Podle původních plánů měla modernizace horního nádraží začít bouráním staré budovy už předloni na podzim (více čtěte zde). S prvními cestujícími v nové dvoupodlažní budově ze skla a oceli počítal dopravce koncem loňského roku.
"České dráhy ani neotevřely obálky s nabídkami firem. Dosud se totiž nevyřešily otázky financování mezi kraji a státem. Obecně se tomu říká ošlapné a jde o možnost využívání nádraží jinými dopravci než Českými drahami. Dokud se na ošlapném nedohodnou, stavět se v Karlových Varech nebude," řekl náměstek hejtmana pro dopravu Petr Navrátil.
Náměstek upozornil i na další problém. Součástí modernizace je výstavba nové lávky přes kolejiště směrem k sídlišti Růžový Vrch.
Lávku i úpravu prostor před nádražím zaplatí krajské město. "Lávka je vyprojektovaná, ale jeden její sloup zasahuje do části nádražní budovy. To nejde, takže je nutné jednání," uvedl Navrátil.
Podle regionální mluvčí Českých drah Radky Pistoriusové se se stavbou dále počítá.
"Avšak s ohledem na dosud neuzavřenou diskusi o další budoucnosti nádražních budov v systému české železnice zatím není v této kapitole schválený plán investic na rok 2013," řekla mluvčí. Dodala, že jasná musí být i pravidla využívání nádražních budov v rámci liberalizované sítě, zmíněné ošlapné.
České dráhy oznámily, že nezahájí žádnou novou stavební investici do nádražních budov ve své správě.