Pokládání ocelových nosníků nového mostu přes Ohři v Karlových Varech - Dvorech.

Pokládání ocelových nosníků nového mostu přes Ohři v Karlových Varech - Dvorech. | foto: Slavomír Kubeš, ČTK

Nový most přes Ohři v Karlových Varech začíná dostávat podobu

  • 2
Osazením zbývajících sedmi nosníků skončí dnes další etapa výstavby nového mostu v Karlových Varech - Dvorech. Stavba zatím pokračuje přesně podle harmonogramu, most tak město předá do užívání letos o Vánocích.

Usazení posledních ocelových nosníků se ovšem neobejde bez omezení dopravy. „Dodavatelská firma je bude pokládat z pravého břehu Ohře. Dočasně tak bude omezený provoz na kruhové křižovatce u KV Areny,“ uvedl náměstek primátorky Petr Bursík.

Omezení se ovšem nebude týkat jen provozu v ulicích Plzeňská a Západní, ale také na řece. 

„V době, kdy budou dělníci nosníky osazovat, bude jeden pracovník plavby upozorňovat vodáky na nutnost přenášet úsek po souši. Nad zúženou hladinou se totiž budou vznášet patnáctitunové části mostu. Proplouvat pod nimi by bylo velice nebezpečné,“ upozornil Zdeněk Uhlík, který pro město zajišťuje stavební dozor.

Vodáci by ostatně měli lodě přenášet stále, na což je upozorňují žluté bóje v korytu řeky několik desítek metrů před staveništěm. Lodě jsou ovšem uprostřed staveniště prakticky neustále. 

„To, že vodáci toto varování nerespektují, je na jejich vlastní riziko,“ pokrčil rameny náměstek Bursík v okamžiku, kdy kolem proplouvala skupina kanoí.

Dnešním osazením nosníků se stavba mostů dostane do druhé půle. „Následovat bude položení betonové desky, která vydefinuje konečnou podobu konstrukce,“ naznačil další postup prací náměstek.

Práce nezbrzdila ani velká voda, která před několika týdny ztrpčovala život nejen vodákům. „Nad normálním stavem je hladina i teď. V době, kdy byla nejvýš, už naštěstí stavba postoupila nad její úroveň, takže stavbu neovlivnila,“ doplnil Zdeněk Uhlík.

Karlovarské mosty v problémech

Co se mostů týká, nečeká Karlovy Vary v nejbližší budoucnosti nic dobrého. Stav staveb je tristní a na seznam těch, které už jsou nevyhovující, přibývají další. 

Nejnověji hloubková diagnostika potvrdila, že má velice blízko k zenitu Ostrovský most. „Do pěti let je nutná jeho celková rekonstrukce,“ naznačil náměstek Bursík.

Ostrovský most byl postavený v roce 1932. Podle encyklopedie mostů šlo o jednu z prvních staveb mostní konstrukce z předpjatého betonu na území státu. V roce 1990 prošel rekonstrukcí. „Právě betonové konstrukce jsou už ve špatném stavu,“ řekl Bursík. 

Nejhorší situace je v horní části mostu, spodní na Čertově ostrově je v pořádku. „Generální oprava bude stát stovky milionů korun. Do doby, než k ní dojde, ovšem budeme muset dělat i dílčí opravy. Ty se, na rozdíl od celkové rekonstrukce, obejdou bez nutnosti uzavřít most pro veškerou dopravu,“ dodal náměstek. 

Ještě před Ostrovským mostem ovšem přijde s opravou na řadu Chebský most, který je nejbližší k centru Karlových Varů.