Hulk - komiks, film a nyní i hra

  • 3
Komiksový hrdina Hulk se rozhodl rozšířit své pole působnosti a to se vším všudy. Je však záhodno položit si otázku, zda má Hulk předpoklady k úspěšnému vpádu na next-gen konzole. A odpověď?
Hulk

Když v roce 1984 vyšla pro PC „dosovská“ adventura s Hulkem v titulní roli, byl to určitě hráči příznivě ohodnocený počin vývojářské společnosti Adventure International, který umožnil fandům komiksu prožít dobrodružství jednoho z jejich oblíbených hrdinů, vědce Bruce Bannera, obdařeného - vlivem radioaktivního ozáření - schopností přeměnit se v obřího gamma-likvidátora Hulka. Eidos Interactive zašel v létech 1996 a 1997 trochu dál a zprostředkoval uvedenou story i hráčům, vlastnícím šedivou PlayStation. A nyní tu máme zbrusu nového Hulka, který je vržen rovnou na všechny platformy nové generace, a to současně s uvedením stejnojmenného snímku do kin. Takže na co ještě čekáme? Vzhůru do boje za záchranu světa...

Z hlediska žánrového zaměření lze Hulka zařadit mezi 3D akční adventury. Děj prostupující hrou je poměrně lineární a částečně propojený s filmovou předlohou a kromě Bruce se zde setkáme letmo i s jeho kolegyní Betty Ross. Děj samotný v podstatě nijak významně nezatěžuje mozkové závity hráče a ten se díky tomu může Hulk plně soustředit na ničení nepřátel a okolních předmětů, což je ve stručnosti hlavní „pracovní náplní“ poněkud přerostlého hrdiny. Ano, v podstatě nejde o nic jiného, než kontinuální likvidaci všeho, co přijde Hulkovi do cesty, ať už se jedná o automobily, skříně, vojáky, jiné gamma-přerostlíky a nebo o bossy, kteří jako jediní dokáží být Hulkovi rovnocennými protivníky.

Aby hráč neupadl v nudný a stereotypní postup úrovněmi za účelem dosažení konce hry, zpestřují mu zábavu jednak nové typy nepřátel, dále více než 40 možných útočných komb, jimiž lze z případného opruzovatele vymlátit duši a v neposlední řadě pak omezený počet misí v roli Bruce Bannera, který vzhledem ke své fyzické (ne)zdatnosti řeší daný úkol nikoliv silou, jako jeho alter ego Hulk, ale spíše strategickým uvažováním. Přesněji řečeno jde o to, že na rozdíl od úrovní s Hulkem, kde se takřka vše řeší pěstmi a násilím, se mise s Brucem absolvují ve stylu „stealth“ akcí. Násilí je omezeno na tiché zneškodnění strážného stejně tichým zlomením vazu a všechen další děj levelu se odehrává víceméně za použití plíživého postupu herní lokací, schovávání se za bednami, aktivace různých spínačů a dekódování zámků přístupových dveří.

Hulk

Pochválit vývojáře je nutné za téměř plně interaktivní prostředí herních úrovní, co se možností destrukce týče. Můžete rozbít prakticky cokoliv, co se v daném místě či místnosti nachází. V některých případech je likvidace jistého zařízení dokonce podmínkou dalšího postupu. Kromě toho, že si občas musíte probít cestu skrze uzamčené dveře nebo probourat se některou ze zdí, je nutné občas rozmlátit i nějaký ten počítač, ovládající silové pole, které brání v další cestě.

I když Hulk nedisponuje žádným zbraňovým arzenálem, není jeho boj omezen pouze na bezhlavé mlácení do nepřátel. Zmínil jsem už poměrně bohatou zásobu útočných komb. Kromě toho může Hulk uchopit kterýkoliv volně ležící předmět či vytrhnout ze zdi kus potrubí a s tímto improvizovaným obuškem se pak vypořádat s protivníky. Zejména v případě, že narazí na elitní jednotku s elektro-štíty se kus nábytku jako zbraň výtečně hodí, neboť holýma rukama jim ublížit nelze. Zajímavou perličkou je situace, kdy Hulk „uchopí“ svého protivníka. Pokud to učiní s malým vojákem, může jej hodit po ostatních. Jestliže drapne poněkud většího zmutovaného psa, namísto chycení se psík dočká krásného kopance. Variabilita při boji je opravdu skvělá a různorodost útočných technik v závislosti na oběti útoku zcela jistě pobaví.

Hulk

Z hlediska struktury hry lze mimo Story mód, o kterém jsem doposud psal, absolvovat další režim, tzv. Challenge mód. Ten má několik podrežimů jako kupříkladu klasický a vše říkající Time Attack. Parádním relaxem je pak v této sekci tzv. Hulk Smash! mód, v němž během daného časového limitu musíte s Hulkem zničit co nejvíce předmětů.
Jako odměna za dokončení hry v různých obtížnostech jsou odemknuty položky v sekci Special Features. Zde si poté může hráč prohlédnout záběry z filmu, momentky z přípravy hry a nebo třeba aktivovat cheaty, jimiž Hulkovi nebo nepřátelům zdvojnásobí HP, aktivuje regeneraci či Hulka obdaří nesmrtelností.

Hra jako taková se plně ztotožňuje s komiksovými díly, takže i grafické zpracování herních lokací, včetně animací postav, tomu odpovídá. Nečekejte tedy žádné přehnaně realistické ztvárnění, je to přece komiks. Co se týče zvukové kulisy, pohybuje se na hranici standardu a zmínku si zaslouží snad jen mluvený projev Bruce, kterého zde - stejně jako ve filmu - představuje herec Eric Bana.

Co říci na závěr? Hulk je příjemná relaxační mlátička, při které se pobavíte a zároveň zbavíte své tělo nasbírané agresivity.

Hulk
Výrobce/Vydavatel Radical Entertainment/Vivendi Universal
Platforma PlayStation 2, Xbox, GameCube
Multiplayer: ne
Vibrace/Analog: ano/ano
Další ovladač: ne
Paměťová karta: ano, 110kB
Verdikt: Jestliže se potřebujete zbavit stresu z věčně otravujícího souseda a nechcete se dostat do problémů, Hulk je pro vás tou pravou léčebnou kůrou. Totální destrukce, totální likvidace, totální uvolnění. No a jestli chcete, můžete ještě předtím zhlédnout film.
Hodnocení: 65% (info)


Témata: Interaktivní, Xbox