Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

O.R.B. - o rok později, o rok lépe

  12:00aktualizováno  12:22
Jak jsme vás včera informovali, vývoj hry O.R.B. zdárně pokračuje, a to navzdory ročnímu zpoždění. Tvůrci ale nehodlají až do letošního listopadu jen tak nečinně sedět a chystají do hry přidat pár opravdu zajímavých vylepšení. Začali jsme se tedy pídit po nových podrobnostech a zde je výsledek.

O.R.B. Včera jsme vám přinesli krátkou zprávu o tom, že vývoj hry O.R.B. od společnosti Strategy First se sice znatelně zpozdil, ale tvůrci jej rozhodně nehodlají odsunout na vedlejší kolej nebo nedejbože zcela zrušit. Řekli jsme si, že by byla škoda vše odbýt pouze několika řádky a neinformovat vás o tom, jak se roční prodlení projevilo na kvalitě hry, nových prvcích a podobně. Proto jsme se začali pídit o dalších podrobnostech, a ačkoliv tvůrci příliš sdílní nejsou a většinu detailů střeží žárlivě jako Othello svou milou Desdemonu, pár zajímavých věcí se nám zjistit podařilo.

Nejprve si připomeňme, co je O.R.B. vlastně zač. Když prozradíme, co ona zkratka znamená, hodně napovíme. O.R.B. totiž značí Offworld Resource Base, což přeloženo do češtiny znamená "mimoplanetární těžařská základna". Je tím pádem patrné, že se jedná o vesmírnou realtimovou strategii s těžbou základních surovin. Příběh se točí kolem dvou ras, jež o sobě navzájem až do nedávné doby nevěděly, jejich dvou planet a pásu asteroidů, ze kterých těží nezbytné suroviny. Děj samotný zde však rozebírat nebudeme - nic se na něm od minule nezměnilo, takže pokud máte zájem se o něm dozvědět něco více, můžete si podrobnosti přečíst zde. My zatím přejdeme k podstatnější části, kterou je názor samotných pracovníků Strategy First ke zdržení vývoje.

O.R.B. Asi nejlépe vyjádřila mínění samotných vývojářů jedna ze zaměstnankyň - Christina Ginger. Ta prohlásila: "Můžeme nyní využít luxusu, který nám poskytuje tento čas navíc, a přidat do hry více vizuálních efektů a doplňkových funkcí. To je jeden z pozitivních rysů odložených vydání." Je tedy zřejmé, že tvůrci nehodlají vydat hru s původně plánovaným enginem, ale chtějí na něm provést markantní změny, hlavně co se grafických efektů týče. Vzhledem k tomu, že již první zveřejněné screenshoty vypadaly velice zajímavě, mají se hráči-estéti opravdu na co těšit.

Potěšující je také ono oznámení, že do hry budou implementovány další doplňkové funkce. Podle našich informací by se mělo jednat především o vylepšení stávajícího ovládacího rozhraní, které by se jinak mohlo někomu zdát poměrně složité. Jistá netradičnost interfacu však bude nezbytná, protože O.R.B. nebude ztvárněn jako většina jiných realtimových strategií. Bude kompletně trojrozměrný s plně dynamickým prostředím, a to v plném významu těchto slov. Řečeno prostým jazykem, pohybovat se budete nejen do stran a vpřed či vzad, ale také nahoru a dolů (pokud ve volném vesmíru vůbec je nějaké "nahoře" a "dole"). K tomu si připočtěte, že rozestavení objektů (asteroidů, planet apod.) není fixní, ale vše je v neustálém pohybu. Intuitivnost ovládání je v takovémto případě naprosto nezbytná, protože jinak by po titulu sáhli pouze skalní příznivci žánru, které neodradí složité rozhraní a stovka věcí, na které je zapotřebí se neustále soustředit. Není tedy žádný div, že právě tímto směrem O.R.B. napínají tvůrci maximum svých sil. Uznávají přitom, že každému z nás může vyhovovat jiný způsob ovládání, a tak nám i zde chtějí ponechat co největší svobodu výběru.

