Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Motorstorm – dojmy z hraní

  12:00
Včera uspořádala české pobočka Sony první neveřejnou prezentaci PS3 u nás, kde navíc bylo možné si zahrát i několik prvních her. Ke konzoli s Motorstormem jsme vystřelili ještě o něco rychleji než auta ve hře.

Motorstorm Včera uspořádala české pobočka firmy Sony první neveřejnou prezentaci nové konzole PlayStation 3 na české půdě a je jasné, že jsme u toho nemohli chybět. Hlavním lákadlem totiž nebyla ani tak slideshow s různými technickými údaji o PS3, ale zejména skutečnost, že následovala možnost si zahrát některé z budoucích potenciálních hitů, z nichž nejvíce nás na první pohled zaujal právě závodní Motorstorm.

Hned první momenty ve hře naznačují, že se bude jednat o hodně libovou záležitost. Holt, tvůrci z Evolution Studios již na PS2 v sérii WRC dokázali, že jízdu po zablácených tratí prostě umějí, a nic na tom nemění ani fakt, že na rozdíl od simulace ve WRC volí Motorstorm poněkud arkádovitější přístup. Navíc se zde závodí až proti čtrnácti protivníkům a vozový park byl značně rozšířen, co se týče kategorií vozidel, takže zde sice nepotkáme WRC speciály, ale zato se budeme moci vyřádit třeba i v kamionech. V rané verzi, která nám byla předvedena bylo Motorstorm možné si zajezdit na motorce, v americké muscle káře, v bugině a s náklaďákem.

Atmosféra je naprosto parádní a dosud nepoznaná.

I přes jisté známky rozpracovanosti ale bylo možné vidět, že výsledek bude s největší pravděpodobností skvělý. Hra je velmi dynamická a nebudeme daleko od pravdy, když řekneme, že do puntíku splňuje definici „offroadový Burnout.“ Po prašné trati se řítí patnáctka šílenců na různých vehiklech a jediné, co je zajímá je, aby jeli doslova na plný kotel a neohlíželi se vlevo ani vpravo. Atmosféra je díky tomu, že proti sobě na trati závodí celé spektrum vozidel, naprosto parádní a dosud nepoznaná. Působí to jistým způsobem dost zvláštně, ale rozhodně jen v tom nejlepším slova smyslu. Probíjet se totiž na lehké a „zranitelné“ motorce polem šílených řidičů bugin a náklaďáků je zkrátka zhmotnění ráje pro všechny fanoušky akčního závodění. A to ještě ani nebyla řeč o Motorstorm boostu.

Ten je naprosto vynikající, i když třeba právě oproti Burnoutu je poněkud konzervativnější. Po jeho aktivaci totiž nevystřelíte dopředu jako nezřízený projektil, ale rychlost budete nabírat postupně. Zpočátku je to tedy vcelku nezajímavé, ale jak postupně začnete nabírat na nějaké delší rovince rychlost, prokáže se, kdo má srdce závodníka a kdo poseroutky. V prvních jízdách se ale musíte smířit s tím, že automaticky zapadnete do té druhé kategorie. Má-li totiž něco být exemplárním vzorem pro pojem „nebezpečná rychlost“, Motorstorm je přinejhorším hodně žhavým kandidátem. Jakmile totiž váš stroj nabere téměř až šílené obrátky, podvědomě se budete raději držet zpátky a spíše uberete než abyste riskovali destrukci o skály v až nepříjemně rychle se blížící zatáčce.

Motorstorm

Tratě jsou vytyčeny jen poměrně volně což otevírá dost velké množství možností, kudy jet.

