Úterý 21. září 2021, svátek má Matouš
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Úterý 21. září 2021 Matouš

Middle Earth Online - věčný Pán Prstenů

  12:00
Pán Prstenů i celý svět Středozemě je všem dobře znám a kdo si ho opravdu oblíbil, jistě by měl věnovat pozornost nově vznikajícímu MMORPG na jeho motivy, které působí až neskutečně robustně.

Middle Earth Online Víte, co je Středozemě? Většina jistě ano, někteří možná ne. Ještě více usměrňující je název Pána Prstenů, který musí znát snad opravdu všichni a ti, kdož ne, ať se za sebe stydí a bojí strašlivé pomsty Sarumanovy, pokud tento svůj prohřešek proti základnímu kameni fantasy žánru nenapraví. Ano, Tolkien měl v době psaní tohoto svého eposu hodně lehké pero a zároveň velkou spoustu myšlenek, které mnohdy pochopíte až po několikerém přečtení ságy o Prstenu a jeho osudu. Ale přeci jen – donekonečna knihy číst nelze, zase až tak bohaté, aby bavily i ve chvíli, kdy je zná čtenář nazpaměť, nejsou, čímž se otevírá prostor nejen oslavovanému filmovému zpracování, které z knížek přímo vychází (a také značně oklešťuje), ale především pro počítačové hry. A ne ledajaké. Prostředí Středozemě je totiž jako stvořené pro přepracování do online perzistentní podoby, tzv. MMORPG.

Především je třeba si uvědomit, že svět Pána Prstenů, potažmo celé Středozemě je pro jakékoliv autory zlatým dolem, a to nejen díky dopředu prakticky zaručeným výdělkům, ale i po stránce vývojové a designové.

Turbine Entertainment patří zřejmě hned po Sony Online Entertainment k největšímMiddle Earth Online vývojářským společnostem, které se zabývají tvorbou MMO her. Na svědomí mají oba díly jedněmi vynášeného, druhými zatracovaného, ovšem objektivně rozhodně nadprůměrného Asherons Call a jak vidno – je jim to dost málo. Nejenže jim prostřednictvím Vivendi Universal Games do klína spadla pozlacená knižní licence Pána Prstenů, na jejímž základě připravují dnes probíraný Middle Earth Online, ale pro konkurenční firmu Atari připravují hodně konkurenční titul Dungeons and Dragons: Online. Pravda, oba projekty se od sebe snaží zřetelně oddělit, aby tyto zaujaly odlišné publikum, přesto jde o situaci pro nás pozorovatele zajímavou a pro nenažrané autory dost možná prekérní. Důležitější však je, že byl vývoj svěřen do rukou povolaných a v rámci možností zkušených borců, z čehož by se dalo usuzovat na dvě povedené hry. Jak bude nakrájen koláč úspěšnosti pak záleží především na vás, na hráčích.

Především je třeba si uvědomit, že svět Pána Prstenů, potažmo celé Středozemě jeMiddle Earth Online pro jakékoliv autory zlatým dolem, a to nejen díky dopředu prakticky zaručeným výdělkům, ale i po stránce vývojové a designové. Těžko bychom našli prostředí, které by bylo ještě před samotnou tvorbou hry natolik zmapováno a ověřeno širokými masami. Nabízí se sice paralela se Star Wars a jejich MMORPG Galaxies, přesto je na tom Middle Earth ještě o fous nebo spíše pořádný knír lépe. O komplexní popis se totiž postaral jeden jediný autor - Tolkien, který o svém univerzu měl dokonalý přehled a neskládá se tak z prací mnoha desítek autorů jako je tomu u SW, jimž George Lucas připravil pouhou kostru.

V podstatě vše je hotovo a již na bázi nejznámější trilogie Pán Prstenů by se dal vybudovat fantastický svět. Jenže k dispozici toho mají autoři mnohem více a díla jako Hobbit, Silmarillion či Nedokončené příběhy jsou pro ně po faktické stránce ještě hodnotnější. Těžko očekávat nějaké výrazné změny, v takovém případě by se miliony fanoušků spíše rozčilily, než co jiného, tudíž bude mapa StředozeměMiddle Earth Online přepracována věrně do virtuální podoby se všemi důležitými stezkami, monumenty a dalšími podstatnými geografickými záležitostmi.

Ono vlastně není vůbec jisté, zda některé ze známých knižních postav, za všechny jmenujme Gandalfa, Froda či Aragorna, potkáme nebo se obejdeme kompletně bez nich.

