Očima analytiků: Uspěje Super Mario Run se svým obchodním modelem?

  16:59aktualizováno  16:59
První kroky Nintenda na trh s mobilními hrami ignorují stávající trendy. Většina titulů totiž vychází s modelem free to play a zahrnuje mikrotransakce. Aplikace Super Mario Run oproti tomu nabízí demoverzi a plnou hru lze koupit za jednorázový poplatek.

Super Mario Run | foto: Nintendo

To dnes působí takřka jako odvážná strategie a herní průmysl napjatě očekává, jestli se postup Nintendu vyplatí. Analytici se navíc neshodují například v otázce, jestli Nintendo aplikaci mělo vydat pouze pro mobilní zařízení s operačním systémem iOS.

„Zviditelnění, které hra získala oznámením na pódiu (Applu) a v obchodě iOS Store, jí bylo prospěšné. A je pravděpodobné, že exkluzivita zahrnovala i nějakou finanční dohodu. Za zmínku stojí také, že na iOS lidé za aplikace utrácejí v průměru více než na Androidu,“ tvrdí Joost van Dreuen, ředitel výzkumné firmy Superdata.

Cílit na zákazníky Applu s ohledem na obchodní model hry tak prý byl dobrý plán.

Super Mario Run
Super Mario Run
Super Mario Run
Super Mario Run

Super Mario Run

Analytik Piers Harding-Rolls ze společnosti IHS Technology tvrdí, že Nintendo s obchodním modelem našlo vyvážené poměr mezi výdělky a péčí o pověst firmy. „Očekáváme, že poměr nakupujících bude v porovnání s jiným tituly vysoký,“ řekl navíc Harding-Rolls pro server Games Industry.

Analytik Michael Pachter pro změnu tvrdí, že si hru koupí jen velmi malá část hráčů. „Očekávám veliký počet stažení (100 milionů rychle a 500 milionů časem). Ale jen 2-5 % si titul pořídí. Není tedy pravděpodobné, že by aplikace dosáhla popularity Pokémon Go,“ prohlásil Pachter.

Chybou údajně může být požadavek být s hrou neustále on-line. „Řekl bych, že to odráží zásadní nepochopení způsobu, jakým lidé na mobilech hrají, a může části lidí zkazit zážitek,“ konstatoval Harding-Rolls.

Autor:
 

Nejčtenější

Nadvláda Steamu končí, přišel o všechny veliké vydavatele

Steam

Ještě nedávno prakticky nemyslitelná situace se rychle stává realitou. Obchod Steam, jehož aplikaci má dnes na svém...

Třicet jedna her na zpříjemnění zimních měsíců

Kona

Vánoce a Silvestr jsou sice za námi, ale jelikož zima tu s námi ještě nějaký čas pobude, neuškodí připomenout si...

RECENZE: Upřímný názor na PlayStation Classic s dvacítkou minirecenzí

PlayStation Classic

Na novodobou verzi PlayStation jedničky se čekalo s nadšením, které však po jejím vydání rychle opadlo. Že to není...

RECENZE: Feudal Alloy je nenápadný hit od českých tvůrců

Feudal Alloy

Povedená 2D skákačka od českých tvůrců sice neobrátí herní průmysl naruby, ale díky chytlavé hratelnosti a milé grafice...

Třicet minut hrůz i nadšení. Dojmy z demoverze remaku Resident Evil 2

Resident Evil 2 (2019)

Remake hororové klasiky Resident Evil 2 se nezadržitelně blíží. Kdo už se nemůže dočkat vydání, najde dočasnou útěchu v...

Další z rubriky

Lechtivá Catherine vyšla konečně i na PC

Catherine

Po téměř sedmi letech od svého uvedení na konzolích PS3 a X360 vychází bizarní japonská hra Catherine i na PC.

Kartičky od Valve netáhnou, Artifactu rychle ubývají hráči

Artifact - The Dota Card Game

Pokud odhlédneme od zvláštně nastaveného platebního modelu, je karetní hra Artifact vcelku povedenou záležitostí. Jenže...

Hernímu průmyslu roku 2018 vládly mobilní hry, Fortnite a PUBG

Playerunknown’s Battlegrounds

Analytická společnost Superdata zveřejnila žebříček nejvíce vydělávajících her za rok 2018. A musíme vás upozornit, že...

Najdete na iDNES.cz