Jak uvedl tiskový mluvčí Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) Jan Studecký, s ohledem na naléhavost byla stavba takzvaného úseku 12 mezi exity 90 Humpolec a 104 Větrný Jeníkov rozdělena.
„Práce, které budou provedeny v letošním roce, byly soutěženy ve zkráceném výběrovém řízení. K podání nabídky bylo vyzváno celkem sedm firem, které se již účastnily modernizace D1 na ostatních úsecích, kde provedly kvalitní práci. S nabídkou 640 milionů korun bez DPH zvítězila společnost Skanska,“ konstatoval mluvčí.
Do konce stavební sezony se musí stihnout nezbytné opravy před modernizací, které vyplývají z toho, že v zimě staveniště opustilo předchozí sdružení firem reprezentované českou Geosan Group.
Navážou práce ve středním dělícím pásu mezi 91. a 98. kilometrem a modernizace levého jízdního pásu mezi kilometry 98 a 104,8. „Další práce budou soutěženy v rámci standardního výběrového řízení,“ dodal Studecký.
Ty se budou týkat zhruba tří čtvrtin rozsahu modernizace úseku i dostavby nadjezdu, po němž povede silnice spojující Humpolec a obec Bystrá. „Nyní probíhá zpracování zadávací dokumentace. Zahájení stavebních prací se předpokládá začátkem stavební sezóny roku 2020,“ dodal Studecký.
Ředitelství silnic a dálnic počítá s tím, že hlavní stavební práce a omezení mezi Humpolcem a Větrným Jeníkovem skončí příští rok v říjnu. V první polovině roku 2021 pak budou probíhat už jen dokončovací práce, které si vyžádají pouze lokální omezení provozu.
Opakující se zdržení při modernizaci D1, a konkrétně pak problémy s úsekem mezi Humpolcem a Větrným Jeníkovem, byly i jedněmi z důvodů, proč v dubnu po čtyřech a půl letech skončil v křesle ministra dopravy Dan Ťok. „Jsem utahaný z útoků na mě,“ prohlásil, když oznamoval svou rezignaci.
Krátce po něm skončil i generální ředitel ŘSD Jan Kroupa. Na začátku května ho odvolal nově jmenovaný ministr Vladimír Kremlík. Kroupu nahradil Pavol Kováčik.
D1 bude opravená v roce 2021, slíboval v Rozstřelu šéf ŘSD (březen 2018):
28. března 2018 |