Když byla před víc než deseti lety oznámena střílečka, která měla sledovat příběh skupiny amerických mariňáků během bitvy o město Fallúdža v irácké provincii Anbár, vzbudilo to takovou vlnu nevole, že vydavatelství Konami z celého projektu raději vycouvalo.
Nyní už je celý konflikt historickou událostí a nebudí tak vypjaté emoce, takže se hry nakonec přeci jen dočkáme. Kdo by ale čekal, že po všech těch velkohubých prohlášeních o „spolupráci se skutečnými účastníky konfliktu“ a „důrazu na realističnost“ dostaneme nějaký mimořádný zážitek, bude zklamán. Alespoň tedy to napovídá první video ze hry, které zveřejnil magazín IGN.
V něm můžeme vidět jen klasickou střílečku, ve které vám před mířidla nabíhají desítky nepřátel. Jedinou výraznou změnu oproti zavedené sérii Call of Duty tak lze spatřit v tom, že se prostředí bude náhodně generovat a nikdy nebude stejné.
Na jednu stranu to znamená, že se mapy nebudete moci naučit a tak budete neustále zažívat překvapivé situace, stejně jako skuteční vojáci v místě bojů. Nevýhoda je v tom, že úrovně nebudou tak promyšleně navržené, jak jsme asi u koridorových stříleček zvyklí.
Hra by měla vyjít ještě letos na PC a konzolích.