Představy dětí bývají divoké a abstraktní. Hlavní hrdinka této adventury je nasupená, protože její oblíbená hračka ztratila jednu nohu. Musí se vydat do svého pohádkového světa a zjistit, kdo končetinu odcizil. Skoro, jako začátek dětského leporela, že?
Malovaný svět hry je rozložen na střechách mnoha budov kdesi nad oblaky. Mezi nimi se pohybujete pomocí žebříků a můstků. Každého obyvatele tohoto místa je potřeba vyzpovídat a zjistit, co o ukradené noze ví.
Často mezi vším tím povídáním narazíte na pohozené čepice. Jejich mechanika je unikátní. Slouží jako jakési „platidlo“ při rozhodování v dialozích. Když například přijdete ke slonovi, který sebral hračku žábě, můžete si vybrat mezi třemi možnostmi, jak situaci vyřešit.
První a poslední možnost je nakloněná té či oné postavičce, prostřední je neutrální. Když pomůžete slonovi, „zaplatíte“ jednu čepici, ale rozveselený slon vás sebere chobotem a odhodí do jiné, dřív nepřístupné části mapy.
Nalezené čepice se tedy v dialozích mění v cosi, jako přesvědčení a některé uzavřené části úrovní se vám otevřou, jen pokud máte určitou hodnotu přesvědčení. Je to originální a zajímavý způsob, jak prozkoumávat herní svět. Jediné, co vám může na dětsky bezstarostné Chalk Gardens vadit, je trochu kostrbaté ovládání.