
Řekne-li se Black Isle Studios, mělo by v těsném závěsu následovat slůvko "RPG" a o pár stop za ním ještě pojmy "Baldur's Gate", "Icewind Dale" a "Planescape Torment". Tahle trojka skvělých her je totiž tou nejlepší vizitkou rpgčkářského studia a kdokoliv z vás měl tu čest si něco s některým z výše uvedených titulů začít, musí potvrdit, že je to vizitka více než dobrá. Proto se srdce všech milovníků RPG naplnila radostnou nadějí, když se začátkem letošního roku objevila zpráva, že v Black Isle pracují na novém projektu. Jeho jméno je lakonicky krátké - Torn a jeho podoba je právě předmětem mého dnešního článku.
Na rozdíl od předchozích, výše jmenovaných her, nebude Torn zasazen do žádného licencovaného světa, ale bude pro něj speciálně vytvořen svět nový, na míru ušitý. Počítat se přitom dá s velmi komplexním pojetím, které si zřejmě v ničem nezadá například s Falloutem nebo s Tormentem, přičemž hlavním motivem bude opět rovnováha mezi silami zla a dobra, případně mezi řádem a chaosem. Prostředí, v němž se budete pohybovat, přitom tvoří svět roztržený na tři části a každý z těchto tří samostatných kontinentů má ještě několik dalších částí, které se od sebe vzhledově i jinak liší. Například kontinent nazvaný Orislane by měl být přibližně dvakrát tak velký jako celý Fallout a měli byste se tudíž jen v něm dostat do dvojnásobku lokalit.

Hlavní postavou hry bude tajemný poutník, na nějž je uvalena kletba, která zapříčiňuje, že kdokoliv se s ním setká, se zlou se potáže. Náš poutník totiž přitahuje nešťastné události jako magnet, a tak se není co divit, že i jeho první quest není zrovna veselý - má zjistit, co zapříčinilo, že první město, do nějž vstoupí, vypadá naprosto liduprázdně… Kromě hlavního hrdiny můžete na všechnu tu fušku, která vás ve hře čeká, najmout ještě další postavy, jejichž počet nesmí překročit magické číslo pět. Ty nebudete ovládat vy, ale jejich IQ (přesněji řečeno AI) bude ovládáno počítačem.
Pokud by vás snad náhodou zajímalo, do jaké míry si můžete přizpůsobit svého hrdinu svému obrazu, pak vězte, že před začátkem hry si volíte hrdinu (či hrdinku) z šesti ras - člověk, půlčík, skřet, ogr, elf a sidha. Každá postava přitom bude mít specifické vlastnosti (no pochopitelně, protože k čemu by jinak ten výběr vůbec byl, že? :-)), své specifické způsoby útoků i své specifické druhy obrany. Některé z těchto schopností jsou přiřazeny té které rase, zatímco jiné máte možnost získat splněním questů nebo třeba i tím, že se je naučíte od některých NPC. A přirozeně vám bude dána i možnost vybrat si vzhled své postavičky z velké sady obrázků.

Co by to bylo za RPG bez magie? Jsou sice i takové případy, ale my, co máme rádi fantasy, bychom se bez ní obcházeli jen neradi. Ve světě Tornu se kouzla a čáry dělí na čtyři základní skupiny, které reprezentují Chaos, Řád, Vyvolávání a Alchymie. Dohromady by se pod nimi mělo skrývat kolem pětadvaceti typů kouzel a jejich účinky lze dost dobře odhadnout už z jejich zařazení - například vyvolávání vám dává šanci na vytváření nápomocných bytostí, kdežto s pomocí alchymie zase můžete vyčarovat konkrétní předměty.
Ze zbytkových informací stojí za zmínku ještě kupříkladu to, že boj bude klasicky realtimový s možností pozastavení a přerozdělení příkazů, že zbraně, jež budete mít k dispozici, budou například dýky, meče, obouruční meče, samostříly, luky, sekery, palcáty atd., a v neposlední řadě i to, že hra bude kompletně ve 3D využívajíc enginu Lithtech ve verzi 3.0. Datum vydání je ještě pořád stanoveno na konec roku 2001.