The Crossing

  • 2
Když se zkušené vývojářské studio chopí slibného námětu, podpořeného kvalitními technologiemi, tak by výsledný projekt neměl dopadnout špatně. Otázkou však zůstává, jestli tomu tak opravdu bude.

The Crossing Viděli jste relativně povedený francouzský akční snímek Okrsek 13 dle scénáře slavného Luca Bessona? Jestli ne, tak pokud tento filmový nedostatek napravíte, budete mít lehce větší představu o tom, co je chystaný The Crossing vůbec zač. Příběh se odehrává ve Francii, umístěné do blízké budoucnosti, která pro změnu vychází z alternativní minulosti, ve které v roce 1307 převzali křižáci nadvládu nad papežem a dodnes si to kráčí po našem světě. Upřímně, příliš originální story to opravdu není, ale křižácká tématika teď letí, takže se nedivíme, že jí francouzští vývojáři z Arkane Studios do svého nového projektu zakomponovali také. Křižáci však nejsou jediní, kdo si to po městě lásky pobíhají. Celé město je zmítáno boji mezi nejrůznějšími příslušníky ilegálních gangů, které zdevastují vše, co jim přijde pod ruce.

Ano, tvůrci z Arkane Studios se dušují zplozením nového žánru, který v sobě kombinuje jak singleplayer, tak multiplayer a spojuje je v jeden nerozdělitelný celek.

The Crossing Právě proto byla za účelem potlačení těchto nebezpečně organizovaných individuí zřízena speciální jednotka IBAT (International Bureau of AntiTerrorism). V každé jiné novince bychom napsali, že se hráč ujme v singlepayeru právě jednoho z členů jednotek, jenže u The Crossing nejenom že budete moci hrát i za záhadné křižáky, ale hlavně nebude hra obsahovat žádný klasický režim pro osamoceného hráče. Ano, tvůrci z Arkane Studios se dušují zplozením nového žánru, který v sobě kombinuje jak singleplayer, tak multiplayer a spojuje je v jeden nerozdělitelný celek. V praxi to má vypadat tak, že při hraní příběhového módu se jedni hráči ujmou role členů IBATu, druzí křižáků, nebo budou všichni bojovat na jedné straně a role nepřátel se ujme umělá inteligence. Sloučení hry jednoho a více hráčů přitom nazývají stylově crossplayer. Jak bude celkový systém do detailu fungovat, je neustále zahaleno rouškou tajemství, ale již prvotní idea a pár náznaků o tom, jak vše bude výsledně vypadat, zní velmi slibně. Pokud vám bylo zde již několikrát zmiňované jméno vývojářského studia povědomé, tak vězte, že v oboru opravdu nejsou žádnými nováčky.

Pamatovat si je budete jako tvůrce kvalitních RPG Arx Fatalis a Dark Messiah of Might & Magic. Zkušenosti s tvorbou zmiňovaného titulu jim jistě přijdou velmi vhod, protože stejně jako Temný Mesiáš, tak i The Crossing běží na grafickém enginu Source, známém z Half-Life 2. A pokud je řeč o tomto veledíle, tak nesmíme opomenout vám čtenářům sdělit velmi důležitý fakt.

Na architektonice celého prostředí se totiž podílí tým okolo Viktora Antonova, umělce, který pracoval právě na druhém dobrodružství slavného Gordona Freemana.

The Crossing Na architektonice celého prostředí se totiž podílí tým okolo Viktora Antonova, umělce, který pracoval právě na druhém dobrodružství slavného Gordona Freemana. Jelikož půjde o dílo FPS žánru, tak se dočkáme celé řady střelných zbraní, které budete moci za příslušníky IBAT využít ve svůj prospěch. Zajímavěji však vypadají zbraně křižáků. Byť již příslušníci tohoto žánru nevypadají v The Crossing tak, jak je známe z dějepisných učebnic, některých věcí se za ta staletí nevzdali. Ano, budete moci požívat několik typů mečů a zabodávat s nimi nepřátele na několik možných způsobů. Že jde o ideální zbraň na tichý postup hrou, jistě netřeba zdůrazňovat. Zajímavě vypadá i smrtící variace na šuriken, která ve výbavě křižáků také nechybí. Mixování žánrů obvykle nedopadá dobře, ale v případě The Crossing nám něco napovídá, že by nemuselo být až tak zle. Uvidíme, než hra vyjde, tak nás čeká ještě relativně dlouhá doba.