Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Project Origin - hrůzostračná akce

V pokračování skvělé akce F.E.A.R. se budete doopravdy bát. Zjistili jsme o ní veškeré podrobnosti - a skutečně je na co se těšit!

Project Origin (PC)

Project Origin (PC)Operační stoly v sobě mají cosi znepokojivého. Především tehdy, když na nich člověk sám leží. Jako například hrdina Project Origin. Zdá se, že se mu na počátku příběhu této hry nedaří příliš dobře. Z vlastních očí sleduje, jak se v něm doktoři šťourají a nejspíše se ho snaží zachránit. Najednou to ale vypadá, že se něco pokazilo. Ano, něco se hodně pokazilo. Lékaři se začnou hekticky dohadovat a překřikovat, podivné výkřiky naplňují operační sál. Hrdina tomu může jen bezmocně přihlížet. Stále znovu se vrací krátké záblesky paměti. Ale co zobrazují? Kdo ví. Vracející se vzpomínky prokládají zšeřené záběry monster. Potom temnota, bezvědomí, ticho. Jakmile hrdina, tedy vlastně hráč, přichází k sobě, je všude kolem prázdno – nikde nikdo. Kolik času od té nepříjemné události mohlo uběhnout? Halogenové zářivky poblikávají, převrácené regály a stoly na sobě leží bez ladu a skladu.Krev je všude – na zdích, dveřích i lékařských přístrojích. A kdesi poblíž vydává porouchaná televize nepříjemné zvuky.

Project Origin (PC)Nezbývá než vzít odvahu do hrsti a chopit se na stolku povalující pistole, stejně jako speciálních hi-tech brýlí. Ty slouží coby interface zobrazující zdraví, stupeň vyzbrojení a zbývající munici. Pro jistotu měníme částečně vyprázdněný na plný zásobník a opatrně – se srdcem v kalhotách – se pohybujeme po nemocničním komplexu. Už nás má. Kdo? No přeci neoficiální pokračování hororové akce F.E.A.R., které z důvodu tahanic mezi výrobcem (Monolith) a vydavatelem (Vivendi) o známou značku musí vyjít pod názvem Project Origin (vymysleli a sami ho odhlasovali hráči).
 
Project Origin (PC)O příběhu zatím není známo příliš. Jen tolik: Project Origin se překvapivě od svého předchůdce nebude chtít dějově odlišit, ale dokonce na něj naváže. Přímo tam, kde první F.E.A.R. skončil. Podle hlavního producenta hry Troye Skinnera se zápletka bude mnohem výrazněji točit kolem mysteriózní holčičky v červených šatičkách Almy. O moc více nechceme v tento moment vlastně ani vědět. Nakonec, ono napětí z neznámého bylo jedním z motivačních motorů předchůdce. A že se o napětí staral s náležitou grandiozitou.
 
Project Origin (PC)Pomalu se pohybujeme vpřed, zoufale tisknouc pistolku. Ani si nechceme představit, jaká by asi byla její účinnost, kdyby se všechny ty stíny, hrozivě znějící zvuky nebo náhle se zabouchávající dveře proměnily ve fyzická monstra. Ale aspoň bychom věděli na čem jsme. To však autoři nechtějí – naopak nás drží v neustálé nejistotě. Většina hrozeb se ukáže být planá, o to více ale vyděsí. Naopak monstra či vojáci se na scéně objeví v tu nejméně očekávanou chvíli. Podle prvních prezentací se Monolithu daří míchat napínavý mix mezi subtilním, neustálým strachem a šokovými momenty. Přestože s občasným uvedením Almy na scénu počítáme, lekneme se prakticky pokaždé. A poděkovat za to můžeme především skvělým skriptovaným sekvencím, které budují atmosféru způsobem, jaký by mohly závidět i ty nejnapínavější střílečky.
 
Project Origin (PC)Netrvá to dlouho a už narážíme na první nepřátelské vojáky. Sotva otevřeme palbu, dostavuje se starý známý „FEAR efekt“. Kulky takřka viditelně křižují místnost, veškeré sklo se tříští na tisíce kousků, ze zdí padá omítka, sloupy ztrácejí drahý mramor a počítače explodují. Docela překvapí, že autoři engine původní hry pouze výrazně vylepšili, ale nepoužili nový. Po stránce partikelových efektů a osvětlení má grafika stále co nabídnout, ovšem co se týče textur a detailnosti levelů, tady by měl Monolith ještě zapracovat. Project Origin sice nevypadá tak chudě jako F.E.A.R., na druhou stranu nepůsobí úrovně tak zajímavě jako v konkurenčních titulech.
 