To samé platí i o všech obyvatelích Středozemě, tedy rozličných rasách, které budou vyvedeny neméně věrně a z nichž si hned zpočátku budete vybírat. Jde o elfy, trpaslíky, hobity či lidi. Oproti jiným hrám tohoto ražení, jako je například Everquest 2, není tento počet ničím extra zvláštním, ale na tom kvalitní hra přeci nestojí. Mnohem důležitější je následný vývoj vašich postav. Počáteční distribuce zkušenostních bodíků není ničím novým a i navolení startovní lokace, například Roklinky či Kraje, nijak zvlášť nepřekvapí.

Pevné přidržování se předlohy s sebou přináší pro někoho možná hodně závažný problém, jímž je omezení nejrůznější magie, která jinak k fantasy patří jako k BonusWebu nejvyšší návštěvnost. Tolkien totiž i ve svých knihách kouzlením šetřil a do vínku hoMiddle Earth Online věnoval jen těm nejvyspělejším a nejdůležitějším charakterům. Podobně zařízené by to mělo být i ve hře. Mágem se bude moci stát příslušník jakékoliv rasy a povolání, jen se bude muset pořádně snažit, aby dosáhl vytoužené mety a zpřístupnil se mu kouzlící ovládací panel. Doufejme však, že to nedopadne podobně jako s Jedii ve SW: Galaxies, kde byli tito nedodělaní ještě pěknou chvíli po vydání.

Děj hry je zasazen do Třetího věku, kdy je zaděláno na dosud největší střet dobra se zlem. Všichni již jistě vědí, že si autoři nenechali ujít příležitost hru zasadit přesně do doby, kdy se odehrávalo nejznámější z Tolkienových děl – Pán Prstenů. Ovšem ti, kdož byli ovlivněni reáliemi filmu, nechť si na ně zase hodně rychle nechají zajít chuť, protože licenci k filmu vlastní Electronic Arts a výslovně si nepřejí, aby jiné projekty mohly Middle Earth Online z této databanky čerpat. Prostředí tak bude dost možná vypadat hodně odlišně od filmového zpracování a ani postavy byste podle jejich obličejů nepoznali. Ono vlastně není vůbec jisté, zda některé ze známých knižních postav, za všechny jmenujme Gandalfa, Froda či Aragorna, potkáme nebo se obejdeme kompletně bez nich. Tvůrci sice již naznačili větší pravděpodobnost první varianty, ale jeden nikdy neví, co se může stát. Vraťme se ale ještě krátce k rasám – každá z nich má disponovat vlastním písmem, které příslušníci jiných táborů zpočátku nerozluští. Bude tak omezena konverzace mezi hráči a čtení všemožných dokumentů. Řeči se však bude možné naučit a podobné nevýhody eliminovat. Nebo není nic jednoduššího, než si najmout překladatele.

Vývoj v průběhu hry bude snad pro každou postavu úplně odlišný a vedle sbírání zkušenostních bodů za zabíjení potvor a plnění questů, bude velký důraz kladen na výrobu nejrůznějších předmětů z mnoha dostupných surovin. Zpočátku si budete Middle Earth Online vytvářet například zbraně jen pro vlastní potřebu, jelikož nikdo jiný by asi takové slabotiny nekoupil, ovšem s časem, kdy získáte v řemesle na zručnosti, se můžete těšit i na výrobu pořádně silných předmětů, které půjdou na odbyt jedna báseň. A v případě, že se stanete totálními mistry, budete mít co do činění s výrobou unikátních předmětů. Je sice pravdou, že podobného statutu, jenž dovolí například tvorbu předmětů podobných například Gandalfovu Glamdringu nebo Frodovu Žihadlu.

Co se týče herní ekonomiky, měla by obsahovat dva tábory – jak NPC, tak i samotný obchod mezi hráči, jenž bude především v pokročilejších částech hry protěžován. Jde přeci jen o MMORPG, tudíž prim hraje socializace a to nejen za účelem obchodu, ale i plnění variabilních questů. Budou zde sice i úkoly pro jednoho hráče, ale mnohem větší díru do světa uděláte s nějakým tím společenstvem, jež zastupují funkci gild a jiných skupin. Společenstva pak mají soupeřit i mezi sebou, a to ne vždy jen v PvP soubojích, ale i v různých soutěžích. Ve hře si budeme musetMiddle Earth Online vybrat, k jaké straně se přifaříme. Zda posloužíme zlému pánu nebo se vydáme zachránit dobro pro celou Středozem. Hlavní náplní především pro zkušené hráče tak budou šarvátky s opačně smýšlejícím táborem.

