Vypadá to jako Bioshock, ale není to Bioshock, co to je? We Happy Few

aktualizováno 
Los Angeles (Od zpravodaje Bonusweb.cz) - Od prvotního návrhu prošla hra We Happy Few výraznými změnami. Místo sandboxové hratelnosti se teď soustředí především na vyprávění příběhu. A to se nám líbí.

Když jsem před pár lety viděl první záběry z chystané akční hry We Happy Few, okamžitě jsem zpozorněl. Grafická stylizace totiž připomínala Bioshock a to je vždycky dobré znamení. Jenže pak jsem se dozvěděl, že má jít o survival hru v náhodně generovaném světě a zájem jsem ztratil. Jednak je podobných her bambilion, jednak dávám přednost poctivému lidskému level designu.

We Happy Few

We Happy Few

Když jsem tedy na letošní microsoftí E3 afterparty We Happy Few vyzkoušel, bylo to spíše proto, že byl stojan se hrou jako jeden z mála volný, než že by mě to nějak extra lákalo.

Nakonec jsem u hry vydržel skoro půl hodiny a kdyby mě nezastavil Game Over, možná bych tam vydržel i déle. Hlavní důvod nečekané chytlavosti bude zřejmě v tom, že autoři do značné míry přehodnotili samotný koncept a daleko více se soustředí na vyprávění příběhu. Automaticky generovaných map se sice úplně nevzdali, ale je tam i řada zón, které jsou dopředu předpřipravené.

Fotogalerie

We Happy Few se Bioshocku podobá nejen vizuálně, ale částečně i hratelností. Obzvláště nutností prolézat každou zásuvku a hledat „zapomenuté“ vzkazy, pomocí nichž je vyprávěna většina příběhu. Což není sice vrchol originality, ale fungovalo to už mnohokrát, bude to fungovat i nyní. Obzvláště když právě s příběhem si autoři dali tak záležet.

We Happy Few je zasazena do britského městečka v roce 1960. Většina obyvatel je závislá na droze nazvané Joy, která je dělá spokojenými, nicméně ve své blaženosti i otupělými bytostmi. Hlavní hrdinové, kterých je na výběr více a každý má svůj unikátní příběh, se tomuto dobrovolnému oblbování vzepřou a tím se dostávají do potíží.

V jádru je tak We Happy Few kombinace plíživé akce, příběhové adventury a survival hry zaměřená na crafting. Pokud už vám lezou krkem všechny ty tituly, kdy musíte jako Otesánek shánět každých pět minut něco k jídlu, jinak zemřete hlady, nemusíte se obávat. We Happy Few se vydává opačným směrem a spíše vás za starost o vaši postavu odměňuje, než aby trestala. Jednoduchý příklad: pokud jste najedeni, máte větší sílu, ale sledování neustále klesajících životních ukazatelů vás tu stresovat nebude.

Jestli to nakonec bude stát za to, nebo hra po úvodním okouzlení začne nudit, se dozvíme už 10. srpna a na PC, PlayStation 4 a Xbox One.

Autor:
 
Témata: E3 2018

Nejčtenější

Nadvláda Steamu končí, přišel o všechny veliké vydavatele

Steam

Ještě nedávno prakticky nemyslitelná situace se rychle stává realitou. Obchod Steam, jehož aplikaci má dnes na svém...

Třicet jedna her na zpříjemnění zimních měsíců

Kona

Vánoce a Silvestr jsou sice za námi, ale jelikož zima tu s námi ještě nějaký čas pobude, neuškodí připomenout si...

RECENZE: Upřímný názor na PlayStation Classic s dvacítkou minirecenzí

PlayStation Classic

Na novodobou verzi PlayStation jedničky se čekalo s nadšením, které však po jejím vydání rychle opadlo. Že to není...

Hrou roku 2018 je Red Dead Redemption 2, bodoval i český Kingdom Come

Red Dead Redemption 2

Je dobojováno. Hlasování ve všech deseti tematických anketách je uzavřeno, pojďme se podívat na výsledky. Hrou roku...

RECENZE: Feudal Alloy je nenápadný hit od českých tvůrců

Feudal Alloy

Povedená 2D skákačka od českých tvůrců sice neobrátí herní průmysl naruby, ale díky chytlavé hratelnosti a milé grafice...

Další z rubriky

World of Warcraft Classic je trip pro nostalgiky. První dojmy

World of Warcraft Classic

Návštěvníci akce Blizzcon, ale i majitelé virtuální vstupenky, si vyzkoušeli, jak se hrál World of Warcraft v době...

Judge Eyes bude stylová detektivka z japonského podsvětí. První pohled

Judge Eyes

Pokud se řadíte k fanouškům videoherní série Yakuza, nebo rádi vzpomínáte na městské akce jako Sleeping Dogs a L.A....

Red Dead Online Beta začíná úchvatně, ale zatím nedosáhne daleko

Red Dead Online

Hráči s dostatkem času už mají jeden z nejlepších příběhů v herní historii za sebou a teď hledají důvody, proč na...

ZE ŽIVOTA: Manželský maraton, nebo překážkový běh?
ZE ŽIVOTA: Manželský maraton, nebo překážkový běh?

Jmenuju se Iva a v listopadu jsem nastoupila do redakce eMimina. Rozhodla jsem se vystoupit z anonymity a podělit se s vámi o svůj příběh, tentokrát na téma manželství. Můj deníček není nijak výjimečný, není ani pesimistický, ani vyloženě optimistický. Možná se v některých slovech taky najdete. :)

Najdete na iDNES.cz