Rekonstrukce dálničního mostu zkomplikuje život cestujícím jihlavskou MHD z Pávova. Ilustrační foto.

Rekonstrukce dálničního mostu zkomplikuje život cestujícím jihlavskou MHD z Pávova. Ilustrační foto. | foto: MF DNES

Zavře se podjezd D1. MHD v Jihlavě řeší, kudy do Antonínova Dolu

  • 0
Jihlavský dopravní podnik má problém. Práce na modernizaci dálnice od 1. dubna až na půl roku uzavřou silnici, po které jezdí linka MHD číslo 12. Cestující z Pávova sveze náhradní linka X. Ta se prodraží.

Dosud byly písmeny označeny v jihlavské MHD pouze trolejbusové trasy. Od 1. dubna však dopravní podnik zprovozní autobusovou linkou označenou písmenem X. Půjde o provizorní spoj po dobu rekonstrukce dálničního mostu, který kříží silnici mezi Pávovem a Červeným Křížem.

Těmito příměstskými částmi Jihlavy denně projíždí linka MHD s číslem 12. Jenže kvůli uzavření silnice se teď po své trase do Antonínova Dolu nedostane.

Náhradní linka X

Po dobu opravy dálničního mostu na 112. kilometru dálnice D1 přes starou silnici u Pávova bude jezdit náhradní linka MHD. Sveze cestující ze Starého a Nového Pávova k balírnám Tchibo na Bedřichově. Tam budou moci přestoupit na linku číslo 12. Časy jízdního řádu linky 12 zůstanou beze změny.

Řidič linky 12 tak poprvé na apríla zamíří z kruhového objezdu u firmy Bosch na čtyřproudý přivaděč a odtud ke křižovatce u Tří věžiček, kde odbočí doleva. Jízdu zakončí v Antonínově Dole na konečné. Mine tak zastávky v Pávově.

Náhradní doprava za miliony

"Ty ale kvůli cestujícím nemůžeme vynechat. Museli jsme proto zřídit další, výlukovou linku označenou jako X, která bude vozit cestující ze Starého a Nového Pávova na přestup na otočku u bývalých balíren Tchibo na Bedřichově, kde přestoupí na linku 12," řekl ředitel dopravního podniku Josef Vilím.

Časy jízdního řádu linky 12 ale zůstanou beze změny. Uzavírka by měla trvat až půl roku. "Od konce března do konce října by tam měla být uzavřená vozovka pro veškerý provoz," potvrdil náměstek primátora pro dopravu Josef Kodet.

"Náhradní doprava bude stát spoustu peněz. Nemáme ještě vyčísleno, na kolik to vyjde, budou to ale miliony," dodal Vilím.

"Objížďka bude dlouhá, proto jsme žádali policii, zda-li by nebylo možné po dobu opravy dálničního mostu otevřít uzavřený nájezd na dálnici v Pávově," dodal Kodet. Tento sjezd byl uzavřen po dokončení nového přemostění a sjezdu na přivaděč z Bedřichova.

"Je škoda, že nám tady nedávno uzavřeli bývalý sjezd z přivaděče. Dali tam betonové bloky, což se Pávovským dost nelíbilo. Teď by se tento nájezd dal krásně využít," je stejného názoru i předseda osadního výboru v Pávově Milan Mlejnek.

Starý sjezd odporuje předpisům

Policie však žádost zamítla. "Policie o tom rozhodovala pět dnů a po té době řekli, že nás tam nepustí," postěžoval si Josef Vilím s tím, že dopravní podnik tam na poslední chvíli musel vymýšlet jiné varianty.

"Otevření není možné, protože by celý dopravní prostor neodpovídal technickým předpisům a parametrům," vysvětlila mluvčí policie Dana Čírtková.

"Sjezd fungoval třicet let a problém tam nebyl. Pak se vybuduje nový nadjezd a starý fungovat nemůže? Přitom se jedná o nájezd na silnici první třídy, není to ani dálnice, tak proč bychom tam nemohli půlroku odbočovat," nelíbí se šéfovi dopravního podniku.

Podle mluvčí policie to však není možné, a to ani například po snížení povolené rychlost v místě na přivaděči, tak aby autobusy mohly po dobu uzavírky nájezd bezpečně využívat. Musí tak stačit nová mimoúrovňová křižovatka, která je nyní v předčasném užívání. V červnu by měla následovat kolaudace.