„Zimní počasí je rizikem. Nemůžeme dopustit, abychom veškerou dopravu z dálnice přesunuli na souběžné komunikace v době, kdy hrozí sněžení a nejsou vhodné klimatické podmínky. Hrozilo by, že objízdné trasy zkolabují,“ vysvětlil regionální mluvčí ŘSD Jiří Veselý.
Demolici mostu na 127. kilometru, který v minulosti sloužil víceméně jen pro zemědělskou techniku jako náhrada za dálnicí přerušené polní cesty, nařídilo ministerstvo dopravy. Rozhodnutí vydalo na přelomu října a listopadu. Práce měly být provedeny do tří měsíců.
To se ovšem nestane. „Po administrativní stránce je odložení bourání nadjezdu již vyřešené. Není v tom problém,“ podotkl Veselý.
Problém podle něho není ani s bezpečností mostu. Jak mluvčí zdůraznil, nehrozí, že by z něho v následujících týdnech na dálnici odpadával beton či jiný materiál nebo by dokonce hrozilo samovolné zřícení nadjezdu.
Nový termín demolice mostu bude upřesněn později. „Předpokládáme, že k ní dojde v průběhu dubna,“ poznamenal Jiří Veselý.
Obce usilují o most nový. Zatím marně
Bourání, které za 2,45 milionu korun bez DPH slíbila provést stavební firma Mrozek ze severní Moravy, by se mělo odehrát o víkendu za dopravních omezení. Na jednu noc by se dálnice mezi Měřínem a Velkým Beranovem měla v obou směrech uzavřít, doprava by měla jezdit po objízdných trasách, nejspíše souběžné silnici 602.
Nadjezd pochází z roku 1979. Postaven byl jako náhrada za zrušené polní cesty při stavbě dálnice. Slouží k přístupům zemědělců na pozemky na druhé straně D1. Za celou dobu jeho existence ho však nikdo důkladněji neopravoval. Kvůli špatnému stavu je poslední roky zavřený.
2. listopadu 2023 |
Farmáři se na pole dostávají několikakilometrovou oklikou přes Věžnice, kde ničí místní cesty. To se místním samosprávám nelíbí a požadují za bouraný most náhradu.
„Usilujeme o to, aby most vybudoval a posléze i vlastnil stát. Demolice jde proti smyslu stavby mostu, který vznikl jako náhrada za několik zrušených a při budování dálnice přeťatých polních cest,“ konstatovala Hana Krejčová, starostka Kamenice, pod níž Řehořov spadá. Že by investovalo do mostu nového a jeho následné údržby, však ŘSD neuvažuje.
Mapy poskytuje © SHOCart a přispěvatelé OpenStreetMap. Společnost SHOCart je tradiční vydavatel turistických a cykloturistických map a atlasů. Více na www.shocart.cz