Podle Kremlíka by nový šéf silničářů Kováčik, který doposud působil jako předseda dozorčí rady Státního fondu dopravní infrastruktury, měl zrychlit dopravní výstavbu.
Kroupa své odvolání čekal. „Signalizoval jsem už bývalému ministrovi (Danu) Ťokovi, že jsem unavený a že bych byl rád, kdybychom se bavili o tom, jak dál pokračovat. S ministrem Kremlíkem se známe. Odešel jsem po vzájemné domluvě,“ řekl Kroupa. Za svůj úspěch považuje stabilizování ŘSD a výstavbu dálnic. Odmítá, že by se za jeho vedení málo stavělo. Věří, že Kováčik bude v nastavené práci pokračovat.
„Od nastupujícího generálního ředitele očekávám nový impuls k zefektivnění práce ŘSD,“ uvedl Kremlík. Nový šéf silničářů, který dosud působil jako předseda dozorčí rady Státního fondu dopravní infrastruktury, by měl podle Kremlíka zvážit také celkovou transformaci ŘSD.
Zaměřit by se měl mimo jiné na mimořádné události, jejich včasné řešení a komunikaci. „Řidiči musejí mít při nehodách nebo překážkách na silnicích dostatek informací, aby mohli na situaci okamžitě reagovat. Je také potřeba probrat s policií i kraji, jak lze zrychlit odstraňování nehod,“ dodal Kremlík.
Sám nastupující šéf státních silničářů žádné personální zemětřesení nechystá a ani nemá připravený tým vlastních manažerů, kterým by fungování ŘSD posílil. „Nikoho nemám připraveného, kdo čeká za dveřmi. Myslím, že ŘSD je dobře fungující organizace, která jen potřebuje nový impuls,“ řekl MF DNES Kováčik. Se stávajícími vedoucími odborů se chce nejprve osobně seznámit, všichni podle něj dostanou šanci dokázat, že na svoji práci dělají dobře.
Pavol Kováčik
|
Jan Kroupa vedl silničáře od prosince 2014. V posledních měsících byl však veřejností kritizován kvůli tempu výstavby a modernizace tuzemských dálnic. Vyčítána mu byla také situace, která vznikla v prosinci loňského roku, kdy se kvůli zpoždění modernizace dálnice D1 a hustému sněžení tvořily na páteřní dálnici mnohahodinové kolony.
Kroupu chce ministr v resortu udržet. „Dostal jsem nabídku působit buď přímo na ministerstvu, nebo ve Státním fondu dopravní infrastruktury a této nabídky si vážím,“ potvrdil Kroupa. Nejdříve si ale plánuje odpočinout a potom se rozhodne, zda některou z nabízených pozic přijme.
V Česku je rozestavěno 39 dálnic a silnic první třídy. Jde o 140 kilometrů nových dálnic, 52 kilometrů oprav dálnice D1 a 63 kilometrů silnic první třídy. Letos by mělo být otevřeno zhruba 26 kilometrů nových dálnic, loni stát zprovoznil čtyři kilometry. V České republice je v současnosti zprovozněno 1 248 kilometrů dálnic a přes 5 642 kilometrů první třídy.