- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
XCOM 2 je super a neřekl bych, že je příliš komplexní. Ti, co pamatují původní UFO s láskou a nostalgií XCOM 2 hrají... Souhlasím, že je časově náročnější, ale to od takové tahové strategie právě očekávám. XCOM 2 bez datadisku jsem dohrál za cca. 100hodin. A to jsem hru jednou (po chybném startu) zabalil a hral znovu od začátku. Hru si vychutnávám, speedruny nejsou pro mě. ;-)
Škoda že na mne autor článku dělá dojem že jeho nejoblíbenější strategie je Tetris. Chtít aby strategie byla na chvíli je jako chtít po vodě ať není mokrá. Strategie je dlouhodobá záležitost, pokud je to krátkodobé je to taktika. Až moc her se dnes dělá, jak už tu bylo řečeno, pro masy.... Zaplať pánbůh že existuje Paradox Interactive která nás co obetujem jedné mapě klidně 70 hodin stale krmí :)
takze warcraft je strategicka nebo takticka hra?
"Nevím, jestli je to mnou, nebo dnešní zrychlenou dobou, ale současné tahové strategie mi přijdou příliš složité. Třeba takový XCOM 2 vypadá bez debaty skvěle, jenže vyžaduje obrovskou dávku času a trpělivosti, než se do něj člověk dostane"
Ano autore, je to jen a čistě tebou.
Takže všem ostatním to přijde jednoduché?
Já jsem teda nikdy nevynikal genialitou při hraní strategií, ale zrovna třeba XCOM mi zas tak složitej na myšlení nepřišel.
Čím jednodušší strategie, tím víc postrádá smysl nazvat to "strategií"...
XCOM 2 je složitá hra? Odky, já ji bral jako oddychovku :D
Respekt, a to bez jakékoli stopy ironie. Stačí jen dát do vyhledávače Xcom 2 difficulty a najdete nářky mnoha hráčů i redaktorů renomovaných herních stránek. V tom případě se Mutant Year Zero obloukem vyhněte, nejspíše by vás unudila.
Problém dnešních strategií je podle mě ten, že se na rozcestí vydaly špatnou cestou.
Výpočetní schopnosti počítačů umožňují snadno dělat celkem realistické strategie, které do značné míry simulují skutečný bojový konflikt. Příkladem budiž klasická pecka Jagged Aliance 2.
V posledních letech ale strategie z pro mě nepochopitelného důvodu rezignovaly na tenhle realistcký přístup a místo simulace boje ze sebe dělají simulace stolních her. XCOM se mohl naprosto stejně dobře hrát jako deskovka s jednoduchým plánem a pár kostkami.
Tohle v podstatě zjednodušování her pak vede paradoxně k tomu, že místo aby člověk používal logicky snadno uchopitelné postupy, tak svoje myšlení musí ohnout tak, aby zapadlo do nastavených pravidel. Řešení není další zjednodušování, protože to už bude lepší si zahrát šachy, ale naopak návrat k tomu, v čem má počítač největší sílu. Simulace reality.
Finančně úspěšný titul musí být hratelný na konzolích a zvládnutelný typickým (tj, casual) konzolovým hráčem. Bohužel.