Všem příznivcům akce! Relativně mladý vývojářský tým Burut CT, s centrálou v ruském městě Voronež, chystá na konec roku 2002 svoji novou high-tech 3D akci Kreed. Název hry je odvozen od anglického slova CREED, které podle autorů přesně vystihuje filosofický koncept celé hry, a také vyjadřuje nekonečný boj Pořádku a Chaosu ve Vesmíru (z čehož, řekněme si to upřímně, je pro nás důležité jedině slovíčko BOJ).
Příběh hry zasadili autoři do třetího milénia, čili můžeme čekat prostředí přeplněné super technikou a samozřejmě také super zbraněmi. A to se ani nezmiňuji o akci! Než se dostaneme dál, nastíním lehce i něco ohledně “backgroundu“. Svět KREEDu je jedna z možných alternativních budoucností lidstva. Hra se odehrává ve 30.století v oblasti plné nepředvídatelných záhad a tajemství s názvy “Red Sector“, “the Greatest Abyss“, nebo “KREED“. V budoucnosti lidstvo pokročí, dle předpokladu, kupředu ve vývoji. Dokonce se podaří vyhnat i broukoidní Tiglaarské útočníky, kteří začali kolonizovat galaxii v průběhu 23. století. I přesto, že lidská rasa zabydlela hluboký a rozsáhlý vesmír, nikdy neztratila strach z neznámého. A to pro ni představoval “Red Sector“ - náhodně objevený během vyvrcholení válek s Tiglaarským impériem. Každý pokus prozkoumat tuto oblast vždy skončil naprostým neúspěchem. Perfektně vybavené expedice, které tam cestovaly, beze stop zmizely i s posádkou. Jak ubíhal čas, “Red Sector“ se stal předmětem fanatického náboženského uctívání. Očekávaný příchod Posledních Dnů, kdy se Řád a Chaos střetnou v zuřivé bitvě, která má rozhodnout o budoucnosti celého vesmíru, pomalu nastává. A to vše je spjato s Red Sectorem.
Podstatné je, že náš hlavní hrdina se dostává, na palubě obchodní lodi, právě do zmiňované oblasti vesmíru. Jakožto školený zabiják, člen elitní skupiny legionářů, to samozřejmě nemůže nechat jen tak. A boj o přežití začíná... Ve skutečnosti bychom se měli dočkat mnohem složitější příběhové konstrukce, nicméně ta nám svojí délkou neumožňuje zabíhat do podrobností. Hra samotná je postavena na výkonném X-tend enginu, což zaručuje nevšední vizuální zážitky z každé jednotlivé části herního světa. Máme tu nádherně vymodelované prostředí, každá postava je animovaná ze stodvaceti jednotlivých částí, svoji roli sehrává počasí... Tomu ještě napomáhá zvuková stránka podporující prostorový zvuk. Potěšitelné je, že hudba by měla aktivně reagovat na důležité herní události, což pomůže dokreslit dramatickou atmosféru boje o život.
Celkový efekt dokonalé hry má umocňovat nejlepší a nejrealističtější fyzikální model (kolikrát už jsme tohle slyšeli?). Kulky se budou odrážet, každý předmět v dosahu exploze bude poškozen – uvidíme. Autoři se snaží zapracovat na inteligenci protivníků. Každého charakterizuje jeho osobnost s jistými přednostmi a nedostatky, aktivně reagují podle situace, případně na zbraň kterou má protivník v ruce. A nemyslete si, že vypozorujete chování jednotlivých monster a poté pro vás už nebudou představovat žádný problém. Omyl! Každá počítačem řízená “inteligentní“ bytost se dokáže učit i vaše přednosti a hlavně samozřejmě vaše nedostatky, aby s vámi mohla lehčeji zatočit (nechce se mi věřit...).
Celá hra by měla obsahovat i editor misí a oponentů spolu s jejich vlastnostmi. Slibný by mohl být multiplayer, který samozřejmě počítá s větším množstvím hráčů. Co dodat – Kreed (oficiální stránka) vypadá jako hra neomezených možností, nicméně ne vždy se podaří splnit vše, co autoři slibují, že.