2 „Jak hodnotíte on-line servis na našem webu?“
Připravte se na pohovor tak, že si nastudujete i webové stránky firmy.
Vendula Resová, brand manažerka, Mall.cz: „Často se stane, že se nám hlásí uchazeč, který bezelstně přizná, že naše stránky vlastně nikdy neviděl. Přitom je tak důležité ukázat, že jste si o budoucím zaměstnavateli alespoň něco zjišťovala! Nejeden uchazeč navíc zapomněl, o jakou přesně pozici se uchází. Nemusíte splňovat všechny požadavky z inzerátu, ale základ určitě ano. A ještě: Co si myslíte, že budete na dané pozici dělat? Na to se vás určitě zeptám.“
3 „Postavíte nám věž?“
Při pohovorech ve stylu assessment center neboli skupinových sezení vás personální tým vyzve třeba hrát divadlo nebo soutěžit s ostatními kandidáty!
Jana Mužná, HR manažerka, Alza.cz: „Při skupinové aktivitě ,Postav věž, zachraň výpravu‘ spolu uchazeči staví věž z dětských kostek. Hra odhalí, jak to nesoutěživé lidi nebaví, komu svítí očička, kdo burcuje ostatní či kdo podvádí. Vidíme kandidáty ve světle, které potřebujeme, aniž by si všimli.“
4 „Prozraďte mi něco o sobě.“
Ujasněte si, kdo jste, co chcete a na kolik se ceníte.
Marek Stehlík, majitel luxusního tetovacího studia Magic Tattoo, magic-tattoo.cz: „Nejprve vnímám energii, která z každého člověka na potkání vyzařuje. Musíme si takzvaně sednout. Když uchazeče o práci pobídnu: ,Něco mi o sobě řekni,‘ má hned spustit. Pokud zaváhá a táže se: ,A co?‘ lehce si tím sráží body. Když jsem přijímal recepční, musela být dobře potetovaná, upravená a přiměřeně nalíčená, protože tetování je vizuální záležitost. Stěžejní je pro mě také spolehlivost, takže si vždy ověřuji reference. U nás většinou padne i dotaz, co posloucháte za hudbu. Je také příjemné, když si na závěr umíte říci o adekvátní peníze. Mám raději, když se hodnotíte lehce nadprůměrně. Nejhorší je člověk bez pozitivních vibrací, který sedí jako oukropeček a na otázku, kolik chce, není připravený.“