Čtvrtek 23. března 2023, svátek má Ivona
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Čtvrtek 23. března 2023 Ivona

Soldiers: Heroes of World War II

  12:00
Co byste řekli na hru ve stylu Commandos doplněnou o výraznou porci akční zábavy, navíc obalenou v poutavém a detailním světě. Že je to paráda? Ano, a vy si o tom nyní můžete přečíst.

Soldiers: Heroes of WW II
Výrobce: Bestway
Vydavatel: Codemasters
Datum vydání: 2.kvartál 2004
homepage
Soldiers of WW II Sérii Commandos zná snad každý jen trochu zkušenější hráč a velké množství z nich si ji v jejích třech variantách i zahrálo, tudíž se jednalo o jedny z těch úspěšnějších her, navíc se její tvůrci mohou pyšnit založením nového žánru takticko-strategických her, kam se zařadilo ještě poměrně hodně Commandos klonů. Ukrajinská společnost Bestway však nechce jen prostě kopírovat a ráda by do trochu upadajícího žánru přinesla svěží vánek v podobě většího důrazu na akci. Do zaběhaného konceptu by tak měly přibýt ještě některé prvky z legendárního Cannon Foddera. Zmíníme-li ještě, že záštitu nad celým projektem převzala britský firma Codemasters, jež je známá tím, že se zaměřuje především na skutečně prvotřídní hry, máme se rozhodně na co těšit.

Autoři se chlubí tím, že by rádi dosáhli podobné atmosféry, jakou jsme si mohli vychutnávat u skvělého bijáku Zachraňte vojína Ryana, což dozajista patří k největším příslibům hry.

Jak již vyplývá z názvu, rozhodli se tvůrci umístit Soldiers do neustále omílaného, avšak pořád poutavého konfliktu druhé světové války, v němž prožijeme osudy čtyř skupin vojáků rozdělených do slušně rozsáhlých kampaní, a to ruskéSoldiers of WW II , britské, americké a trochu netradičně i německé, která by měla dokázat, že ani vojáci donucení sloužit pod "velkým vůdcem" nebyli zdaleka tak špatní, jak povahově, tak i co se do bojových schopností týče. Autoři se chlubí tím, že by rádi dosáhli podobné atmosféry, jakou jsme si mohli vychutnávat u skvělého bijáku Zachraňte vojína Ryana, což dozajista patří k největším příslibům hry. Jsou to jistě silná slova, ovšem při prostudování dostupných materiálů zjistíte, že jsou myšlena vážně, jelikož stupeň detailnosti se dá srovnávat s klasickými střílečkami viděnými z pohledu první osoby.

Přestože jsou Soldiers nahlíženi volně natáčitelnou a zoomovatelnou iso-perspektivou, jejich propracovanosti se jen sotva může rovnat jakákoliv současná tvorba. Střílí-li váš voják z těžkého kulometu, zřetelně vidíte odlétávající nábojnice, které realisticky vypadávají ze zásobníku, jenž bude čas od času také nutné přebít, čímž se daný voják stane zranitelným a musíte si dát velký pozor, aby přežil. A kdo střílí naprosto přesně, může si vychutnat situace, kdy protivníkovi přesnou ranou sestřelíte helmu z hlavy a tento za vydatného křiku začne zmateně pobíhat. Mise všech kampaní se budou odehrávat na evropské půdě a vězte, že zdeSoldiers of WW II narazíme na mnohé známé situace, mezi nimiž snad již nesmí chybět vylodění v Normandii či jiné památné momenty. Proto, aby se hráči nenudili, bude připraveno ještě velké množství zvláštních a skvěle nadesignovaných misí, které by měla být radost hrát. Za zmínku ještě stojí, že jakmile se dostanete do bitevní vřavy a že jich nebude málo, budete se muset spolehnout čistě na vlastní a již existující tým. Žádné designérské berličky v podobě nenadálých posil se konat nebudou, jelikož obtížnost misí bude přesně nastavená na takovou míru, aby stále byla výzvou, ale zároveň nefrustrovala – vždy budete vědět co a jak, ovšem problémem je, jak danou akci provést co nejlépe a hlavně s co nejmenšími ztrátami. Na posily se můžete těšit až tam, kde byste je většinou skutečně čekali, tedy při dosažení nějakého dílčího stanoviště či při splnění důležitého a zadání nového úkolu. Stanete se prostě hrdiny 2.světové války a jako s takovými se s vámi bude i jednat, tedy rozhodně ne v rukavičkách.

