Diskuze

Posázavský pacifik pojede dál a zrychlí, umožní to série velkých oprav

Před desítkami let se hovořilo o zrušení celé tratě, její budoucnost byla nejistá. Nyní do ní státní organizace Správa železnic pumpuje stovky milionů. Rekonstrukce železniční trati 212 z Čerčan do Světlé nad Sázavou, po níž jezdí Posázavský pacifik, se dostala na Vysočinu. Opravuje se i nejdelší tunel na trati.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Mám nedaleko chatu, už se v tom hrabou od jara, ano je to hezké, moderní, sice v té romantické krajině jak pěst na oko, ale jasně, pokrok nezastavíš. Co mě spíš zaráží je, že se to zrychlí. V této lokalitě protkané polními cestami s hustým pohybem rekreantů mi to moc šťastné nepřijde, nevím zda tam dali už nějaké elektro zabezpečení, ale doteď to bylo skoro všude bez světel, takže pokud zvýší rychlost, zvýší se i nehodovost. Železnice se dost klikatí a přejezd je za každou zatáčkou.

0 2
možnosti

Osobně bych dal přednost postupné modernizaci. Oprava trati do technického stavu přes 150 lety nic neřeší. Spoje jsou pomalejší než před třiceti lety na stejném úseku. Opravdu se to dá využít pouze pro turistiku během léta a aby se vodáci dostali zpět k autům. Pro místní obyvatele to má spousty mínusu. Města musí pravidelně přispívat na provoz trati nemalé výpalné !!

0 8
možnosti

J50o56s35e66f 93K89u31b65e89š

27. 10. 2020 9:01

Rušit tuto trať by bylo krátkozraké a myslím, že není na pořadu dne. V zimě jezdí pár lidí, to ano. V létě však plno turistů mířící k Sázavě. Spíše by chtělo cílit právě na to zatraktivnění pro dojíždění místních.

12 0
možnosti

Dobrých zpráv je nyní pomálu.

6 0
možnosti