Microsoft uplatil Nvidii kvůli zpětné kompatibilitě Xboxu 360

Microsoft uplatil Nvidii kvůli zpětné kompatibilitě Xboxu 360
Hodně se již namluvilo a napsalo ohledně kompatibility nového Xboxu 360 s Xboxem původním. Pudl byl zakopán z největší části v oblasti grafických řešení. Zatímco první Xbox poháněl grafický chipset od Nvidie, pro Xbox 360 dodává grafiku konkurenční Ati. Patenty na grafické řešení původního Xboxu ale stále vlastní Nvidia, a proto to se zpětnou kompatibilitou nevypadalo příliš růžově. Nakonec se tedy do toho musel pořádně opřít samotný Microsoft se svým téměř bezedným měšcem a s Nvidií nyní podepsal dohodu, která nové konzoli umožňuje zpětnou kompatibilitu s hrami určenými pro dnešní Xbox. Vyvstává ale nový problém: architektura Xboxu 360 je oproti původní konzoli naprosto jiná a zakomponovat do ní zpětnou kompatibilitu nemusí být nikterak jednoduchá záležitost, zvláště pokud se při původních návrzích Xboxu 360 se zpětnou kompatibilitou nepočítalo.

Témata: Xbox