Že jedním z hlavních lákadel série Killzone vždy byla grafika připouští i její autoři.

Že jedním z hlavních lákadel série Killzone vždy byla grafika připouští i její autoři.

Vyvíjet tituly příští generace prý bude čtyřikrát náročnější

  • 16
Pokrok v grafice mezi stávající a budoucí generací konzolí údajně znamená citelně náročnější vývoj. Tvrdí to autoři hry Killzone: Shadow Fall, která je vlajkovým titulem pro konzoli PlayStation 4.

PlayStation 4 přitom využívá architekturu podobnou PC. "Ta architektura je vážně fajnová, protože se pro ni lépe vyvíjí. Máte k dispozici více paměti, více místa na disku a lepší výkon," řekl  hlavní návrhář hry Eric Boltjes pro server VG247.

"Ale zároveň je to mnohem náročnější. Úsilí potřebné pro vývoj hry nové generace se nezdvojnásobilo, nýbrž zečtyřnásobilo," tvrdí Boltjes. Důvodem je prý skok v grafické kvalitě.

"Vyžaduje to mnohem více lidí a mnohem více komunikace. Technicky je to mnohem jednoduší, ale profesionálně je to mnohem náročnější," popisuje návrhář vliv nové generace na vývoj.

Boltjes také odhalil, že jeho tým o stávající pozici Killzone: Shadow Fall požádal. Studio prý toužilo mít jeden z úvodních titulů, které pro konzoli PlayStation 4 vyjdou. Vývojáři si však byli vědomi výzvy, která se s takovým úkolem pojí. Znamená to totiž pracovat na hře pro zařízení, se kterým ještě nikdo nemá zkušenosti a jehož parametry se během měsíců proměňují.

"Děsivé na tom je, že jsme museli zahodit všechny dřívější nástroje. Všechno bylo třeba vytvořit nově. Pro příští generaci jsme přepracovali engine, znovu bylo třeba zpracovat veškeré vizuální prvky a museli jsme přetvořit i systém animací," objasňuje Boltjes.

Tentokrát už žádné podvody, slibují autoři hry

Střílečka Killzone 2 se dočkala dech beroucího odhalení. Vydaná hra však tomuto videu neodpovídala a vývojáři později odhalili, že to bylo předem generované video, které mělo pouze naznačit cílenou kvalitu. Pro Killzone: Shadow Fall však slibují, že obrázky pocházejí ze hry (čtěte více).


Témata: Playstation 4