I když už ale získáte i nějaké ty zkušenosti, nebudete jezdit s permanentně zapnutým boostem. Důvodem bude jak již zmíněný respekt, tak zejména skutečnost, že při boostování se vám zahřívá motor a pokud se přehřeje, vaše vozidlo bouchne. Teplota motoru je znázorněna jednoduchou stupnicí v levém dolním rohu obrazovky, takže budete mít vždy dostatečný přehled o tom, jak dlouho ještě můžete vaše auto či motorku ještě „podusit.“ V této souvislosti jsme ale zvědavi, jak bude hra vybalancována ve finální verzi. V prezentované fázi se nám totiž zdálo, že motor chladne až příliš rychle na to, aby boost a hospodaření s ním ve výsledku mohlo sehrát roli jakéhosi lehce taktického prvku.

Motorstorm Za zmínku zcela jistě stojí i jednotlivé typy povozů a vyvážení jejich vlastností, které se při letmém prvním hraní zdálo skutečně zodpovědné. Motorka je tak nejlehčí, ale celkově nejhbitější, zatímco kamion je velmi těžkopádný, ale jeho hmotnost je to, co mu dává sílu i proti rychlejším a ovladatelnějším modelům. Neměli jsme samozřejmě možnost zahrát si hru tak dlouho, jak bychom rádi, ale pojalo nás podezření, že když člověk zvládne řízení náklaďáku, může si vcelku pohodlně čistit cestu tím, že do ostatních bude cíleně narážet. Jeho výhodou je navíc i to, že co se týče různých kolizí, snese toho s naprostým přehledem absolutně nejvíc. Buginy a americké bouráky pak jsou samozřejmě někde mezi.

Jisté je jedno: na Motorstorm se těšíme ještě mnohem více než kdy předtím.

Motorstorm Líbil se nám i design tratí. Ty jsou vytyčeny jen poměrně volně prostřednictvím směrových cedulí, takže pro opravdu dobré výsledky to bude chtít si jejich profil alespoň náznakem zapamatoval, ale na druhou stranu se tak otevírá dost velké množství možností, kudy jet. Nemáme na mysli uměle vytvořené zkratky ve stylu NFS, ale poměrně velkoryse vytyčený prostor kudy je možné jet, přičemž „zkratky“ z toho vyplynou tak nějak samy. Příjemné je i to, že tratě nejsou lemovány neviditelnými bariérami, a tak je možné z nich kousek i vyjet. To se hodí zejména v případech, kdy některou ze zatáček třeba neodhadnete nebo nezvládnete – žádná bariéra vás nehodí zpátky na trať, „ideálně“ pak ještě v hodinách, do nichž vás náraz do bariéry dostal. Nedá se ale jet úplně všude, a pokud tedy pojedete vyloženě nesmyslným směrem, hra vás po několika ujetých metrech hodí zpátky na trať. Dobře na nás hra působila i z hlediska různých objektů na trati. Díky tomu se volba stopy odehrává nejen na základě vozidla s nímž jedete. Uprostřed zatáčky tak je kupříkladu skála a vy se Motorstorm rozhodujete, z které strany ji objedete. Vnějškem to je sice pomalejší, ale vnitřkem je to zase užší a náročnější na přesnost. Z toho, co jsme měli možnost vyzkoušet, jsme tak nabyli dojmu, že ani v tomto ohledu nenechali tvůrci nic náhodě.

Z prezentovaných her nás Motorstorm nejvíce oslovil i technickou stránkou. Nebyli jsme z toho sice tak paf jako z tzv. „target footage“, kterou Sony ukázalo na loňské E3, ale přesto je zde na co koukat. Jízda mezi skálami v americkém pouštním kaňonu je i na pohled dost působivá a jediné, co nás trochu zklamalo, je míra interaktivity. Očekávali bychom třeba že dřevěná budka se po nárazu auta zhroutí, ale nestalo se tak. Je tak tedy možné provádět pouze věci jako zbourat laťky nesoucí stříšku, která se poté samozřejmě zboří. Ještě jednou je ale potřeba zmínit, že se ještě zdaleka nejednalo o finální produkt, takže jakékoliv závažnější soudy ještě nejsou na místě. Jisté je ale jedno: na Motorstorm se nyní těšíme ještě mnohem více než kdy předtím.

