Víme, že tomu nevěříte, ale někdy může vzniknout i hra, kde se každý pohybující objekt nemusí odstranit raketometem, a přesto může být zábavná. Jen se podívejte na The Sims. Kdo by to byl býval před pár lety tušil, že hra, kde je hlavní náplní „žít“ život, bude mít takový ohlas. A LittleBigPlanet má také zaděláno na velký úspěch. Však na E3 vyvolala bouřlivý ohlas mezi novináři. Co tedy můžeme od tohoto kousku očekávat?
Nepůjde o nic komplikovaného, jak je vidno, tvůrci uznávají, že v jednoduchosti je krása. LittleBigPlanet bychom zařadili do žánru „platformovek“. Těch není málo, ale tato nabídne přece jen něco malinko odlišného. Samozřejmě, že půjde o to, abyste ovládané postavy dostali ze startu do cíle, ovšem hlavním tahákem LittleBigPlanet je to, že zde budou hlavní roli hrát předměty. Těch je každý level plný a vy se svými postavami (které připomínají hadrové panenky) budete muset využít toho, co prostředí nabízí, abyste se zdárně dostali tam, kam je žádáno.
Stále to ale ještě nezní nikterak neobvykle. Ale autoři si opravdu dali záležet na tom, aby to bylo zábavné. Nejdříve je nutné upozornit, že je tu kladen velmi silný důraz na fyziku objektů. Chovají se tak, aby to odpovídalo realitě a hráč tak mohl odhadovat, co se stane pokud strčí do tohoto či toho nebo k čemu dojde, když vkročí na povrch ze dřeva nebo když vyskočí na pomeranč (čtete dobře, pomeranč :-)). Jednoduše jde o to, že zde prostě záleží na hmotnosti, materiálu a dalších vlastnostech předmětů, které se v levelu nacházejí. Na rozdíl od jiných projektů, kde je jedno, jestli vkročíte na papír nebo ocel, tady materiál hraje prim.
Každá úroveň bude doslova přeplněna různými artefakty a na vás je, abyste co nejlepším způsobem tyto překážky překonali. Ať už je to balvan, chilli paprička, fotbalový míč nebo dřevěná deska. Velmi také záleží na spolupráci postaviček, protože ty si navzájem pomáhají s překonáváním různých nástrah a „osamělí vlci“ nemají moc šancí na úspěch. Charaktery budou zvládat činnosti jako je běh, skok, uchopení menších předmětů (popřípadě další postavy). Co se týče větších objektů, tak i s nimi bude možná manipulace, ale ve formě tlačení na žádané místo.
Na to, že se do levelu žene více postaviček je tu kladen výjimečný důraz, takže musíte počítat se situacemi, kdy jeden hrdina drží lano, na kterém se ostatní zhoupnou na místo, kam je nutné se dostat. K dispozici bude také například oblíbený jetpack, který milujeme už od dob Duke Nukema. Kromě věcí v inventáři jde o to, abyste co nejvíce využili toho, co vám nabízí okolí. Je toho mnoho, od šlahounů rostlin, rotujících kovových kol, různých houpaček, až po pohybující se plošiny a plno dalšího.
I když půjde o nenásilnou hru, tak prý bychom na nějakého toho nepřítele narazit mohli. Ale je jasné, že nebude možné rozcupovat ho na zkrvavené kusy. LittleBigPlanet je zpracovávána jako minimálně násilná roztomilá hra, která nám trošku připomíná legendární Lemmings (které má určitě plno z nás ještě někde v PC). Valnou část herního času strávíte hopsáním, šplháním, létáním a posouváním věcí a ne odstraňováním protivníků. I když producent Pete Wilson prohlásil, že nepřátelé ve hře budou a to v různých velikostech. Jestli půjde o to, zbavit se jich nebo se jim vyhnout, to není známo, uvidíme.
Pro tento typ her je velmi podstatné, jak bude zvládnuto ovládání. V tomto případě by mělo být velmi intuitivní a jednoduché, aby se hráči vžilo co nejrychleji, ale současně bude také reagovat na to, jak silně bude člověk s ovladačem manipulovat. Právě to ovlivní pohyb těch, kteří se budou prohánět po obrazovce.
LittleBigPlanet bude zpracována ve 3D, ovšem pohybovat se budete hlavně zleva doprava. Čas od času také vzad či vpřed, ale nejčastěji se poženete z levé strany na pravou, což je dle našeho názoru u platformových her výrazný klad, protože jim to připadává na přehlednosti. Grafika hry je zpracována v pestrobarevném veselém stylu, kdy v popředí jsou detailně zpracované předměty, jejichž povrch je zvládnut naprosto dokonale, a v dáli vidíte jak 3D objekty, tak něco, co připomíná kreslené kulisy na kusu kartonu. Možná se vám to může zdát nevhodné, ale pokud se podíváte na obrázky popřípadě videa, pochopíte, že toto pojetí sedne hře jako ona příslovečná hýžďová oblast na hrnec.
Důležitým mottem je tu: „Udělej si sám“. Ale ne, to není jako, když se pohádáte s přítelkyní a ona vás touto větou odpálkuje, když po ní žádáte cokoliv. Jde o to, že v LittleBigPlanet máte příjemnou možnost sestavovat si úrovně dle vlastního vkusu. Respektive není to ani tak možnost jako spíše jeden ze zcela zásadních taháků hry. Ale neznamená to, že byste museli spustit speciální editor a v něm levely upravovat. Vy budete moci vytvářet, upravovat, umisťovat a kombinovat žádané objekty přímo v herním světě. Bez toho byste se totiž neobešli, protože některá místa budou dosažitelná pouze v případě, že využijete vlastních vytvořených předmětů. Těch by mělo být několik desítek a některé v neomezeném množství. Navíc budete mít i šanci podělit se o své výtvory s lidmi skrze internet a současně si nějaké „vypůjčit“ i od nich.
Dalším zpestřením je možnost upravovat si svého Sack Boye nebo Sack Girl (tak se postavičky nazývají) dle svého vlastního vkusu tak, aby je módní policie nerozcupovala na hadry. Možnosti úprav postaviček se taktéž počítají na desítky, takže fantazii se meze nekladou.
Celkově je hra pojata na první pohled dětinsky a jeví se jako rozverný barevný svět plný různých předmětů, ale LittleBigPlanet určitě není pro nejmladší hráče. Některé hádanky určitě dají zabrat i zkušenějším hráčům, ale na druhou stranu se tu lpí na určité svižnosti a spádu, takže málokdy byste měli zůstat na jednom místě na déle než několik vteřin.
Není divu, že na E3 vyvolal LittleBigPlanet takové ohlasy. Pokud vše vyjde tak, jak doufáme, určitě se z této roztomilé hříčky stane velký hit a dost pravděpodobně i kultovní záležitost, která si získá srdce mnoha hráčů na celém světě. Uvidíme na počátku příštího roku, kdy LittleBigPlanet vyjde na PS3.
Index očekávání: 90%