Z místa už se v pondělí podařilo odtáhnout lokomotivy a vagony, které zůstaly na kolejích. Hasiči si pak připravili terén pro další vyprošťovací práce a zajistili odčerpání převáženého vápence z poškozených vozů.
Drážní hasiči teď postupně stahují vykolejené vagony z náspu, další pak s použitím jeřábu staví zpět na nepoškozené koleje.
Práce pokračovaly celou noc za umělého osvětlení a bez přerušení se bude pracovat i celé úterý.
Jak řekla ČTK mluvčí Správy železniční dopravní cesty Radka Pistoriusová, hlavním cílem je nyní uvolnit kolejiště tak, aby násep mohl posoudit geodet a určit, zda je stabilní a zda lze začít s opravou kolejí. Ta už by sama o sobě nemusela trvat dlouho.
Divil jsem se, proč jede tak rychle, říká autor videa |
Část vagonů z vlaku se podařilo v noci na dnešek odstranit z kolejí. „Čtyři vagony se podařilo během noci stáhnout z kolejí a z náspu a uvolnit tak část kolejového svršku. Jeřábem se podařilo nakolejit jeden z vagonů, uvedl dopoledne mluvčí HZS Karlovarského kraje Martin Kasal.
V úterý se pak podařilo z náspu odstranit další vagón. A protože se použití vyprošťovacího tanku osvědčilo, hasiči požádali o zapojení dalších dvou. „Nejdéle trvá příprava, i několik hodin, pak už odstranění vagónu z náspu je věc několika minut,“ popsal postup prací Kasal.
Jednotlivé vozy se hasiči a další pracovníci snaží i rozřezat, aby se s nimi dalo pohnout. Práce budou pokračovat pod vedením drážních hasičů, kteří operaci řídí. Od krajských hasičů si například vyžádali zázemí, sami si zajišťují další potřebnou techniku.
Nehoda se stala v neděli navečer, její příčiny se budou vyšetřovat možná i několik měsíců. Jako jedna z možných verzí je uváděná vysoká rychlost soupravy v místě, kde se mělo jezdit pomaleji (čtěte Strojvedoucí překročil rychlost až třikrát).