Kohan: Ahriman's Gift

  • 9
Není tomu tak dávno (konkrétně jde o duben letošního roku), kdy se na monitorech našich počítačů měl možnost objevit titul jménem Kohan: Immortal Sovereigns. Co čekat od datadisku s podtitulem Kohan: Ahriman's Gift, to jsme se právě pokusili zjistit.
Kohan: Ahriman's Gift

Není tomu tak dávno (konkrétně jde o duben letošního roku), kdy se na monitorech našich počítačů měl možnost objevit titul jménem Kohan: Immortal Sovereigns. Našemu recenzentovi se realtimová strategie od TimeGate Studios líbila dokonce tolik, že se jí rozhodl vychválit skrz naskrz a ve finále jí dát 84 %. Z jejích kladných vlastností ho zaujal hlavně ten fakt, že slovo „strategie“ zde nepozbývá svého významu, ale naopak dostává prostor, kterému se jí v jiných RTS citelně nedostává. Navíc se Kohan jako jedna z mála her obešel bez většího hypu, čímž se jeho úspěch stává ještě obdivuhodnějším. Pro všechny, kterým koncept Kohana padl do noty, bude tedy jistě potěšující zprávou, že autoři nelenili a začerstva se pustili do výroby datadisku, který by všem příznivcům původní hry prodloužil příjemné chvilky u ní strávené.

Kohan: Ahriman's Gift

Datadisk ponese jméno Kohan: Ahriman's Gift a to, co vás asi bude zajímat nejvíc, je odpověď na otázku: „Co nového přinese Ahriman's Gift, pokud vůbec něco?“ Nebojte, něco se najde. Tak kupříkladu celou novu kampaň plus dvě až tři minikampaně. Podle hlavní kampaně byla pojmenována celá hra a skládat se bude z dvanácti misí. Možná to nevypadá jako nijak ohromující číslo, ale vězte, že autoři se dušují, že každá z misí bude delší a komplikovanější než průměrná mise z původní hry. Minikampaně pak budou dlouhé jen asi od tří do šesti misí a jejich příběh se vždy bude týkat nějakých méně významných odnoží příběhu hlavní kampaně. Ten by přitom měl být propracovanější a více vám osvětlit pozadí a souvislosti celého kohanského světa - dozvíte se tak například další podrobnosti nejen o rase Kohanů, ale i o třech dalších stranách, které se v téhle hře angažují - abych jim nekomolila jména, použiji raději jejich anglický název - Royalist, Nationalist a Council.

Kohan: Ahriman's Gift

Ohledně toho, co nového se ještě v datadisku objeví, by vás určitě ještě zajímalo to, že půjde například o novou rasu (Slaanri) se dvěma novými jednotkami (Slaanri Warrior a Slaanri Mystic). Pochopitelně se nemohlo zapomenout ani na nová kouzla, příkladem budiž třeba Entangle (vyvolá ze země kořeny, které obtočí protivníkovu postavičku a znemožní mu na deset sekund jakýkoliv pohyb) nebo Meteor (účinek je zřejmý - hořící kus kamene projede nepřátelskou armádou a způsobí 60bodové poškození všem jednotkám ve stanoveném dosahu). Dojde i na nová monstra (například obří vosy) a nové jednotky (například Defiler - kněz se schopností vyvolat útočné i obranné temné síly). Jistých změn má doznat i multiplayerová verze hry.

Pochopitelně se autoři neopomíjejí chlubit i s tím, že zapracovali na umělé inteligenci, ale tomu není radno věřit, dokud to člověk nevyzkouší na vlastní kůži - navíc se prý nejedná o žádné výrazné změny, ale jde spíš o drobná vylepšení, která by měla přispět k lepší hratelnosti. A kdy si to všechno budeme moct vyzkoušet osobně? Pokud půjde všechno tak, jak má, pak už začátkem letošního podzimu.


Témata: Meteor