Stuntman:Ignition – preview

Pamatujete si ještě na Stuntmana? Dílo, které svými ambicemi přebilo vše, co se dalo, ale nakonec to nedopadlo zcela dobře? Odhalujeme náznaky zlepšení „slavné“ značky pro PS2, PS3 a X360.

Stuntman:Ignition Pamatujete si ještě na Stuntmana? Dílo, které svými ambicemi přebilo vše, co se dalo, ale nakonec to s ním podle mnohých nedopadlo zcela dobře? Samozřejmě, na něco tak frustrujícího se těžko zapomíná. Čtěte naše preview, ve kterém odhalujeme náznaky zlepšení „slavné“ značky pro PS2, PS3 a Xbox 360.

Honičky, bouračky, přemety, destrukce, to vše pod taktovkou režiséra, v efektních záběrech kamer. Přesně něco takového slibovala hra, honosící se na krabici nápisem „od tvůrců senzační série Driver“. Teď se nezabývejme různými prohlášeními herních kritiků, jak že hra nebyla to pravé ořechové. Svoji pouť po vydání zahájila perfektním, hodně stylovým a nesmírně vtahujícím intrem, ve kterém to opravdu hodně bouchalo, lítalo, ničilo se a vůbec všechno možné, co si dokážete představit pod pojmem efektní bouračka. Všechny ty skoky a přemety byly natočeny s opravdovými auty, perfektně sestříhány Stuntman:Ignition a doprovázeny říznou muzikou. Pro milovníky seriálu Kobra 11 a různých amerických detektivek, kde každý díl zakončovala honička, to by ráj, konečně někdo i pro ně udělal hru, ve které si vyzkouší kariéru, slasti a strasti kaskadéra, jehož pracovní náplní jsou honičky a bouračky v autech. Těsné, přesně načasované průjezdy křižovatkou, následné najetí na před kamerami skrytou rampu a dolet s vozidlem do předem stanoveného místa, kde pádem došlo k destrukci. Do kategorie „milovníci rychlé jízdy a destrukce“ se zařazuje i autor článku, který si pevně stojí za svým názorem, jímž jest tvrzení, že Stuntman byl dobrá hra. Sice měl nějaké své mouchy, ale ty se daly překousnout a nic už tak nebránilo ponořit se do této hry.

Takže: loading, největší zádrhel původní hry, se nyní, jak je vlastně u moderních her zvykem, zkrátí na nezbytné minimum. Hurá.

Jednou z těchto závad na Stuntmanovi budiž fakt, že hra se neúnosně dlouho nahrávala. Pokud jste totiž za šíleného tempa udělali byť jen jednu závažnější chybu, Stuntman:Ignition natáčení se přerušilo, a tak nezbývalo nic jiného, než úroveň restartovat. Než se však znovu natáhla, stihli jste si zajet do obchoďáku, v něm si přečíst na každém výrobku datum spotřeby, u pokladny se více než mnohokrát vrátit pro to, co jste zapomněli a cestou domů si ještě zajet do servisu pro provedení zimní údržby vašeho auta. Po návratu domů, vyložení nákupu a zapálení cigarety konečně už loading skončil a štěstí jste pokoušeli znova. Ale nedej bože, abyste zase něco pokazili. Takže: loading, největší zádrhel původní hry, se nyní, jak je vlastně u moderních her zvykem, zkrátí na nezbytné minimum. Hurá.

