Crysis 3

Crysis 3

Crysis 3 je mistrovské dílo, tvrdí šéf jeho vývoje

  • 37
Průměrné hodnocení třetího dílu Crysis je vůbec nejnižší z celé série. Přesto hru hájí Cevat Yerli, který vývojářům z Cryteku šéfuje. Yerli hru označuje za jejich mistrovské dílo.

Podle agregátoru hodnocení Metacritic získal první díl Crysis průměrné skóre 91 %. S Crysis 2 hodnocení kleslo na 86 % a Crysis 3 pro PC má v současné době skóre okolo 77 %. Šéf Cryteku tvrdí, že takový vývoj hodnocení byl předvídatelný.

Společnost prý analyzovala skóre rozličných sérií a ve dvaceti případech bylo hodnocení každého pokračování citelně nižší. Yerli však věří, že je Crysis 3 lepší než první dva díly. "Technicky, kreativně i příběhově. Ve všech ohledech," řekl pro server Gamasutra.

Podíl na zhoršujících se hodnoceních prý souvisí se stávající generací konzolí, která již hráče unavuje. "Některé hry při hodnocení ztratily až dvacet procent, ačkoliv jsou to stále poměrně dobré hry," tvrdí šéf Cryteku.

Yerli říká, že očekávání hráčů jsou mnohem radikálnější, než nabídka současných her. "Myslím si, že to nová generace konzolí oživí a pomůže hry opět pozdvihnout. Objeví se také nové koncepty hraní, které staré platformy omezují," říká.

Na klesajícím hodnocení série se mohl podílet i další faktor. První díl totiž podle Yerliho vyšel bez jakýchkoliv břemen. Ve své době se vymykal PC exkluzivitou. V záplavě multiplatformních her tak titul mohl nabídnout výjimečnou grafiku.

Prý díky tomu se titul mohl tak výrazně zapsat do herní historie. "Hráčská odezva na Crysis 3 je tedy menší než u prvního dílu. Přesto si myslím, že je titul po všech stránkách lepší než Crysis 2 a rozhodně stále lepší než Crysis 1," tvrdí. Upozorňuje však, že si lidé první díl pamatují mnohem výrazněji právě kvůli jeho dopadu.

Vyvíjet dnes exkluzivní PC titul však nevnímá jako řešení. "Kdyby to vyšlo pouze pro PC, mohli jsme s tím udělat více? Rozhodně ano. Mohli jsme si dovolit rozpočet pro vývoj hry jako Crysis 3? Ne," dodává. Lidé prý musí pochopit, že vše je otázka kompromisů.

"Stávající konzole jsou osm let staré. Pochopitelně, že vás nějakým způsobem omezují. Nebýt omezený konzolemi není možné," vysvětluje.


Témata: Holding