Od ostatních RTS by se měl O.R.B. lišit (kromě již zmíněného ztvárnění) také tím, že se snaží odpoutat od zaběhaného schématu, kdy si v klidném místě poblíž zdrojů surovin vybudujete základnu, postavíte si silnou flotilu a tou následně rozdrtíte svého protivníka. Zde takovou možnost mít nebudete. Částečně z důvodu, že všechny objekty jsou v pohybu a není tedy možné být neustále "blízko surovin", částečně pak i proto, že zdroje budete muset pracně hledat a bránit je ve chvílích, kdy z nich budete těžit. Nezávisí tedy na tom, jak rychle dokážete vybudovat silnou flotilu, ale na tom, zda dokážete využít momentálního rozestavení asteroidů, planetek a ostatních objektů ve svůj prospěch. Tím je zaručeno, že hra vás nepřestane bavit ani ve chvíli, kdy budete mít úspěšně splněny všechny mise, a budete ji tedy moci hrát znovu od začátku.

Samozřejmě, že to nejsou všechna lákadla, která na nás tvůrci tohoto titulu mají. Bohužel, zatím je podle jejich názoru příliš brzy uveřejňovat něco o dalších prvcích, jakým je například ztvárnění kampaní (ty by měly být velice originální), detailech o ovládání či grafice, rozloze jednotlivých lokací a podobně. Na to si holt budeme muset ještě nějakou dobu počkat. Zatím doufejme, že nedojde k žádným dalším větším zdržením a že bude O.R.B. opravdu tak zajímavý, jak se zatím zdá být.

Autor:
Témata: Asteroid, Planetka
  • Nejčtenější

Co dělají simíci, když se nikdo nedívá? Pořádají sexuální orgie i fetují

Kdo nikdy v prvních simících neodstranil žebřík z bazénu, nechť první hodí kuličkou z myši. Moc...

Slavný streamer byl šokován, když zjistil, kolik utratil za hry na Steamu

Populární streamer Felix Lengyel, známý fanouškům pod přezdívkou xQc, prozradil, kolik už utratil...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Stahujte zdarma vynikající „fantasy Civilizaci“, čas máte jen do středy

Na Steamu je aktuálně zdarma vynikající tahová strategie Endless Legend. Hráči v ní mají za úkol...

Černoch samuraj budí vášně

Ubisoft oficiálně potvrdil nový díl ze série Assassin’s Creed, který se bude odehrávat v Japonsku....

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

KVÍZ: Jak dobře znáte postapokalyptický svět Falloutu?

Také díky povedené seriálové adaptaci patří Fallout i po více než čtvrt století od svého vzniku...

Změní mi to život, raduje se vývojář poté, co prodal 200 tisíc kopií své hry

Nezávislá strategie Rusty’s Retirement těží z velmi jednoduchých pravidel a minimálních nároků na...

95 %

RECENZE: Paper Mario: The Thousand-Year Door je další hit na Switch

Ceněné, dvacet let staré akční RPG Paper Mario: The Thousand-Year Door z éry konzole GameCube se...

80 %

RECENZE: Hellblade II je depresivní výlet mimo komfortní zónu

Hellblade 2 je strhující psychologický horor zasazený do prostředí severské mytologie. Navzdory...

Příznivce Half-Lifu to nepotěší. Unikly informace o nové hře od Valve

Čerstvý únik informací nám dává jasnější představu ohledně nové hry od legendy mezi herními studii...

Pracující důchodce skončil po nehodě bez příjmů. Účty poplatil díky životnímu pojištění
Pracující důchodce skončil po nehodě bez příjmů. Účty poplatil díky životnímu pojištění

Spousta důchodců si dnes přivydělává, aby zvládli zaplatit stále rostoucí výdaje a nemuseli se spoléhat na pomoc svých blízkých. Podobně tomu bylo...

Nejhorší noční můra, řekla žena, která v botě syna objevila cizí AirTag

Mého syna někdo sleduje. S takovým pocitem několik týdnů žila žena z Floridy poté, co na svůj iPhone začala dostávat...

Anální sex je výzva. Nejvíc tabu je však v Česku jiná praktika, říká průzkum

Erotické hračky nepředstavují podezřelou exotiku, v ložnicích jsou jako doma. Ostatně jako masturbace. I orální sex....

Svěrák se na mě nedíval jen jako na hezkou buchtu, říká Radka Pavlovčinová

Jan Svěrák ji vidí jako robotku. Radka Pavlovčinová v nové hře filmového a teď už i divadelního režiséra hraje umělou...

Zásnubní šaty elegantní princezny. Spustily Kate efekt, návrhářku zničily

Seriál Když si jeho šaty oblékne některá z členek královské rodiny, obvykle to každý návrhář oslavuje jako životní úspěch....

BMW prohrálo soud s budějovickým prodejcem ojetin o právo na užití loga

Exkluzivně Může nezávislý prodejce ojetých aut používat na provozovně logo automobilky, i když s ní nemá žádnou smlouvu? Vrchní...