Teď si možná říkáte, že se Soldiers od Commandos nijak neodlišují a půjde jen Soldiers of WW II o jejich další variantu, i když třeba v pěkném provedení. Ale chyba lávky! Tato hra totiž nabízí něco, co by od ní nikdo nečekal a co se dost možná stane jejím největším lákadlem. To spočívá v přesné kontrole vašich vojáků, které si můžete vzít doslova pod ruku. Zapomeňte na samotnou myš a případně nějaké klávesové zkratky na klávesnici. V případě, že se přepnete do tohoto akčního módu, zcela se změní i ovládání, jež se pak bude hodně podobat akčním hrám, ať už je to Splinter Cell či Hidden ad Dangerous, tedy panáka rozpohybujete pohybovými klávesami a myš dobře poslouží ke střelbě a vykonávání dalších potřebných akcí. Zároveň se změní i kamera, která se, ať už je v daný moment kdekoliv, přepne do pohledu třetí osoby a dá vám tak detailní přehled o prozkoumávané oblasti. Aplikace akčních prvků by měla být vyvedena až na tak absolutní míru, že bude možné vykukovat zpoza rohů a rychlými, ale nepřesnými dávkami překvapovat nepřátele.

Bude nutné brát ohled i na zbraně. Například se sniperkou přesně zacílíte a v případě, že vás nikdo neruší, minete jen málokdy. Na druhou stranu musíte být při přebíjení dlouhou dobu v krytu, jelikož při chůzi či dokonce běhu byste jenSoldiers of WW II těžko vyměnili náboje. Tyto vyhrocené situace se stanou mnohem markantnějšími právě v akčním módu, který předpokládá rychlý pohyb i střelbu a ne nějaké bloudění či prozkoumávání okolí, jež je mnohem praktičtější vykonávat ze strategického pohledu. Akce si tedy užijeme především tehdy, kdy je nutné si úspěch skutečně pojistit a kdy se nedá všechno nechat na pouhopouhé a nepřesné myši. Hodí se především v pročišťování domů nebo vůbec všude, kde je nepřátelská přesila, které je nutno se násilím zbavit a jinak než tvrdým olovem to nejde. Je jasné, že pod takovým detailním drobnohledem můžete mít pouze jednoho jediného vojáka, ostatním je třeba udělit příkazy, aby nevyváděli v době vaší neaktivnosti nějaká zbytečné hlouposti. Vyplatí se jim zadat například krytí vaší osoby. Vaše grupa se již nebude řídit klasickým heslem „ten umí to a ten zase tamto“, ale autoři vám přidělí partičku multitalentů, kteří ovládají prakticky vše, někteří však něco lépe než jiní a naopak.

Míra RPG prvků dosud nebyla specifikována, tudíž můžeme jen doufat, že to s ní tvůrci nepřeženou. Hra bude obsahovat vyspělou umělou inteligenci jak příslušníků vaší skupiny, tak všemožných protivníků, kteří skvěle slyšíSoldiers of WW II , vidí, střílí, prohledávají utíkají a vůbec myslí na té nejvyšší možné úrovni. Na druhou stranu se ale nebude jednat o superlidi, a tak pokud proti nim stanete v přesile, vzdají se nebo vezmou nohy na ramena. Nemusíme se také bát, že vás zmerčí z naprosto nerealistických úhlů či na základě neexistujících poznatků, něco takového považují autoři za nepřístupné, což můžeme jedině s povděkem kvitovat. Důležitým aspektem je ještě výběr, který leží jedině na hráči. Hra půjde údajně dohrát čistě jak ve strategickém, tak akčním módu, ale jejich kombinací dosáhnete mnohem větší efektivnosti, ale pokud někdo není zvědavý na nové prvky, může se uchýlit ke starým a nutno říci, že stále dobrým hodnotám a stylům.

