V-RALLY

V-RALLY
V-Rally

Létající Čestmír, aneb první závody rallye, kde auta létají...

Tak před rokem a půl jsem opravdu hltal na topinkovači (PSX) jednu hru, bylo to V-Rally (VR). Pořád jsme ji chodili pařit s kamarády a opravdu mě mrzelo, že nic podobného není na PC. Až tak před půl rokem vyšel Colin McRee Rally a ukázal, že i na PC můžou být pořádné rallyečka. Když viděla firma Infogrames, jaký měli Codemasters úspěch se svým rally, tak zašátrali v šuplíku a vytáhli VR, což byla první osudová chyba. Programátoři se rozhodli, že se nebude nic zásadněji měnit a tak vlastně jediné co naprogramovali, byl nějaký pofidérní emulátor PSX, samozřejmě jen pro účely VR. Opravdu mi fakt přijde, jakoby VR bylo jen emulací PSX verze, však čtěte dál a vše potřebné se dozvíte.

V-Rally

Ve VR vás čeká celých 40 tratí rozdělených do osmi různých prostředí. Tyto tratě budete moci projet v jedenácti autech, která skutečně tyto rallye jezdí, příkladem budiž Toyota Corrola, Subaru Impreza či naše česká Škoda Felicia. Máte na výběr jestli si zajedete Arcade mod, kdy projedete několik tratí v předem připraveném pořadí s časovým limitem, který vás ale nijak moc netlačí, můžete si dále zvolit Championát, budete projíždět všech osm světových rallye, třeba Indonésie, Korsika nebo Nový Zéland a za umístění budete získávat body, které se nakonec sečtou a vy zjistíte, jak jste na tom a skončíte maximálně čtvrtí, protože závodí jen čtyři posádky včetně té vaši. No a poslední mod je Time Trial, klasické nudné ježdění a honění se s časem, so boring! Všechny tyto typy závodů můžete hrát a nudit ve dvou, ve starém známém splitscreenu, anebo se můžete pomučit, pokud máte rádi SM, po lokální síti.

V-Rally

Nyní se podíváme VR pod kapotu. Technické zpracování je na žalostně nízké úrovni. VR sice podporuje 3D karty, ale vypadá tak nehezky, až se divím, že si to vůbec autoři dovolili přivést na světlo boží. Když přirovnáte grafiku VR a CMRR, tak to jsou nebe a dudy, po půl roce vyjít s něčím takovým do slušné pařanské společnosti, to je ostuda. Ptáte se, v čem je grafika tak hrůzná, že na ní neustále vrhám špínu? Já vám to řeknu. Tak předně je to hrozný vzhled modelů aut. Například Ford Escord nevypadá vůbec jako Ford Escord, ale jako něco velmi mockrát nabouraného. Dalším hřebíčkem do rakve grafiky budiž hrůzný vzhled okolí tratě. Naprosto všechno je 2D, lidi, stromy, ploty, domy, prostě všechno, navíc tato šeredná grafika neustále někde doskakuje, na což jsem si v poslední době celkem odvykl. Jediná výhoda tohoto předpotopního vzhledu jsou opravdu nízké nároky na hardware. Jestliže je ale grafika špatná, tak zvuky jsou na tom ještě hůř. Auta vydávají zvuk podobný mixu splachování záchodu a startování Trabantu. Představte si, že terén, po kterém jedete, nevydává žádný zvuk, žádné čvachtání bahna, žádné lupkání odletujících kamínků na šotolině, jak jsme si zvykli v CMRR, nic takového tu prostě nenajdete. A hudba, tak ta je zcela naprosto průměrná a po chvíli jsem ji přestal vnímat. Ale asi je na tom z celého dílka nejlépe, protože celkem i sedí k závodění, ale říkám, je taková nevýrazná. Tady bych měl jednu připomínku. Nevím, jestli je to jen mojí CD-ROMkou, ale když se měnily audiostopy, tak se asi na jednu sekundu vše zastavilo, což mě děsně štvalo, zvláště když jsem projížděl nějakou obzvlášť nepříjemnou zatáčkou.

V-Rally
Výrobce: Eden Studios
Distributor: Infogrames
Minimální konfigurace: P166, 16MB RAM
Doporučená konfigurace: P200, 32MB RAM, 3D karta
3D karty: ano
Multiplayer: ano
Verdikt: Bohužel hodně špatně předělané závody jedné s nejprodávanějších her na PSX....škoda CMRR, stále sedí na svém postu krále rallye, ale Rally 99 se již nezadržitelně blíží.
Hodnocení 4/10

Pojďme se ale podívat na největší dva zápory VR. První drasťákem je způsob, jakým se auta pohybují po trati. Ony po ní nejedou, ale normálně se vznáší, což vypadá naprosto strašně nereálně, stejně jako celá hra. A druhý totální kiks je šílená citlivost ovládání. Než jsem se vůbec naučil auto udržet pořádně na cestě, uplynulo hodně času a než jsem poprvé vyhrál, tak ho uplynulo ještě víc. S tímto taky souvisí problémy s okolím, kdykoli když najedete na jakýkoliv šutr nebo hrbol, tak to minimálně s autem pěkně zacloume, ale ve většině případů se začne auto vznášet ve vzduchu a dělat nějaké nesmyslné přemety. Tady vidíte, že fyzika VR moc neříká.

No nic, je pomalu čas na závěr. VR je naprosto zanedbané, nevím, kam se poděla známá francouzská pečlivost pro detail, hodně by to VR pomohlo. Možná si myslíte, že jsem VR absolutně zavrhl, ale to není pravda, abych řekl pravdu, tak jsem se u něj náramně pobavil, ale to můžu při hodnocení jen zohlednit. Kdybych si měl totiž VR koupit, tak bych asi zaplakal...