Tomb Raider: Angel of Darkness PC dojmy ze hry II

Včerejší první dojmy referovaly o tom, že zatím poslední díl s prsatou archeoložkou v hlavní roli je jistým odklonem od série, poněvadž žánrově se hra skutečně více blíží akční adventuře, než akci s prvky adventure. Hra je rozdělena zhruba na třicet kapitol (bereme-li v potaz i úrovně v úrovni), mezi kterými se nelze zpět vracet. Proč? Volnost z předchozích dílů více ustoupila příběhu, jenž tentokrát začíná v Paříži a než se podíváme do první kobky, uteče skoro dobrá polovina hry. Jedna z pasáží se více blížila klasické adventuře, kdy Lara pobíhala po městě, vedla částečně větvené rozhovory a používala (automaticky) předměty. Nicméně jak ukázaly následující události, hra dále směřovala ani ne tak ke střílení, jako spíš ručkování, skákání a dalším akrobatickým dovednostem (nejdřív ovšem musí hráč pochopit kam doskákat a co tam provést). Předpokládám, že většina fanoušků původní série bude zklamána, protože pro většinu z nich – pakliže očekávali jen další díl v sérii – Angel of Darkness není. Ucelený a chytře vymyšlený design misí však...
Tomb Raider: Angel of Darkness na GameStore.cz Včerejší první dojmy referovaly o tom, že zatím poslední díl s prsatou archeoložkou v hlavní roli je jistým odklonem od série, poněvadž žánrově se hra skutečně více blíží akční adventuře, než akci s prvky adventure. Hra je rozdělena zhruba na třicet kapitol (bereme-li v potaz i úrovně v úrovni), mezi kterými se nelze zpět vracet. Proč? Volnost z předchozích dílů více ustoupila příběhu, jenž tentokrát začíná v Paříži a než se podíváme do první kobky, uteče skoro dobrá polovina hry. Jedna z pasáží se více blížila klasické adventuře, kdy Lara pobíhala po městě, vedla částečně větvené rozhovory a používala (automaticky) předměty. Nicméně jak ukázaly následující události, hra dále směřovala ani ne tak ke střílení, jako spíš ručkování, skákání a dalším akrobatickým dovednostem (nejdřív ovšem musí hráč pochopit kam doskákat a co tam provést). Předpokládám, že většina fanoušků původní série bude zklamána, protože pro většinu z nich – pakliže očekávali jen další díl v sérii – Angel of Darkness není. Ucelený a chytře vymyšlený design misí však pohřbívá nemotorné ovládání (mimochodem, na to si dost stěžují i hráči na PS2) a přítomné bugy, které prozrazují, že na betatest nezbylo tolik času, kolik by bylo potřeba. Naopak potěší, oproti dnešní produkci, nadprůměrná délka hry a některé příjemné pasáže, díky kterým začínám pátému dílu přicházet, alespoň částečně, na chuť. Vyčerpávající recenzi přineseme během příštího týdne, verdikt, po dohraných dvou třetinách hry, se zatím pohybuje okolo 65% (což se může samozřejmě ještě změnit). Pokud jste už dnes pevně rozhodnuti, že Angel of Darkness je přesně tou hrou, po které toužíte, můžete si ji koupit na GameStore za 1099 Kč (běžná cena 1299 Kč).

Tomb Raider: Angel of Darkness Tomb Raider: Angel of Darkness Tomb Raider: Angel of Darkness


Témata: Tomb Raider