Tato hra totiž nabízí něco, co by od ní nikdo nečekal a co se dost možná stane jejím největším lákadlem. To spočívá v přesné kontrole vašich vojáků, které si můžete vzít doslova pod ruku - v případě, že se přepnete do tohoto akčního módu, zcela se změní i ovládání, jež se pak bude hodně podobat hrám jako Splinter Cell či Hidden & Dangerous.

Hra se bude moci pyšnit skvělým a skutečně silným fyzikálním modelem, který si nezadá s ničím, co již bylo vytvořeno, jak na poli strategickém, tak akčním. Pokud zvolíte správnou zbraň, bude zničitelné naprosto vše, tudíž obyčejným kulometem můžete zničit plot, granátem zeď či menší budovy a výbušninou či protitankovou střelou třeba celou fabriku. Krásné na tom je, že se všeSoldiers of WW II projeví a ze zrušených lokalit se nebude jen kouřit, ale zcela realisticky se zboří zčásti či pokud jste mířili přesně, zcela zmizí z mapy. Vše by se mělo odvíjet od realistických zákonů fyziky i přírody. Skutečně překvapí i skvělá hra světla a stínů, za jejíhož plného lesku si budete připadat jako Sam Fischer ve Splinter Cellu, natolik by tyto měly být propracované. Právě ty by měly v noci za svitu lamp dodat hře nenapodobitelnou atmosféru. Zdroje světla se samozřejmě dají sprovodit ze světa, ale čiňte tak obezřetně, jinak si mizejících lamp všimnou nepřátelé nebo si zhasnete všechna světla a na obrazovce uvidíte pouhou tmu. Tyto prvky budou využitelné i v taktice a vězte, že jich využívat budete, jinak v poměrně obtížném prostředí hry nepřežijete. Například pokud podnikáte noční sabotáž a zrovna probíhá i silná bouřka, měli byste se ve chvílích, kdy se projeví moc blesku, někam schovat, jednak, aby do vás neuhodil a jednak aby vás v jeho odhalující záři nespatřil protivník.

V průběhu hry si užijete skutečně celé palety všemožných nasazeníSoldiers of WW II , jaká si jen za druhé světové války dokážete představit. Jak už jsme zmínili, půjde jak o známé akce, tak i o autory vymyšlené fiktivní konflikty. Každopádně se dočkáme vysvobozování válečných zajatců, nejrůznějších sabotáží důležitých budov, kradení informací, eliminování nepřátelských oficírů, ničení či naopak ochrana válečnou frontu zásobujících konvojů nebo nakonec vyhazování důležitých mostů do vzduchu. Zmínili jsme jen zlomek z celkové palety, která jako celek zaujme snad každého válečného fanouška. Zbraní budou tuny a po zabitých nepřátelích je budete moci sbírat. Každý voják ostatně bude disponovat pěkným inventářem, kam si schová nejen nějaké ty kvéry, ale i zdravotní pomůcky a další neméně důležité věcičky. Obsah batohu samozřejmě není neomezený, tudíž se budeme rozhodovat, co se nám v budoucnosti vyplatí více, zda těžký kulomet či protitanková střela. Zařazení se dočká i na sto kusů dobových vozidel či jiných prostředků hodících se na útok či přiblížení. Vedle klasických sajtkár, pěkných loděk se dočkáme i mohutných tanků. Jejich ovládání bude zcela realistické a pokud si přepnete do akčního módu, budete je moci ovládat přímo.