Project Origin (PC)Ale zpět k protivníkům: ti za tři roky od vydání předchůdce neztratily nic ze své ohromující umělé inteligence. Naopak, tvůrci se soustředili na konstantní zlepšení tohoto, pro hru zásadního aspektu. Padouši jdou při prvním kontakt do krytu, komunikují mezi sebou, skáčou, běhají, snaží se vás obklíčit. Přitom všem využívají regálů a stolů ještě o něco důvtipněji než minule. Ale i hrdina se lecčemu přiučil – nově dokáže převracet či posunovat předměty, jako jsou třeba postele pacientů nebo skříně s medikamenty, za nimiž se poté může skrýt. Ač se to nezdá, i díky tomu se ještě zvýší dynamika a variabilita již ta hodně rychlých přestřelek. Akci napomáhá i navýšený limit nosnosti. Zapomeňte na pouhé tři zbraně zároveň, tentokrát jich bude možné přenášet hned pět. Kvéry se podobají těm z předchůdce jako patrona patroně, ale nebojte se – pár novinek určitě přibude. Je mezi nimi i modifikovaný plamenomet, jehož efekt po aplikování na nepřítele prý nesnese srovnání s ničím, co jsme dosud viděli.
 
Project Origin (PC)Samozřejmě nesmí chybět ani zpomalovací mód, který byl rovněž o něco vylepšen. Při aktivaci se nezpomalí pouze čas, ale okolí je viděno v zelených konturách a hodně kontrastně, jako byste si nasadili brýle pro noční vidění. To se hodí především v temných prostorách, kde se protivníci rádi schovávají. Příjemný detail: jakmile odhodíte granát, zpomalí se hra sama, a to dokud nedojde k propracované explozi. Herně to nemá příliš předností, ale vypadá to prostě skvěle.
 
To, co jsme z Project Origin dosud viděli, nám způsobuje mrazení v zádech, což je v případě tohoto titulu velký kompliment. Na rozdíl od nudných datadisků k původnímu F.E.A.R. totiž tenhle kousek nabídne přesně tu hratelnost, atmosféru a napětí, na jaké jsme byli zvyklí. Do toho navíc nabere ještě větší grády. Snad jen ta grafika by v dnešní době měla být o třídu lepší, ale člověk nemůže chtít všechno.
Autor:
  • Nejčtenější

Vývojářům Falloutu chodilo tolik výhrůžek, že si museli najmout ochranku

Na třetí díl kultovní série Fallout se dnes vzpomíná převážně v dobrém, v době oznámení však budil...

Korektnost kazí naší oblíbenou stolní válečnou hru, stěžuje si komunita

Zpětné upravování zavedených reálií se nevyhnulo ani oblíbené stolní válečné hře s miniaturami,...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Herní průmysl má další megahit, Manor Lords vytvořil jediný člověk

Už během prvního víkendu od vydání se historické budovatelské strategii Manor Lords podařilo zcela...

Ještě devět let po vydání objevují fanoušci Zaklínače skryté vtípky

I když od vydání kultovního Zaklínače 3 utekla skoro celá dekáda a hráči ho mají prochozený skrz...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Z Tomb Raidera byly odstraněny lechtivé plakáty, hráči se bouří

Dva měsíce od vydání remasterované trilogie klasických Tomb Raiderů se hráči dočkali nového patche....

Šest nejočekávanějších her, které vycházejí v květnu

V květnu nás čeká skvělé dobrodružství z papíru, boj samurajů s Mongoly, utkáme se s Drákulovými...

Sedm letošních komiksových filmů a seriálů, které by měly stát za to

Premium Videoherní a komiksový svět jsou svým způsobem bratranci a není výjimečné, že lidé, kteří milují...

Nový herní seriál od tvůrců Life is Strange nás vrátí do devadesátek

Tvůrci milované série Life is Strange se ve své příští hře Lost Records: Bloom & Rage vrátí k...

80 %

RECENZE: Endless Ocean Luminous je chytlavá podmořská meditace

V Endless Ocean Luminous se stanete potápěčem, na jehož bedrech leží záchrana jednoho velmi...

Horňáci versus dolňáci. Víme, čemu muži dávají přednost, a je to překvapení

Ženské tělo je pro muže celkově velmi atraktivní a nabízí jejich očím mnoho zajímavých partií. Největší pozornosti se...

Hello Kitty slaví padesátiny. Celý svět si myslí, že je to kočička, jenže není

Kulatý obličej se dvěma trojúhelníkovýma ušima, drobný čumáček, vousky a červená mašle na uchu. Taková je Hello Kitty,...

Muž má recept na dlouhověkost, v jednašedesáti je ve skvělé formě

Dave Pascoe chce dokázat světu, že i v důchodu můžete vypadat jako za mlada a také se tak cítit. Stačí dodržovat pár...

Natáčení Přátel bylo otřesné, vzpomíná herečka Olivia Williamsová

Britská herečka Olivia Williamsová (53) si ve čtvrté sérii sitcomu Přátelé zahrála epizodní roli jedné z družiček na...

SVJ si bude brát úvěr na opravu balkonů. Musím platit, i když ho nemám?

Výhodou bytu ve vlastnictví je, že ho můžete kdykoli prodat, pronajmout či rekonstruovat, aniž byste potřebovali...