Chia semínka jsou zařazena mezi superpotraviny neboli superfoods opravdu právem.

Mají úžasné vlastnosti a dokonce pomáhají při hubnutí. Dokážou totiž snížit přijaté kalorie, tuk a sacharidy umí rychleji přeměnit na cukr. Stačí je přidat do pokrmu a ze stejného jídla tak budete přijímat o mnoho méně kalorií než bez nich. A jelikož nemají skoro žádnou chuť, nemusíte se bát, že by vaše jídlo nějak pozměnila.

TROCHA FAKTŮ: 

Mají dvojnásobek proteinu než jakákoliv jiná semínka

Mají dvojnásobek draslíku než banány

Mají trojnásobek antioxidantů než borůvky

Mají trojnásobek železa než špenát

Mají pětinásobek vápníku než mléko

Vysoké množství esenciálních mastných kyselin

Také obsahují vlákninu, bílkoviny a aminokyseliny

Co dokážou chia semínka?

Urychlují hubnutí

Umí dodat tělu novou energii

Pomáhají v regulaci hladiny cukru v krvi

Sportovcům přidávají na vytrvalosti

Semínka podporují rychlou regeneraci tkání

Jsou skvělá při těhotenství, kojení, zotavení při zranění

Podporují rychlejší vstřebávání cukru v krvi

Pomáhají při likvidaci usazenin ve střevech

Podporují zdravý pohyb střev a zlepšují zažívání

Prodlužují hydrataci těla

Zlepšují stav při cukrovce, onemocnění štítné žlázy a celiakie

Snižují cholesterol v krvi

Chia absorbují ohromné množství tekutin. Nemusíte však semínka namáčet jen do vody nebo rostlinného mléka. Skvělá jsou i s domácími džusy a třeba s bezovou nebo jakoukoliv domácí šťávou.

Chia kombinujte s dalšími superfoods. Třeba s papájou, banánem, borůvkami, sušeným ovocem, moruší, švestkami, ořechy, zázvorem, jinými semínky, s kokosovým nebo mandlovým mlékem, avokádem, ale i zeleninou. Sladit můžete agáve sirupem, medem. Dochucujte skořicí, vanilkou i kardamonem.

  14:46,  aktualizováno  24. března 2019 16:01