Webové rozhraní služby Origin od Electronic Arts

Webové rozhraní služby Origin od Electronic Arts

Electronic Arts o službě Origin: o prodeje nejde, důležité jsou funkce

  • 1
Společnost Electronic Arts odhalila, jaké jsou její nejbližší plány s herní knihovnou a digitální distribucí Origin. Tu uvedla do provozu v roce 2011 a řada titulů se na ní objevila exkluzivně. Podle viceprezidenta EA Sports Andrewa Wilsona firma usiluje především o kvalitní službu hráčům.

Wilson se na vývoji Originu podílel již v jeho raných fázích. Tedy v době, kdy se služba ještě ani nejmenovala Origin. Původním cílem programu bylo příjemnější hraní titulů od Electronic Arts. Služba má zajišťovat jednoduší aktualizování her a přístup k nim. Má propojovat přátele a nabídnout své funkce na všech platformách, nejen na PC.

Podle Wilsona se služba od těchto plánů během let částečně odchýlila. "Některé změny se staly součástí vize," řekl Wilson pro server Games Industry. "Myslím si, že jsme se na to podívali ze strany a řekli si: 'Ty jo, některé věci jsme s Originem udělali fakt zajímavě'," tvrdí Wilson. Zároveň však připouští, že služba není dokonalá.

A společnost proto přemýšlí, jak program dále vyvíjet pro příští generaci her. Důležitý je prý návrat k původním konceptům služby. "Jde o návrat k našim kořenům Originu jako služby pro hráče versus cokoliv jiného. Tak to však mohlo být v posledních letech vnímáno, a to s ohledem na různé úpravy a změny směřování," vysvětluje Wilson.

Pro současný tým je zásadní koncept, ve kterém jsou obchodní transakce jen menšinová záležitost. O tom prý služba nemá být. Důležité je, že program zjednodušuje například stahování a aktualizování her.

Transakce hrají jen druhé housle

"Za starých časů Electronic Arts bylo třeba rozdílných programů na stahování a instalování," říká viceprezident. A Origin tak pro EA představuje jednotné řešení, kterým vše nainstalujete i aktualizujete. "Opět říkám, nejsme dokonalí, ale lepší se to," dodává Wilson.

Viceprezident tak upozorňuje, že Origin umožňuje sledovat postup přátel ve hře i komunikaci s nimi. "Nechci kvůli těmto funkcím instalovat různé technologie," říká Wilson.

"A nemusím je mít. Origin to řeší. Pokud tedy odstraníte transakční část, která je pro nás jen malým prvkem služby, můžete přemýšlet o stahování, neustálém přístupu a přehledu o on-line přátelích. Můžete myslet na chatování a herní nadstavbu, která vám umožní připojit se do hry jedním kliknutím. A pak najednou začínáte chápat, čím Origin je. Tedy službou, která EA hry vylepšuje."

Viceprezident službu přirovnává k dobře vychovanému hostiteli, který vás na večírku přivítá, ale nijak neobtěžuje. Podle Wilsona však existuje přesvědčení, že existenci Originu motivovalo popohnání prodejů.

"Origin jsme do stávající podoby dopracovali jen díky tomu, že se snažíme vaše tituly vylepšit, odstranit z hraní bariéry a učinit ho zábavnější. A chceme vám umožnit jednoduší hraní s přáteli," hájí Wilson službu.

Na základě toho se společnost prý chce rozhodovat o dalších krocích. V nejbližším roce tak plánuje vylepšit stahování, aktualizování i systém přátel. Vývojáři budou hledat i způsoby, jak zdokonalovat služby pro jednotlivé hry. "To od nás v nejbližším roce můžete očekávat. Chceme Origin opětovně uvést jako službu pro hráče, nikoliv jako způsob pro popohnání transakcí," tvrdí Wilson.


Témata: Electronic Arts