Ilustrační obrázek ze hry Halo

Ilustrační obrázek ze hry Halo

Autoři Halo kdysi pracovali na hře ve stylu Minecraftu

  • 2
Společnost Bungie tvrdí, že Halo odčerpalo zdroje potřebné pro vývoj alternativního projektu. Ten prý připomínal nezávislou hru Minecraft, ale zároveň byl odlišný.

Ve studiu Bungie je údajně běžné, že vždy pracují i na řadě vedlejších projektů. Je to prý způsob, jak mohou dále rozvíjet své schopnosti. Ve firmě tak vznikala například hra na hrdiny i Project Phoenix, což byl titul ve stylu Minecraftu.

"Byl to projekt, na kterém jsme pracovali ve stejné době jako na Halo 1," řekl pro server IGN spoluzakladatel Bungie Jason Jones. "Spousta věcí na něm byla zajímavá," tvrdí Jones.

Hra prý využívala podobnou technologii jako Minecraft. Bylo tam možné stavět obří zámky, které hráč mohl opět zbořit. Například prostřednictvím obléhacích zbraní.

Do zdí bylo možné prorazit díry, kterými pak procházely jednotky. "Bylo to něco mezi strategií a ... je to složité vůbec popsat," tvrdí vývojář.

"Hra ve finále nikdy nespatřila světlo světa a to kvůli Halo. Její tým jsme totiž několikrát rozebrali pro vývoj Halo 1 i Halo 2, abychom ty tituly dokončili," vzpomíná Jones.

"Hra se pokoušela zjistit, co vlastně je, a nepodařilo se to. V několika bodech to bylo zjevné. 'Tak tedy, měli bychom veškeré zdroje soustředit do týmu vytvářejícího Halo, nebo pokračovat v práci na téhle hře?' A nakonec jsme se rozhodli pro Halo."

Projekt tak zemřel a v Bungie následně vytvářeli dalších osm let jen sérii Halo. Studio však nově vyvíjí projekt Destiny, který míchá on-line střílečku s prvky hry na hrdiny (čtěte více).