Diskuze
Na vedení vysokorychlostní trati městem se jihlavští náměstci neshodnou
Děkujeme za pochopení.
I70v96o 16P75l81a24č62e51k
Taková VRT přes oblast českomoravské vrchoviny by byla výhra pro města jako je Třebíč a Bíteš, ale i samotnou Jihlavu. Ač má přirozenou spádovost k Brnu, je jaksi uměle vyčleňována. Možná za to může i D1, ale spíš krajší lídři. Jenomže... ať peníze budou či ne, ať budou i pozemky, bude pořád chybět souhlas pana Kratochvíla. On je sice nesvéprávný, ale svoji firmu má pevně v rukou a jeho pomahači z jihlavského magistrátu mu budou vždy nápomocni. O kterou společnost se jedná a o které pomahače jde místní ví.
R21a14d23e34k 16J36a16n37a34t50a
Náměstek Kalina ji mimo. V Něměcku samzořejmě ICE do měst zajíždějí. Ne ruchlostí 300 km/h. Po normální trati niždí rychlostí. Pokud je pro něj těžké si to představit, ať si to představít jako autobus sjíždějící s dálnice. Dneska sna autobusy taky nemají zastávku na dálnici.
Ve Francii občas zastávka za městem je. Ale nemají s tím dobré zkušenosti. Cestující dávají přednost zastávkám ve městě - viz např. Lyon Part Dieu versus Lyon St. Exupéry.
Z26b34y43n88ě21k 75M72e71l60i38c36h61a34r
4 zastávky na Vysočině? to by VRT docela zabilo, ne? nebo si tu někdo plete jablka s hruškami?
R31a19d91e24k 38J61a98n14a56t24a
To ničemu nevadí. Prostě tam nebude stavět každý vlak.
Pokud je pro vás těžké si to představit, pak si uvědomte, že dnes je např. na trati Praha-Pardubice zastávek 31 a přesto to nebrání provozu vlaků, které jedou nonstop.
Podmínka akorát je, aby rozdíl cestovních rychlostí vlaků nebyl tak velký, aby si při daném intervalu a konfiguraci stanic/spojek/sjezdů překážely.
L14u87k41á29š 63F89a37t44r
„Přivedení VRT do centra města by bylo obrovským zásahemdo tváře Jihlavy."
když může do tváře Jihlavy beztrestně zasahovat Prior, tak může celkem bez problémů i koridor.
O59t93a 74S71u70k
U Jihlavy nebudou zastavovat vysokorychlostní vlky, to by pak postrádalo smysl, brzdit a rozjíždět se z/na 350 km/h po pár desítkách kilometrů od Prahy nebo Brna - mezi Prahou a Brnem je každé zastavení vysokorychlostního vlaku nesmysl, bude to jen hodina jízdy. Do Jihlavy mají zajíždět pouze rychlé vlaky z Prahy nebo z Brna, které vysokorychlostní trať částečně využijí. To ale ještě asi jihlavští magistrátní a vlastně i krajští papaláši nepochopili.
R39a26d37k39o 75K33ř22i77v84á46n55e57k
Zastavování VRT vlaků někde okolo Stříteže pro celou oblast JI-HB smysl má, týkalo by se pomalejší vrstvy VRT vlaků. Rychlejší vrstav by jela Pha- Brno bez zastávky. Do stanice VRT přípoje vlaky JI-HB, autobusy z menších míst a auty na P+R.
Pokračování části vlaků z VRT přes Jihlavu na Třebíč nebo Znojmo rovněž smysl má. Jihlavané mohou jet takovým vlakem bez přestupu ve "Stříteži"
Pokračování vlaků do stanice Jihlava město smysl nemá, zabije se tím rychlé spojení třebíčska a znojemska nejen s Prahou, ale konec konců i s tou Jihlavou. Nebo si někdo myslí, že by mělo smysl pokračování přes Kostelec do Telče?
R96a37d72k68o 82K56ř36i29v11á44n85e66k
V Kocourkově nevědí, co je to vysokorychlostní trať. Budova nádraží Jihlava město z 19. století je super argument.
VRT musí spojovat Prahu s Brnem nejkratším a technicky a ekonomicky nejvýhodnějším směrem, většinou mimo sídla. Skrz Jihlavu povede jen ode dneška do nejbližších voleb.
Efekt napojení Vysočiny přesto bude dvojí:
1. Nádraží v oblasti Vysočiny mimo zástavbu umožní parkování dojíždějících z velké oblasti, kombinace dojíždění vlak a auto má silně rostoucí tendenci. Současně tam může být přestup na příměststé vlaky (třeba Jihlava - Havlíčkův Brod)
2. VRT je kompatibilní s běžnými tratěmi, takže vlak rychle opustí Prahu, u Brodu sjede na klasickou trať a může pokračovat přes Jihlavu do Třebíče či Znojma. Za peníze, ušetřené za "průtah" VRT Jihlavou se můžou tyto tratě zmodernizovat na vyšší rychlost a elektrickou trakci a ještě hodně miliard zbyde. Jihlava město má smysl jen pro kočící vlaky, směrem na Horní Cerekev není kam moc tranzitovat a do Č. Budějovic asi VRT nebude, že?
