Remaster Mass Effectu se změn nebojí, příběh ale zůstane stejný

  • 24
Electronic Arts odhalili všechny detaily chystaného remasteru kultovní sci-fi trilogie Mass Effect. Kromě očekávaného vylepšení grafiky se částečně změní i některé herní mechanismy, obzvláště u nejstaršího prvního dílu.

První díl dnes už kultovní série Mass Effect vyšel již před více než 13 lety, a za tu dobu se herní průmysl notně změnil. Společnosti Bioware se tehdy podařilo dát hráčům do ruky fantasticky propracovaný vesmír a byla by škoda, kdyby na něj kvůli jeho zastaralému technologickému zpracování někdo zapomněl nebo jej nikdy nenavštívil.

Změny v grafice prvního dílu jsou opravdu výrazné.

Naštěstí již 14. května vyjde pod názvem Legendary Edition celá trilogie v remasterované podobě. Zatímco většinou tento termín označuje jen automatický převod textur do vyššího rozlišení a novou cenovku, tentokrát se vývojáři nebáli výraznějších vylepšení.

Původně prý dokonce uvažovali o přechodu na Unreal Engine 4, nakonec však zvolili konzervativnější přístup, který by kromě nových hráčů měl uspokojit i ty nejpřísnější fanoušky.

Nejvíce péče se logicky dostalo nejstaršímu prvnímu dílu, jehož mechanismy byly v těch následujících výrazně překopány. Aby celá trilogie lépe fungovala pohromadě, nabídne jednička nové zpracování soubojů, což znamená především nové uživatelské rozhraní, ale i ovládání, úhly kamery či vylepšenou umělou inteligenci spolubojovníků. Dále došlo ke zkrácení slavných výtahových scén, kterými tehdy autoři hry nepříliš úspěšně maskovali nahrávací obrazovky. Ty nyní zaberou jen přibližně třetinovou dobu, přeskakovat půjde i rozhovory. Zásadní proměnou pak prošlo i v originále prakticky neovladatelné planetární vozítko Mako.

Změny druhého a třetího dílu už budou spíše jen ryze kosmetické. PC hráči se mohou těšit na podporu ultraširokých rozlišení a zrušení limitů pro maximální snímkování, majitelé konzolí pak dostanou možnost volit mezi kvalitou a výkonem.

Na to, aby se hře dalo říkat remake, je však změn příliš málo, a to i proto, že v žádném díle nedojde k přidání zcela nového obsahu. Obsahem balení ovšem bude všech více než 40 DLC přídavků, které vycházely samostatně.

Zní to vše nadmíru krásně, jenže kde vzít těch minimálně 100 hodin volného času, které si dohrání celé trilogie vyžádá, že?