Mezi další neduhy prvního dílu můžeme zařadit skutečnost, že i když jste natáčeli opravdu dlouhou a neúnosně náročnou scénu, stačilo, abyste nechtěně otřeli bok svého vozu o jedno z aut, které jste měli jen těsně objet a bylo to v háji. Nebo když jste nad sebou mrskali bičem kvůli několika minutové jízdě sporťákem, zvládali překážky postavené hrou, abyste v posledním záběru jenom o trochu jinak, než bylo potřeba, najeli na rampu mířenou přes nějaký útes. Auto si vesele letělo, jenže Stuntman:Ignition při dopadu se zvedlo na předek a čas, potřebný pro dojetí k dalšímu kousku, neúprosně vypršel. Těchto infarktových situací bylo v každé natáčecí relaci více než mnoho. Opravdu vysoká obtížnost, z toho vyplývající frustrace a následné prooudy nadávek z úst hráčů směrem k výrobcům, nebo radost, pochvala za vaši jízdu a dohromady za skvělý výkon? V prvním díle jste bohužel docílili jen té první možnosti. Pochválit vás tak mohl snad jen kamarád, přihlížející vaší jízdě. S druhým dílem se však situace dramaticky mění, a tak už můžete ve své jízdě nějaké ty chybky udělat. Chvála bohu. I když zase až taková brnkačka to taky nebude. Zmizí šibeniční čas, povoleno bude celkově pět chyb v jedné relaci a odměny se taktéž dočkáme. Ano, pět chyb se dá s trochou „snahy“ nasekat v prvních dvou zatáčkách, ale na druhou stranu pořád lepší nějaká tolerance než žádná.

Jako kaskadér začátečník budete nyní začínat u opravdu nízkorozpočtových slátanin, kde bude stačit dojet do cíle s nulovými ztrátami v řadách filmového štábu, ale později se samozřejmě dostanete i k tomu, čemu si již dá říkat filmy.

Jako kaskadér začátečník budete nyní začínat u opravdu nízkorozpočtových slátanin, kde bude stačit dojet do cíle s nulovými ztrátami v řadách filmového štábu, ale Stuntman:Ignition později se samozřejmě dostanete i k tomu, čemu si již dá říkat filmy. Těch bude něco kolem šesti, každý rozdělený do šesti natáčecích intervalů, kde už náročnost poroste s vaším procházením a následným postupem vpřed. Projet bychom se měli i v něčem jiném než jen v autech. Budou tu vodní skútry, motocykly, náklaďáky, a samozřejmě auta všech možných druhů. Od rodinných sedanů přes americké koráby a v neposlední řadě i super silné závodní speciály. S rodinnými vozítky se tak zúčastníme maximálně rychlé jízdy napříč městem pronásledováni nějakými „zločinci“, s americkými koráby a muscle kárami si zaskáčeme na nějaký ten rozjetý rychlík, a se speciály si střihneme ke konci hry ty nejtěžší kousky. S motocykly si dokážeme představit nějaké ty skočky po barácích, jízdu po střechách zaparkovaných aut a skákání nad maminkami, vezoucí v kočárku své děti. Ohledně vodních skútrů se snad ani rozepisovat nemusíme, bude stačit, když prozradíme, že s nimi budete rajtovat po vodní hladině. Pokud si však budete chtít přidat nějaké své triky z autoškoly, klidně můžete. Za nějaký ten kousek navíc totiž dostanete Stuntman:Ignition plusové body. Pro maximální bodové ohodnocení bude dokonce nutné, abyste nějaký ten cukaný rozjezd přes špatně ovládanou spojku předvedli :-). Ale vážně, pokud budete chtít mít maximum bodů, musíte přidat nějaký ten nepovinný trik navíc, jinak budete za suchara.

Jak to všechno shrnout? V tomto článku jsme hodně napsali o chybách původního Stuntmana. A to čistě z důvodu, že všechny skvělé vlastnosti jedničky zůstanou i v díle druhém, zatímco chyby budou odstraněny. Zatím se tedy zdá, že se tvůrci ze studia Paradigm poučili z chyb svých předchůdců Reflections, a Stuntman by tak mohl slavit nejen velmi důstojný, ale v mnohém i značně vylepšený návrat. Držíme jim tedy opravdu všechny palce, aby Stuntman Ignition dopadl lépe než jeho předchůdce. Hra vychází letos v létě pro platformy PS2, PS3 a X360 a v tuto chvíli to naštěstí vypadá, že si ho dále než do druhé mise bude moci zahrát i více než oněch deset hráčů na světě, kteří zvládli přetrpět všechna úskalí dílu prvního.

Index očekávání: 85%