Hei$t – pro prachy cokoliv

Být lupičem sice není možná příliš čestné, ale nikdo neřekl, že vykrádat banky nemůže být pořádná sranda. Zvláště v té herní podobě.

Hei$t Dobře, městských akcí tu už byla spousta a každá z nich byla dle tvůrců odlišná od těch předešlých. Britští InXile, zodpovědní za vtipné akční RPG Bard´s Tale, tak radši svůj nový projekt Hei$t městskou akcí vůbec nenazývají, i když má s tímto žánrem mnohé společného. Hra se bude odehrávat v San Francisku šedesátých let. Hráč se ujme role Johnnyho Suttona, syna legendárního lupiče, který odešel na věčnost při jednom nepovedeném pokusu o přepadení banky. Jelikož jsou lupičské sklony dědičné, tak se i Johnny stal lupičem a žádná banka ve starém dobrém „Frisku“ před ním není v bezpečí. Jenže pokoušet se přepadnout banku sám je stejně praktické, jako se sám pokoušet řídit raketoplán. Naštěstí se okolo Johnnyho bude motat parta zkušených lidí z oboru. Kámoš Cracker je specialista na sejfy. Nedělá mu problém odemknout ani trezor, na který by byli i Dannyho Parťáci krátcí. The Kid je profesionální řidič, který vás vždy dokáže odvést před dotírající policií do bezpečí. Klasického tvrďáka v týmu pak zastupuje Crumb, který pro ránu rozhodně nechodí daleko. Posledním členem lupičského gangu okolo Johnnyho Suttona je Strýček Sal, jakýsi mentor celé party, který vždy dokonale naplánuje postup každé „akce“.

Kámoš Cracker je specialista na sejfy. Nedělá mu problém odemknout ani trezor, na který by byli i Dannyho Parťáci krátcí.

Hei$t Hei$t je akční hra viděná z pohledu třetí osoby, ve které budete vy ti špatní. Budete loupit, drancovat a zabíjet čistě pro svůj prospěch. Zmiňovaní parťáci vám pak budou s tímto nemorálním plánem pomáhat. Hei$t však v žádném případě nebude hrou s výraznými týmovými prvky a úkoly svým parťákům budete zadávat pomocí jednoduchých klávesových zkratek. Navíc by měli být vaši spolupracovníci vybaveni velmi slušnou umělou inteligencí, takže byste navíc tyto klávesové zkratky měli využívat pouze několikrát za misi. Hei$t by měla být hra s otevřenou hratelností, ale dříve či později se k nějakému konkrétnímu úkolu stejně dopracujete. Tím bude v drtivé právě přepadání bank. Každá z nich bude vybavena jiným zabezpečením a na každou z nich budete muset aplikovat jiný postup. Menší pobočky budou vybaveny třeba jen obtloustlým hlídačem a alarmem, ale ty největší banky budou hlídány lépe než korunovační klenoty britské královské rodiny.

Při přepadávání banky navíc budete moci zvolit několik způsobů. Zastřelíte klimbajícího strážného u vchodu a budete riskovat, že někdo uslyší střelbu a zalarmuje policii nebo ho pouze omráčíte a risknete, že se možná probudí?

Hei$t Při přepadávání banky navíc budete moci zvolit několik způsobů. Zastřelíte klimbajícího strážného u vchodu a budete riskovat, že někdo uslyší střelbu a zalarmuje policii nebo ho pouze omráčíte a risknete, že se možná probudí? Volba je jen na vás. Krom střelby a kradmého postupu hrou narazíte ve hře též na zběsilé útěky v automobilech. Přeci jenom není moudré a ani stylové odejít s ukradeným lupem domů pěšky. Navíc s policejní eskortou v zádech. Ano, nejednou se vám stane, že budete muset rychle ujíždět v připraveném voze se svojí partou před zástupci zákona, kteří vám půjdou po krku. Koncept hry tak dohromady tvoří zajímavou směsku několika žánrů, která by mohla dohromady vyústit v opravdu odlišnou městskou akci se zaměřením na loupeže. Vizuální zpracování již teď nevypadá špatně a očekávat máme i stylový hudební doprovod. Na soundtracku navíc uslyšíme i dobové nahrávky od The Doors nebo Jimiho Hendrixe. Hei$t by se na trhu měl objevit až v posledním čtvrtletí tohoto roku. Hra je hotova pouze ze třiceti procent a čekají jí ještě dlouhé měsíce vývoje, ale již teď nám něco říká, že by to opravdu mohlo stát za to. Originálně pojatou městskou akci bychom si na PC zahráli opravdu rádi.