Titul Obduction nabídne mimozemský svět. A vývojáři slibují pastvu pro oči.

Titul Obduction nabídne mimozemský svět. A vývojáři slibují pastvu pro oči.

Komunitní financování může oživit jednu z nejúspěšnějších herních sérií

  • 0
V devadesátých letech to byla vůbec nejprodávanější série her pro PC. Řeč je o tajuplné adventuře Myst a jejím pokračování v podobě titulu Riven. Žánr adventur však během následující dekády téměř vymřel a po několika méně známých pokračováních zmizela i série Myst.

Současná popularita komunitního financování však značku může oživit. Její autoři totiž ohlásili projekt Obduction, který se nese ve stejném duchu jako předchozí adventury. Vývojáři tedy slibují silně atmosférický titul, kde akci nahrazují logické rébusy. Obduction je však třeba vnímat spíše jako duchovního následovníka než jako tradiční pokračování série.

Prodeje

Prvního dílu hry Myst (recenze) z roku 1993 se prodalo přes šest milionů kusů. Titul tak dodnes objevíte v desítce nejprodávanějších PC her všech dob.

Pro vznik projektu vývojáři žádají 1,1 milionu dolarů, tedy necelých 21 milionů korun. A prostřednictvím komunitního financování Kickstarter vybrali již téměř polovinu. Navíc je třeba dodat, že celková částka je ve srovnání s moderními velkorozpočtovými hrami zcela skromná.

Ti, kdo projekt podpoří částkou 25 dolarů a více, pak získají přístup ke speciálnímu diskusnímu fóru. Tam bude možné komunikovat s vývojáři, číst o vzniku titulu a nahlédnout za vývojářskou oponu.

Tak trochu jiná adventura

"Obduction oživuje ten úžasný pocit, kdy se znenadání objevíte uprostřed nového světa, který je třeba prozkoumávat, řešit (jeho výzvy) a stát se jeho součástí," píše se na Kickstarter stránce projektu.

Důležité prý budou poutavé postavy, propracovaný příběh, okouzlující prostředí i napínavé hudební pozadí.

Hra začíná vaším únosem, kvůli kterému se objevíte ve zcela neznámém světě a blíže nespecifikovaném čase. Vnímavost k prostředí bude základním klíčem pro pochopení souvislostí. Vývojáři to nazývají čtením mezi řádky.

"Proč uprostřed mimozemského prostředí stojí stará opuštěná farma s bílým plaňkovým plotem? Zjistíte to," slibují vývojáři. Autoři projektu totiž tvrdí, že spíše než filmovými vsuvkami budou hráči příběh objevovat prozkoumáváním světa.

Hra bude využívat technologii Unreal Engine 4 a vyjde pro PC i Mac. Vývojáři v současné době cílí na vydání v polovině či na konci roku 2015.