Index očekávání: 90%

  • Nejčtenější

Hráči poskytují výkon počítačů na generování AI porna. Dostávají za to cetky

novinky 2. 5. 2024 32

Aby jejich draze zaplacený supervýkonný hardware nezahálel, pronajímají ho někteří hráči ke...

Nová sexy herní hrdinka prý není dostatečně odhalená. Vznikla i petice

magazín 4. 5. 2024 16

Aktuální korejský herní hit Stellar Blade s hrdinkou ve velmi vyzývavých oblecích byl údajně krátce...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Korektnost kazí naší oblíbenou stolní válečnou hru, stěžuje si komunita

magazín 30. 4. 2024 29

Zpětné upravování zavedených reálií se nevyhnulo ani oblíbené stolní válečné hře s miniaturami,...

Vývojářům Falloutu chodilo tolik výhrůžek, že si museli najmout ochranku

novinky 29. 4. 2024 28

Na třetí díl kultovní série Fallout se dnes vzpomíná převážně v dobrém, v době oznámení však budil...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Herní průmysl má další megahit, Manor Lords vytvořil jediný člověk

novinky 29. 4. 2024 12

Už během prvního víkendu od vydání se historické budovatelské strategii Manor Lords podařilo zcela...

Sestrojila si vybavení za statisíce, aby během hraní cítila bolest

novinky 5. 5. 2024 4

Streamerka vystupující na internetu pod přezdívkou Gingas si doma postavila zařízení, které...

Nová sexy herní hrdinka prý není dostatečně odhalená. Vznikla i petice

magazín 4. 5. 2024 16

Aktuální korejský herní hit Stellar Blade s hrdinkou ve velmi vyzývavých oblecích byl údajně krátce...

Herní obchody slaví svátek Star Wars velkými slevami

novinky 3. 5. 2024 2

V sobotu 4. května slaví miliony fanoušků sci-fi takzvaný Star Wars den. Digitální obchody Steam,...

Take-Two zavře studia, která vytvořila OlliOlli a Kerbal Space Program 2

novinky 3. 5. 2024 4

Ačkoli Take-Two ještě v únoru tvrdilo, že propouštět nebude, opak je pravdou. Zásah se týká zejména...

Nespí vaše dítě? Přečtěte si, jak nespavost vyřešit
Nespí vaše dítě? Přečtěte si, jak nespavost vyřešit

Nespavost a problémy se spánkem se v různé míře objevují až u 30 % dětí. Mohou se projevovat častým buzením, problémy s usínáním, brzkým vstáváním...

Dara Rolins je po další plastice. Kritiku fanoušků nechápe, cítí se svěží

Zpěvačka Dara Rolins (51) se na čas stáhla z veřejného života. V tom období prodělala „estetický zákrok“ a na sociální...

Natáčení Přátel bylo otřesné, vzpomíná herečka Olivia Williamsová

Britská herečka Olivia Williamsová (53) si ve čtvrté sérii sitcomu Přátelé zahrála epizodní roli jedné z družiček na...

Byli vedle ní samí ztroskotanci, vzpomíná Basiková na muže Bartošové

Byly každá z jiného těsta, ale hlavně se pohybovaly na opačných pólech hudebního spektra. Iveta Bartošová byla...

Ukaž kozy, řvali na ni. Potřebovala jsem se obouchat, vzpomíná komička Macháčková

Rozstřel Pravidelně vystupuje v pořadu Comedy Club se svými stand-upy, za knihu Svatební historky aneb jak jsem se nevdala se...

Je to šílený, hodnotily firmy práci řemeslníků, kteří opravili střechu

Po zimě se často ukážou mnohé „vady na kráse“ domu, střechy nevyjímaje. Někdy nezbývá nic jiného než kompletní výměna....