Super Mario Run

Super Mario Run | foto: Nintendo

Očima analytiků: Uspěje Super Mario Run se svým obchodním modelem?

  • 0
První kroky Nintenda na trh s mobilními hrami ignorují stávající trendy. Většina titulů totiž vychází s modelem free to play a zahrnuje mikrotransakce. Aplikace Super Mario Run oproti tomu nabízí demoverzi a plnou hru lze koupit za jednorázový poplatek.

To dnes působí takřka jako odvážná strategie a herní průmysl napjatě očekává, jestli se postup Nintendu vyplatí. Analytici se navíc neshodují například v otázce, jestli Nintendo aplikaci mělo vydat pouze pro mobilní zařízení s operačním systémem iOS.

„Zviditelnění, které hra získala oznámením na pódiu (Applu) a v obchodě iOS Store, jí bylo prospěšné. A je pravděpodobné, že exkluzivita zahrnovala i nějakou finanční dohodu. Za zmínku stojí také, že na iOS lidé za aplikace utrácejí v průměru více než na Androidu,“ tvrdí Joost van Dreuen, ředitel výzkumné firmy Superdata.

Cílit na zákazníky Applu s ohledem na obchodní model hry tak prý byl dobrý plán.

Super Mario Run
Super Mario Run
Super Mario Run
Super Mario Run

Super Mario Run

Analytik Piers Harding-Rolls ze společnosti IHS Technology tvrdí, že Nintendo s obchodním modelem našlo vyvážené poměr mezi výdělky a péčí o pověst firmy. „Očekáváme, že poměr nakupujících bude v porovnání s jiným tituly vysoký,“ řekl navíc Harding-Rolls pro server Games Industry.

Analytik Michael Pachter pro změnu tvrdí, že si hru koupí jen velmi malá část hráčů. „Očekávám veliký počet stažení (100 milionů rychle a 500 milionů časem). Ale jen 2-5 % si titul pořídí. Není tedy pravděpodobné, že by aplikace dosáhla popularity Pokémon Go,“ prohlásil Pachter.

Chybou údajně může být požadavek být s hrou neustále on-line. „Řekl bych, že to odráží zásadní nepochopení způsobu, jakým lidé na mobilech hrají, a může části lidí zkazit zážitek,“ konstatoval Harding-Rolls.