Již tradičně byla na E3 představena spousta nových projektů, mezi nimiž lze najít také několik adventur a výrobci tak potvrzují, že tento herní žánr dosud není mrtvý a ani neumírá, jak se jim snaží spousta distributorů namluvit - a hráči naštěstí stojí za výrobci a svým zájmem dokazují jejich slova. V tomto článku vám přinášíme šestici her určených jak pro mladší hráčské publikum, tak i pro zkušenější a větrem ošlehanější pařany.
Myst 3: Exile
Ano, ano, skutečně je to tak - v první polovině příštího roku bysme se měli dočkat již druhého pokračování legendárního Mystu, kterého se spolu s druhým dílem nazvaným "Riven" prodalo od roku 1993 přes devět miliónů kopií. Nový Myst projekt byl na E3 k vidění překvapivě u stánku firmy Mattel Interactive, od které bych spíše čekal hry pro malé děvčátka s Barbie v hlavní roli. Na hře již ale tentokráte nepracuje společnost Cyan (která má na svědomí předešlé dva Myst tituly), od které odkoupil práva americký tým Presto Studios (známý především adventurní sérii Journeyman Project, poměrně aktuální akční adventurou Stark Trek: Hidden Evil a nechvalně známým debaklem Stephen Kings F13). Hlavním lákadlem Mystu 3 by mělo být pět zcela nových světů, dle tradice opět plné záhad a složitých hádanek. Dále pak zcela nový 3D enginem, který bude umožňovat plynulé rozhlížení se o 360 stupňů na všech herních lokacích (tedy podobně jako všem známý Atlantis 2). Hlavní postavou Mystu 3 bude zcela nový hrdina, jehož role se zhostí americký herec Brad Dourif (známý z filmu "Přelet nad kukaččím hnízdem"). Jeho svět byl zničen Sirrusem a Achenaurem - dvěma zlými syny Atruse a Kateřiny, se kterými jsme se setkali již v minulých dílech, no a samozřejmě že v kurzu bude opět nelítostná pomsta. Celá hra poběží v dnes již pomalu ale jistě stárnoucím rozlišení 640x480 bodů, vzhledem k této skutečnosti mě překvapily i vcelku vysoké hardwarové nároky (minimem bude Pentium II 300 Mhz s 64 MB RAM). Tato konfigurace by však na počátku roku 2001 neměla být problémem.
Kromě Myst 3: Exile se připravuje ještě další hra - Myst Dimensions, která ovšem bude pouze novou předělávkou starého Mystu a upřímně řečeno - po tom, co jsem měl možnost hrát Myst Masterpiece Edition, mám vskutku velké obavy, že se bude jednat pouze o zcela komerčně laděný projekt. Není radno však předčasně házet flintu do žita. Tentokráte se již nesetkáme se skokovými přesuny či otáčením na lokacích - vše by mělo být naprosto plynulé a uživatelsky příjemné. Dočkat bychom se měli i nových vizuálních efektů, jako je střídání dne s nocí, změnou počasí či mnoha drobných animací od pobíhajících zvířat až po chvění trávy či stromových lístků. To však nic nemění na tom, že to bude pořád jeden a ten samý sedm let starý Myst (i když rozšířený o jeden nový svět) a opravdu si nejsem jist, jestli se hráčům bude chtít hrát jednu a tutéž hru pořád dokola. Na rozdíl od Mystu 3 pracuje na tomto projektu původní tým Cyan, který plánuje hru dokončit o vánocích tohoto roku.
Clay Dreams
Pokud se vám líbila "plastelínová" akční adventura Neverhood, pak si zřejmě při hraní Clay Dreams přijdete na své. Tentokráte však plastelínu vystřídá obyčejná hlína (což je zřejmé již ze samotného názvu hry). Veškeré lokace, předměty i postavy... prostě všechno bude vymodelováno z hlíny. Žádné ručně kreslené lokace, žádné 3D modely či renderování - jen a jen hlína. Hlavní náplní Clay Dreams by měl být všudypřítomný humor a hra by měla být určena jak pro mladší hráče, tak pro zkušené adventurní veterány. Projekt je vyvíjen ruskou firmičkou s jednoduchým názvem "1C".
Simon the Sorcerer 3D
Pět let po vydání Simon the Sorcerera 2 se snad již v letošním roce budeme moci s kouzelníkem Šimonem setkat v jeho třetím pokračování, které bude kompletně v 3D a jak vidno z obrázků, na škodu to rozhodně nebude, byť z toho měla většina hardcore hráčů adventur docela velké obavy. Ve třetím díle se Šimonův svět postaví na hlavu, objeví se v něm rozzuření bojovní červotoči, krásné Barbarky i dávní hrdinové. A bude opět na Šimonovi, aby prošel tento bláznivý svět a našel cestu do svého klidného domova. Ostatně bližší informace o hře si můžete sami přečíst v našem preview.
OZ - The Magical Adventure
Narozdíl od Clay Dreams bude tento projekt určen pouze pro děti. Vyvíjí ho společnost DK Interactive Learning, která byla zjevně inspirována oblíbenou dětskou knihou "Čaroděj ze země Oz" od Franka Bauma (která právě v tomto roce slaví své stoleté výročí). Hra je navržena pro děti od šesti let a jejím cílem je převážně zdokonalovat jejich schopnosti a rozvoj logického myšlení. Hráč bude v doprovodu Tina Woodmana, Strašáka (Scarecrow) a lva Pěvce (Barder Lion) pátrat po malé Dorotce, která byla unesena zlou a ošklivou čarodějnicí. Během strastiplného putování po zemi Oz narazí na spoustu problémů, které musí vyřešit a také spoustu zábavných meziher. Hra by měla být v prodeji od srpna 2000 za cenu, která v žádném případě nepřesáhne jeden tisíc korun.
Planet of the Apes
S tituly od Fox Interactive se na E3 doslova roztrhl pytel a vzhledem k tomu, že mají zastoupení ve všech ostatních žánrech, nemohou chybět ani v adventurách navíc s projektem, který má oproti ostatním navrch už díky svému jménu - Planet of the Apes (Planeta Opic), které mu vybudovala série vynikajících filmů a novel Pierre Boulleho. Půjde o akční adventuru, ve které bude použito klasické filmové kamery, přičemž se budete moci procházet po patnácti rozsáhlých mapách s více než sedmdesáti sub-levely. Kromě řešení logických úloh a bojům s lidoopy budete muset také vést zhruba přes 2 tisice dialogů, při nichž budete hovořit s řadou různých charakterů oživených motion-capture animacemi.