Grafická stránka bývala donedávna kamenem úrazu MMO her, ovšem tyto doby jsou již nenávratně pryč. Dnes jsou online hry na samém vrcholu, podívejme se například na Star Wars: Galaxies, které využívá i současné herní stroje na maximum. Middle Earth Online má vypadat, alespoň podle obrazových materiálů, ještě mnohem lépe, především pak kontrast mezi nádherně zelenými kraji a hrůzně vyhlížející Morií každého posadí na zadek. Na některých obrázcích vypadá hra podobně jako Asherons Call 2 a není to náhoda – oba dva tituly totiž běží na stejném enginu, který však autoři chtějí ještě pořádně upravit. Samotný herní systém skrz MEO asi příliš inovován nebude, ale to není zapotřebí. Stačí, když se autoři zaměří na dnes již tradiční eliminaci hluchých míst a zbytečných prodlev, což podle svých vlastních slov i činí. My se tak v klidu budeme moci věnovat jak průzkumu obrovsky rozlehlé Středozemě i neméně rozsáhlých podzemních kobek.

Index očekávání: 85%

Autor:
  • Nejčtenější

Nejslavnější cheat historie oslavil 35 let. A ne, není to IDDQD

Už je to dlouhých 35 let od té doby, co si mohli hráči počítačových her poprvé vyzkoušet, co se stane, když na svých...

Vývojář originálním způsobem urazil fanouška, stálo ho to ale místo

Mezi vývojáři válečné akční hry World of Warships a jejich fanoušky to v posledních měsících doslova vře. Po...

Světové televize opakovaně vydávají videohry za exkluzivní záběry z bojišť

Indická televize Republic použila realisticky vypadající záběry z české vojenské simulace Arma 3 v reportáži o údajné...

KVÍZ: Jak moc se vyznáte ve hrách z druhé světové války?

Druhá světová válka je z herního hlediska vděčným tématem, jen málokterý titul si ovšem zaslouží, aby se na něj...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

KOMENTÁŘ: Už bylo dost GTA 5, je na čase se posunout

Minulý týden jsme mezi ukázkami na chystané tituly pro PlayStation 5 viděli také hodně starého známého: Grand Theft...

Talent funguje, když se nastartuje v mozku. Odemkněte ho, radí Jan Mühlfeit

Premium Dvaadvacet let pracoval ve firmě Microsoft po boku Billa Gatese. V byznysu se dostal na vrchol, ale také zažil strmý...

„Očkovat sa nechcu, je v tom sajrajt.“ Reportáž z obce, kde odmítají vakcínu

Premium Vyškovec je obec, kde se nejméně lidí z celé země nechalo očkovat proti koronaviru – jen necelých sedmnáct procent. V...

Když dva jsou málo. 5 pravd o sexu ve třech, které vám zatím nikdo neřekl

Premium Sex ve třech. Někdy o něm snil kdekdo z nás. Pojďme ovšem pohlédnout pravdě do očí. Pokud do své ložnice přizvete další...

  • Další z rubriky

OBRAZEM: Riders Republic je nečekané překvapení, hraje se skvěle

Na kole, na lyžích, na snowboardu nebo oblečený ve wingsuitu budete plnit jednu výzvu za druhou a porovnávat se s...

PREVIEW: Back 4 Blood dokazuje, že i masakrování zombíků se může omrzet

Chystaná multiplayerová řežba Back 4 Blood navazuje přesně tam, kde před 12 lety skončil její předchůdce Left 4 Dead 2....

Prokletá vesnice odkrývá své hrůzy. Z Resident Evil Village jsme nadšení

Capcom dovolil hráčům vydat se do vesnice z očekávaného osmého dílu hororové ságy. My jsme si tento trip nemohli nechat...

Český simulátor Rail Route je až příliš návykový balzám na duši

Navzdory tomu, že český simulátor vlakového dispečera Rail Route tvoří pouze dva lidé a že je teprve v předběžném...

Když dva jsou málo. 5 pravd o sexu ve třech, které vám zatím nikdo neřekl

Premium Sex ve třech. Někdy o něm snil kdekdo z nás. Pojďme ovšem pohlédnout pravdě do očí. Pokud do své ložnice přizvete další...

Probudila mě bolest nehtů. Od té doby nemohu chodit, říká Alfred Strejček

Už téměř čtyři roky je Alfred Strejček (79) zcela odkázaný na péči druhých. Herci, recitátorovi, moderátorovi a...

Zaměstnanci i OSVČ s více dětmi dostanou od státu daňovou vratku

Díky daňové novele se během letošního roku zvyšuje daňové zvýhodnění na druhé a další děti. Vyšší daňové zvýhodnění se...

Legíny nejsou kalhoty. Jak je vybírat a nosit, abyste si neuřízla ostudu

Snad v každém dámském šatníku nalezneme alespoň jedny legíny. Kousek tkaniny se totiž stal miláčkem žen. Některé...

Zhubla téměř 50 kilo, teď se zpěvačka Adele pochlubila novou láskou

Během posledních tří let se zpěvačce Adele (33) podařilo zhubnout téměř padesát kilogramů. Britka prožila od rozvodu s...