Speedball 2

  12:00aktualizováno  12:56
Některé klasiky není moudré oživovat, avšak pokud se projektu chopí šikovný vývojářský tým, tak výsledek nemusí být vždy katastrofální.

Speedball 2 Každý hráč, který někdy přišel do kontaktu s jakoukoliv Amigou, jistě zná Speedball 2. Ve své době se opravdu jednalo o jednu z nejlepších her platformy, která se stala po právu legendou. Bohužel se jí nikdy nepodařilo pořádně oživit. Speedball 2100 pro první PlayStation doplatil na identický obsah se zastaralým technickým zpracováním a regulérní třetí díl s názvem Speedball Arena pro jistotu raději nikdy nevyšel. Nyní však do hry vstupuje relativně neznámé německé vývojářské studio Kylotonn, které v současné době několik málo měsíců pracuje na novodobém remaku původního Speedballu 2. Jako poradce na projektu přitom pracuje Mike Montgomery z Bitmap Brothers, společnosti, která má na svědomí původní tituly série. Výsledek by tedy nemusel dopadnout špatně, ale nepředbíhejme.

Velký zpestřením samotné hry by měl být nový úhel kamery, který bude nastaven přímo za zády sportovce.

Speedball 2 V původním titulu stál na pozadí primitivní příběh, který většina hráčů ani nezaznamenala. Novodobý Speedball 2 již bude mít příběh výraznější, ale tvůrci ho stejně chtějí nechat na pozadí, pouze jako kulisu. Co se týče hratelnosti, tak ta by se neměla dočkat až tolika změn, aby si zachovala kouzlo originálu. Přibudou tedy nějaké nové chvaty, ale základní kostra hratelnosti zůstane stejná jako před lety. Sportovci tak budou trochu pružnější, protože budou moci skákat, střílet při běhu atd. K dispozici budou přitom tři druhy sportovců. První dva druhy zaujmou obě lidská pohlaví, přičemž třetím druhem budou robotičtí droidi. Aby se však necítili hráči ošizeni z nedostatku inovací, tak kromě hlavního módu bychom se měli dočkat i několika vedlejších. Jejich počet, názvy a odlišnosti od hlavního zápasu však dosud nejsou známy. Velký zpestřením samotné hry by měl být nový úhel kamery, který bude nastaven přímo za zády sportovce. Samozřejmostí pak bude možnost kdykoliv během hry přepnout do klasického ptačího nadhledu. Každý hráč tak bude moci hrát hru úplně jiným stylem. Nový úhel kamery se nám sice zdá zatím trochu nepřehledný, ale prozatím nebudeme soudit.

Podstatnou novinkou by však měly být statistiky u každého sportovce. Rozděleny by měly být do šesti tříd (rychlost, síla, výdrž atd.), přičemž během hraní bude možné zmiňované statistiky vylepšovat. Příslib přítomnosti lehkých RPG prvků nás potěšil, protože ve hře typu Speedball 2 budou mít opravdu smysl. Grafický engine, na kterém hra běží, se zdá být povedený, ale pokud budeme upřímní, tak vytvořit arénu s několika hráči není pro grafiky až takový problém.

Za získané výhry v online multiplayeru byste navíc měli dostat přístup ke spoustě bonusů. A ty by neměly být jen tak ledajaké, protože se má jednat o nové postavy, arény a další lákavé přídavky.

Speedball 2 Mnohem důležitější bude animace nejrůznějších útoků a přihrávek, které budou ve hře denním chlebem. Prozatím je co dohánět. Velmi zvědaví jsme na multiplayer, který byl odpradávna tím nejlepším na celé sérii. Kylotonn slibují slušnou podporu online i LAN multiplayeru až pro osm hráčů. Za získané výhry v online multiplayeru byste navíc měli dostat přístup ke spoustě bonusů. A ty by neměly být jen tak ledajaké, protože se má jednat o nové postavy, arény a další lákavé přídavky. Tvůrci se také dušují, že nový Speedball 2 bude mít stoprocentní technickou podporu, díky které bude zajištěna stoprocentní bezproblémovost hraní po síti. Datum vydání je prozatím stanovené na konec roku a naše pocity ze hry jsou smíšené. Vývoj je však zatím víceméně v počátcích a tak nebudeme předčasně házet flintu do žita či spíše kovový míč do úst vývojářů.

 

Nejčtenější

THQ Nordic koupilo české Warhorse Studios za 860 milionů korun

Kingdom Come: Deliverance

Vydavatelství THQ Nordic koupilo stoprocentní podíl v pražském vývojářském studiu Warhorse Studios, které před rokem...

Vývojář vrací fanouškům dvojnásobek darovaných částek, z jeho hry je hit

Rise to Ruins

Z nenápadné nezávislé hry se stal prodejní hit a její autor nyní svým nejvěrnějším fanouškům vrací peníze, které mu...

Vjel do kolejí, pak dostal další ban. Český streamer opět „úřadoval“

Český streamer Pavel „Herdyn“ Mikeš měl 8. února 2019 drobnou dopravní nehodu v...

Komentátor a herní streamer Pavel „Herdyn“ Mikeš se rozpovídal o tom, jak se svým autem skončil v kolejích. Posléze se...

Nastává herní svátek, vychází rovnou několik netrpělivě očekávaných pecek

Anthem

Herní průmysl dnes zažívá jedno z nejbohatších období roku, protože vychází rovnou několik titulů, na které jsme se již...

RECENZE: Kdyby vyšel Half-Life letos, vypadal by jako Metro: Exodus

Metro: Exodus

Čekali jsme hodně, ale dostali jsme ještě víc. Po patnácti letech od vydání Half-life 2 se konečně objevila hra, která...

Další z rubriky

Skvělá plošinovka Hollow Knight dostane brzy pokračování

Hoolow Knight: SIlksong

Nezávislou „metroidvanii“ Hollow Knight vyvíjeli jen tři lidé, oslovila přitom už více než milion hráčů. Žádný div, že...

Ubisoftu se daří, Far Cry vydělává víc než Assassin’s Creed

Far Cry 5

Vydavatelství Ubisoft sází především na obrovské do detailů propracované světy. Loni poměrně překvapivě přilákala více...

Nastává herní svátek, vychází rovnou několik netrpělivě očekávaných pecek

Anthem

Herní průmysl dnes zažívá jedno z nejbohatších období roku, protože vychází rovnou několik titulů, na které jsme se již...

Najdete na iDNES.cz