Nezávislé studio Motion Twin sice nepatří mezi největší hvězdy herního průmyslu, ale za svoji sedmnáctiletou historii má na kontě už slušnou řádku úspěchů. Jejich největším hitem je asi loňská retro akce Dead Cells, která kromě PC vyšla i na X1, PS4 a Nintendu Switch. Jinak se však tito Francouzi specializují především na online multiplayerové hry, které přinášejí pravidelný zisk.
Od desítek podobných herních studií, které můžeme najít po celém světě, se však zásadně liší svojí firemní politikou. Sami sebe označují za anarchosyndikalisty, což v jejich pojetí znamená, že místo klasické podnikové struktury nemají žádné šéfy a veškerý zisk si dělí rovným dílem. Ať už je někdo ve firmě měsíc, nebo 10 let, ať dělá grafiku, programuje, nebo se stará o sociální sítě, dostává stejný plat jako jeho kolegové. A taková praxe se zatím osvědčila.
Jeden ze zakladatelů studia Sébastien Bénard řekl pro magazín Kotaku, že tvorba her je týmová práce a není možné nijak odlišit, čí příspěvek je pro dobro celku důležitější než jiný.
O zásadních rozhodnutí dalšího směřování firmy se vede diskuse napříč celým týmem a pokud neexistuje jednoznačný konsenzus, prostě se o výsledku jednání demokraticky hlasuje. Tato praxe se studiu osvědčila a platy ve studiu prý zhruba odpovídají oborovému průměru. Aby to však celé fungovalo, nesmí být studio příliš velké. Maximum je prý 15 lidí, více už se prý neosvědčilo.
Celý přístup působí neortodoxně, ale v porovnání s praxemi v nadnárodních korporátech působí ideálně. Práce v herním průmyslu je totiž daleko tvrdší, než si lidé představují.
Výjimkou nejsou ani několikaměsíční období před vydáním hry, kdy zaměstnanci často několik měsíců dělají klidně 16 hodin denně (tzv. crunche viz náš starší článek). Ani Motion Twin se této praktice nedokážou zcela vyhnout, poté se to však snaží všem vynahradit.
„Za pár let budeme nejspíše vtipkovat o pracovních podmínkách v herním průmyslu, protože jsou očividně směšné a neefektivní. Lidé prostě nejsou zdroje na jedno použití,“ shrnul svoji filozofii Bénard . Otázkou však je, jestli by s těmito praktikami nezmizela i superdrahá AAA produkce jako taková.