Lord of the Rings je mezi námi oficiálně něco přes týden a většina hráčů je spokojená. Stejně jako herní novináři, kteří se předhánějí v pochvalných hodnoceních. Stejný týden ale stačil na to, aby se ozvaly první nespokojené a velice hlasité hlasy. Pokud se tedy chcete alespoň trochu seznámit s tím, jak se LOTRO hraje, podívejte se na preview nebo počkejte na recenzi. Dnešní Online Světy se totiž budou věnovat problémům homosexuálních trpaslíků, které nikdo nechce oddat.
Online svatby jsou velice oblíbené, bez ohledu na to, v jaké MORPG probíhají. V LOTRO měli hráči v průběhu testování nejen možnost nechat svou postavu zamilovat se do jiné postavy, ale dokonce je mohli nechat uzavřít manželství. Tato funkce však ve finální verzi hry chybí. Důvodem je strach autorů hry, že by ve hře pobíhali sezdaní příslušníci stejného pohlaví. Oficiálně za tímto rozhodnutím stojí podle Nika Davidsona, designéra hry, snaha zachovat věrnost představám J. R. R. Tolkiena o Středozemí – v jeho románech žádní homosexuálové nejsou. Každopádně je překvapivé, že vývojáři zrušili institut manželství úplně, místo aby zavedli jen kontrolu pohlaví.
Na problém spojený s politickou korektností, bojem za práva sexuálních minorit a preferencemi většinového amerického hráče upozornil nejvýrazněji prestižní internetový magazín Salon., který i vyzpovídal zmíněného Nika Davidsona. Přístup vývojářů je na jednu stranu mírně zbabělý (schovávání se za mrtvého autora), na druhou stranu je s přimhouřeným okem pochopitelný. Přestože homosexuální sklony mají o něco více než příslovečná 4 % populace, drtivá většina zákazníků – potenciálních hráčů, dává přednost heterosexuálním partnerům a práva homosexuálů může respektovat (nechce však mít jejich projevy náklonnosti neustále na očích).
Bez přimhouřeného oka už zase tolik pochopitelný není, ještě méně je potom pochopitelné současné řešení – zrušení možnosti "legálního" svazku pro všechny postavy ve hře. Když se Blizzard pokusil omezit propagaci skupiny sexuálně menšinově zaměřených hráčů ve World of Warcraft, vzbudil tím obrovskou vlnu nevole a musel se omluvit. Od Turbine je tedy odvážné jít proti proudu. Navíc to tak úplně nedává smysl – homosexualita je určité části lidstva přirozená, elfové vypadají homosexuálně téměř všichni a trpaslice ve Středozemi nejsou. Tak jak si asi krátí dlouhou chvíli elfové na lovu a trpaslíci v dolech?
A teď na veselejší notu. Už při spuštění hry Turbine oznámila uvolnění prvního bezplatného přídavku s názvem Shores of Evendim, který přinese více než 160 kilometrů čtverečních na sever od Kraje s dominantou v podobě jezera Nenuial (Spimračné jezero) a opuštěného města Annúminas, hlavního města Severního království – Arnoru. Příběh hry bude rozšířen o Aragornovo hledání prastarého klenotu, který kdysi zdobil jílec meče Narsil. Update přinese více než 60 nových úkolů, 9 nových druhů nepřátel, rozšířený hudební systém a nové zbroje.
Blizzard – Spekulace o nové MMORPG určené pro konzoly zaplavily internet po zveřejnění inzerátů, které nabízejí místo v Blizzardu při vývoji nexgen online hry. Nejčastější tipy na nové produkty směřují k Diablu Online, Starcraftu Online. Hovoří se také o pokračování real-timových strategií (Starcraft 2) či o úplně nových hrách s vlastním příběhem. Blizzard na vlnu zájmu reagoval po svém. Oznámil, že své záměry oznámí. A to 19. května na turnaji Worldwide Invitational, který se odehraje v korejském Soulu. Do té doby si tedy musíme počkat a doufat, že Blizzard neoznámí jen další datadisk pro WoW.
Vanguard – Dlouho očekávaná hra, která měla původně sesadit WoW z trůnu krále MMORPG, si nevede podle očekávání, která do ní vložili její tvůrci ze společnosti Sigil Games ani vydavatel, kterým je Sony Online Entertainment. Sony proto hledá způsob, jak více ovlivnit další směřování hry. Jednou z možností je odkoupení Sigilu a převzetí kompletní kontroly nad vývojem. V současnosti zástupci obou společností přiznávají, že spolu o budoucnosti značky Sigil jednají. Šéf Sigilu v diskusním fóru vysvětloval i důvody omezeného úspěchu své hry. Přiznal zavádějící marketing, přehnané hardwarové požadavky, které neumožňují většinovému publiku Vanguard pomalu ani pustit.
Do konce roku tak chce Sigil snížit hardwarové nároky prostřednictvím optimalizace herního kódu, zároveň však doufá, že si spousta hráčů koupí nové počítače. Spoléhá přitom na Microsoft a jeho Windows Vista – počítače, které splňují požadavky Vista premium Ready, by na běh Vanguardu po optimalizaci měly stačit. Základem pro plynulý běh Vanguardu totiž není nejvýkonnější grafická karta, ale vysoká datová propustnost na cestě mezi grafickou kartou, procesorem a operační pamětí. Té by ovšem nemělo být méně než 2 GB.
Lineage III – Na dálném východě nejoblíbenější online hra Lineage se stala centrem kriminální aféry. Korejská policie zveřejnila informace o vyšetřování krádeže duchovního vlastnictví společnosti NCSoft, která se prosadila i u nás prostřednictvím her Guild Wars , Lineage II nebo Auto Assault. Podle dostupných informací odcizil zdrojový kód chystané hry Linage III vedoucí vývojového týmu Yong-Hyun Park s šesti spolupracovníky poté, co byl vyhozen kvůli neefektivnímu využívání lidských zdrojů a neschopnosti dodat za 14 měsíců významný herní obsah. Po jeho odchodu opustilo dobrovolně NCSoft na 90 lidí, kteří se na vývoji Linage II podíleli, takže byl vývoj hry pozastaven.
Policie prohledala firmu, kterou vyhozený manažer založil, vyslechla jeho spolupracovníky a zabavila několik osobních počítačů. Podle dosud získaných důkazů převedl Yong-Hyun Park materiály spojené s Lineage III do Japonska. Policie však vyslýchá další zaměstnance NCSoftu. Samozřejmě, že se zatím nepřihlásil nikdo, kdo by neoprávněně držené zdrojové kódy a dokumentaci koupil.