Shrnutí: VRT pha - Brno mimo Jihlavu, přípoje skrz Jihlavu dál přes stávajici hlavní nádraží. Na technické a ekonomické realitě komická virtuální realita politiků nic nezmění. Je třeba si to uvědomit, hlavní nádraží kvalitně a kapacitně lépe napojit na městskou dopravu a vyřešit parkování pro cestující.
J46i71ř46í 90Z81a21t63l31o60u70k43a79l
Naopak, Kocourkovem je stavět nádraží někde v poli, odkud máte minimum přípojů a to maximálně jednou za hodinu a bez auta se odtud téměř nikam snadno nedostanete. A jak velké byste musel mít parkoviště, pokud většina cestujících přijede na nádraží autem? Dostat vlaky téměř do centra se snadným přestupem na městskou a příměstskou dopravu by mělo být prioritou, a to i za cenu o něco delší jízdní doby, když přes město v blízkosti nádraží, kde stejně zastavují, pojedou pomaleji. Návazná doprava a snadnost přestupu za to stojí a dopad na okolí by se příliš nelišil od klasických tratí. Ty nejrychlejší, přímé vlaky Praha Brno, by samozřejmě přes město nejezdily.
Pokud argumentujete přímými vlaky z Prahy na Třebíč, trasa přes městské nádraží by byla kratší a pravděpodobně i rychejší než oklikou někde přes Střítež. Navíc pro většinu cestujících z Jihlavy a okolí je městské nádraží dostupnější než současné hlavní nádraží, takže by tyto vlaky byly využitelné i pro regionální dopravu mezi Jihlavou a Třebíčí, což se o vlacích přes hlavní nádraží říct nedá. Podobně i pro vlaky Praha - Jihlava - Havlíčkův Brod, které by sice v trase přes městské nádraží byly asi mírně pomalejší, ale opět by mnohem lépe posloužily cestujícím z Jihlavy a regionální dopravě.
L20u62k73á13š 70F10i70a49l56a
eh...Jihlava řeší, jestli bude vlak stavět v centru města nebo na okraji...to se bavíme o jakým rozdílu? 300 metrů? 400?
R18i30c39h47a71r56d 33P78ů44ž97a
omluvou za neznalost vám budiž nevzdělanost nebo hloupost? ;)
Auto vyjelo z vozovky a srazilo tři lidi. Žena zemřela, dvě vnučky jsou zraněné
Osobní auto srazilo dnes odpoledne v Čáslavicích na Třebíčsku ženu a dvě děti. Žena srážku...
Zvláštní režim? Monitorovací vůz s kamerami projel místy, kde neměl co dělat
Řidiči kamerového auta v Jihlavě kontrolují, jestli ostatní šoféři dodržují pravidla nově...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Žena, kterou ve žďárském útulku surově pokousal pes, v nemocnici zemřela
Svým velmi vážným zraněním podlehla dvaašedesátiletá žena, kterou v půlce dubna napadl v psím...
Návštěvník z Polska. Na Žďársku pobíhá rys s obojkem, z lidí strach příliš nemá
Skutečně nestandardní chování má rys, kterého opakovaně viděli v uplynulých dvou týdnech na...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Na Pelhřimovsku hořelo dvanáct hektarů lesa, ze vzduchu shazoval vodu vrtulník
U Horní Cerekve na Pelhřimovsku odpoledne hořelo 12 hektarů lesa, byl vyhlášen třetí stupeň...
Parkování zdarma v království modrých čar? Radnice si drží místa pro úředníky
I v oblasti modrých zón v centru Jihlavy se dají najít parkoviště, která jsou stále zdarma. Nejsou...
Nebezpečné místo na dálničním přivaděči se promění v kruhový objezd
Za pár dní začne úprava jednoho z nejvytíženějších úseků dopravních tahů na Vysočině. Ředitelství...
Návštěvník z Polska. Na Žďársku pobíhá rys s obojkem, z lidí strach příliš nemá
Skutečně nestandardní chování má rys, kterého opakovaně viděli v uplynulých dvou týdnech na...
Zvláštní režim? Monitorovací vůz s kamerami projel místy, kde neměl co dělat
Řidiči kamerového auta v Jihlavě kontrolují, jestli ostatní šoféři dodržují pravidla nově...
10 nejčastějších podvodů na internetu: Dokážete ochránit sebe i svou rodinu?
V digitální éře, kde technologie proniká do všech aspektů našich životů, se také zvyšuje riziko podvodů. Od falešných e-mailů a inzerátů až po...