- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
"To ví přece každý, že jsou meze na obtíž.
Rozorejme meze navždy, budeme mít k sobě blíž!"
(bolševická častuška 50.let, kterou se děti povinně musely učit zpívat)
Komunistický systém hospodaření napáchal nedozírné ekologické škody, jednou z nejhorších bylo zničení selského stavu - lidí, kteří měli k půdě vztah a věděli, že je musí uživit i za 30-50 let.
Samotná komunistická ideologie pak napáchala škody morální, které se zatím furt nezacelily. V naší rodině jsme oslavili, že bolševická kára se definitivně převrátila.
Četl jste ten článek a pochopil jste jeho obsah ? Ty "cesty" jsou travnaté pásy, které pozitivní vliv na vsakování body mají. Rozdělením velkých pozemků s monokulturami působní např. i protierozně a mají i další v článku popsané funkce. Dříve ty "polňačky" takhle vypadaly, dvě vyjeté koleje v travnatém pásu s doprovodnou zelení keřů a stromů. Co je tam za polopravdu ?
Travnatý pás není cesta. Cesta nic nevsákne, pás ano. Polopravdou je psát, že se udělala cesta a přitom je to pás.
Článek je takový slepenec faktů a polopravd.
1. Pokud dřív bylo v lokalitě několik desítek pozemků s různými vlastníky, tak cesta měla smysl, a proto existovala za účelem přístupu na ně. Nyní v lokalitě hospodaří jeden subjekt, tak jaký smysl má obnovovat cestu v původním rozsahu ? Jezdit po ní nikdo nebude (když se dívám na fotky, tak by se to ani nedalo díky její šířce).
2. Jak cesta pomůže k vsakování vody, mi ještě nikdo nedokázal vysvětlit. Cesta je totiž utužený pás, často ještě zpevněný štěrkem či kameny, takže vody vsákne symbolicky. Nebo autor plete cestu a travnatý pás, který vodu zasáknout dokáže ?