň má za úkol i odstranění některých mýtů.
„Například že chodci mají absolutní přednost na přechodu. Chceme ukázat nejčastější chyby, lidé si musí dávat pozor. I dospělí si musí uvědomit, že jsou vzorem pro své děti, a proto apelujeme i na ně,“ přiblížil Hutta.
S tím souhlasí i Krajsová. Proto jako podklady k natáčení neposloužila filmařská fantazie, ale jen čistá statistika.
„Když jsme připravovali scénáře, tak jsme vycházeli z reálných předloh. To znamená, že neukazujeme nic, co by se nikdy nestalo. Opravdu nic není vymyšleného,“ tvrdí Krajšová.
K deseti spotům vznikne i stejný počet naučných videí, která budou delší a budou ve 3D prostředí rozebírat danou situaci. Spoty budou k vidění v televizi, na obrazovkách v autobusech, v nemocnicích nebo na sociálních sítích. K videím bude navíc spuštěná i tištěná kampaň, ať už v novinách nebo na billboardech.
Asociace Záchranný kruh doufá, že bude mít kampaň stejný úspěch, jako ta rok předtím.
„Akce Ty to zvládneš, předčila naše očekávání. Čísla hovoří o tom, že naše spoty zasáhly až 5,5 milionů lidí. Větší radost ale máme z toho, že kampaň stále žije a videa jsou využívána například v autoškolách,“ dodal Hutta.
Spot z loňské kampaně Ty to zvládneš:
20. července 2017 |