Soldiers: Heroes of World War II budou disponovat i nadmíru vyspělým multiplayerem s mnoha zajímavými módy jako je deathmatch a hlavně kooperativní varianta. Rozsáhlé možnosti hry kladou velké nároky na vynikající design misí a jejich ještě lepší vybalancování. V Bestway si toho jsou dobře vědomi a snaží se vytvořit originální, ale především skvěle hratelný mix takticko-strategické a akční hry. Podle všech dostupných indicií by se jim to mohlo podařit, v což musíme doufat i my, hráči, kteří by se v takovém případě dočkali jednoho z největších překvapení roku 2004, i když po našem preview už by to takové překvapení být nemělo.


Index očekávání: 8/10
Autor:
  • Nejčtenější

Pět souloží, které otřásly herním průmyslem

Herní průmysl prošel v posledních letech turbulentním vývojem, z původní zábavy pro malé děti se stal miliardový...

ANALÝZA: Upadající češtiny ve hrách by mohla zachránit umělá inteligence

Oficiální české lokalizace her jsou dnes vzácností a hráči, kteří neumí žádný světový jazyk, jsou odkázáni na...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Star Citizen udělal významný krok k dokončení, i tak ale budeme čekat roky

Vývoj ambiciozní vesmírného simulátoru Star Citizen už spolkl více než 12 miliard korun, vydání je však stále v...

U stařičkého Half-Lifu se zapotí i moderní PC. Stačí jedna modifikace

Ačkoliv to bude od vydání prvního Half-Lifu letos 25 let, stále se najdou způsoby, jak původní hru modernizovat....

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Už to můžeme napsat: The Last of Us je nejlepší adaptace videohry vůbec

První řada seriálu podle legendární videohry The Last of Us skončila mimořádně krvavým finále. A tak konečně můžeme...

Tempest Rising bude Command & Conquer, který nám už roky odmítají dát

Exkluzivně Populární žánr přelomu tisíciletí momentálně zažívá těžké období. Díry na trhu se chystá využít známé vydavatelství 3D...

Videoherní adaptace Avatara by mohla prolomit prokletí žánru

Avatar: Frontiers of Pandora slibuje výlet do míst, která jsme ve kinech neviděli a neuvidíme. A nezní to vůbec špatně.

PRVNÍ DOJMY: Hráli jsme God of War a je přesně tak dobrý, jak jsme čekali

God of War: Ragnarok vychází již počátkem listopadu a bez debaty bude jedním z hlavních kandidátů na titul hra roku. Po...

PREVIEW: Resident Evil v remaku čtvrtého dílu děsí i bez zombie

Po remaku druhého a třetího dílu hororové série Resident Evil se již brzy stejné péče dočká i ten čtvrtý. A podle...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

Meteoroložka Honsová: Letos bude extrémní počasí, zapíše se do historie

Premium Meteoroložka Dagmar Honsová je přesvědčená, že letošní rok určitě přinese mnoho zajímavých a zřejmě i extrémních...

Hrozí ekonomický kolaps? Analytici varují před Minského momentem

Selhání bankovních institucí, otřesy na finančních trzích a pokračující nejistota zvyšuje podle mnohých odborníků...

Ukrajinská pobřežní obrana zničila plány na vylodění u Oděsy

Flotila ukrajinského námořnictva dostala na začátku ruské invaze na frak, ale její „suchozemská“ pobřežní obrana...

Německé platy v nedohlednu. Známe sedm důvodů, proč Češi berou míň

Ekonomové už desítky let propočítávají, kdy české mzdy doženou ty německé. Rozdíly mezi oběma státy přetrvávají a...

Levnější papriky, cukr i vejce. Češi v zahraničí šetří tisíce a stát tratí

Levnější vejce, maso i zelenina. Čechy ženou vysoké ceny potravin do obchodů v zahraničí. V Polsku ušetří tisíce za...