Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

TOP 5 týdne: Velkolepý návrat vesmírné akce Elite: Dangerous

Po devatenácti letech se vrací série Elite, která i tentokrát boduje. Za pozornost však stojí i problémy titulu League of Legends a úvaha nad tím, jestli jsou moderní hry lepší než ty z minulosti.

Elite: Dangerous | foto: Frontier Developments

Recenze Elite: Dangerous: Propracovaná vesmírná akce

Nový díl hry Elite ohromí velikostí světa, propracovaností i orientací na realismus. Pohybovat se lze po celé Mléčné dráze, která zahrnuje přibližně 400 miliard hvězdných soustav. Tvůrci do budoucna plánují také přistávání na planetách, které však ve hře zatím chybí.

Graficky i zvukově se titul ohromně povedl a skýtá značný potenciál do budoucna. „Současná hra je především kostrou, kterou drží pohromadě pěkných pár konceptů. Ale již teď se hraje velmi pěkně i navzdory občasné ‚prázdnotě‘,“ píše Jan Panský v recenzi (čtěte text).

Tvůrci League of Legends poškodili poctivé hráče

Když se seká les, létají třísky. O tom by mohli vyprávět hráči titulu League of Legends, kterým tvůrci omylem odebrali poctivě získaný obsah. Stalo se tak při boji s podvodníky, jenž zneužívali systémy pro doporučování nováčků. Získávali tak herní měnu.

Vývojářská společnost Riot Games v reakci na to začala podezřelým účtům odebírat obsah. Tímto způsobem však likviduje i věci poctivě zakoupené za skutečné peníze (podrobnější informace).

Jsou hry dnes lepší než dříve?

Jakub Žežule se zamýšlí nad historickým vývojem her a porovnává minulost se současností. Často se totiž vedou spory o kvalitě. Existují hlasité skupiny hráčů, které věří, že v minulosti hry byly lepší. Řada lidí však proti tomu brojí a hájí stávající produkci jako vrchol vývojářského snažení.

„Moje rada je jednoduchá: vyberte si některou hru, která vás v posledních letech zaujala, a hrajte ji, dokud ji nebude znát nazpaměť. Projděte ji i na tu nejtěžší obtížnost, vysbírejte všechny předměty, měňte kostýmy, odemkněte a používejte všechny zbraně,“ píše Žežule ve své úvaze (čtěte názor).

Doom 3

Autoři S.T.A.L.K.E.R. chystají novou hru

Ukrajinská společnost GSC Game World navzdory sérii úspěšných her před třemi lety ukončilo provoz. Spolu s ní ze světa zmizela série S.T.A.L.K.E.R., díky kroku však vznikla řada nových studií vytvářejících duchovní následovníky.

Studio GSC Game World nicméně ohlásilo návrat a přislíbilo práci na doposud neoznámeném projektu. Poslední hrou, kterou v roce 2011 vytvářelo, byl S.T.A.L.K.E.R. 2. Ten však podle tvůrců technologicky zaostával a bylo zřejmé, že ho vývojáři nemohli dokončit v dostatečné kvalitě.

S.T.A.L.K.E.R.: Call of Pripyat

Lara Croft and the Temple of Osiris neurazí ani nenadchne

Pokračování odbočky od klasické série Tomb Raider boduje zejména při kooperaci s více hráči. A sólo hra je spíše průměrná. Příběh se tentokrát odehrává v Egyptě, kde archeoložka Lara Croft probudí k životu boha Seta. Ten jí prokleje a rozhodne se světu přinést zkázu.

Z titulu je cítit menší rozpočet, který je znát zejména na animaci postav. „Ve výsledku ovšem hra dobře pobaví. Vezměte si k ní kamaráda, přítelkyni nebo potomka a uvidíte, že nebudete litovat,“ píše v recenzi Emanuel Svoboda (čtěte text).

Lara Croft and the Temple of Osiris

Autor:
  • Nejčtenější

Korektnost kazí naší oblíbenou stolní válečnou hru, stěžuje si komunita

Zpětné upravování zavedených reálií se nevyhnulo ani oblíbené stolní válečné hře s miniaturami,...

Vývojářům Falloutu chodilo tolik výhrůžek, že si museli najmout ochranku

Na třetí díl kultovní série Fallout se dnes vzpomíná převážně v dobrém, v době oznámení však budil...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Herní průmysl má další megahit, Manor Lords vytvořil jediný člověk

Už během prvního víkendu od vydání se historické budovatelské strategii Manor Lords podařilo zcela...

Z Tomb Raidera byly odstraněny lechtivé plakáty, hráči se bouří

Dva měsíce od vydání remasterované trilogie klasických Tomb Raiderů se hráči dočkali nového patche....

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Šest nejočekávanějších her, které vycházejí v květnu

V květnu nás čeká skvělé dobrodružství z papíru, boj samurajů s Mongoly, utkáme se s Drákulovými...

Hráči poskytují výkon počítačů na generování AI porna. Dostávají za to cetky

Aby jejich draze zaplacený supervýkonný hardware nezahálel, pronajímají ho někteří hráči ke...

Šest nejočekávanějších her, které vycházejí v květnu

V květnu nás čeká skvělé dobrodružství z papíru, boj samurajů s Mongoly, utkáme se s Drákulovými...

Sedm letošních komiksových filmů a seriálů, které by měly stát za to

Premium Videoherní a komiksový svět jsou svým způsobem bratranci a není výjimečné, že lidé, kteří milují...

Nový herní seriál od tvůrců Life is Strange nás vrátí do devadesátek

Tvůrci milované série Life is Strange se ve své příští hře Lost Records: Bloom & Rage vrátí k...

Natáčení Přátel bylo otřesné, vzpomíná herečka Olivia Williamsová

Britská herečka Olivia Williamsová (53) si ve čtvrté sérii sitcomu Přátelé zahrála epizodní roli jedné z družiček na...

Byli vedle ní samí ztroskotanci, vzpomíná Basiková na muže Bartošové

Byly každá z jiného těsta, ale hlavně se pohybovaly na opačných pólech hudebního spektra. Iveta Bartošová byla...

Autofotka: Sen z plakátů v kotrmelcích. Mladíček v tunelu rozbil Ferrari F40

Symbol italské nenažranosti se již skoro čtyři dekády pokouší zabít své řidiče. Jízda s Ferrari F40 bez posilovače...

Ukaž kozy, řvali na ni. Potřebovala jsem se obouchat, vzpomíná komička Macháčková

Rozstřel Pravidelně vystupuje v pořadu Comedy Club se svými stand-upy, za knihu Svatební historky aneb jak jsem se nevdala se...

Do Bolívie jsem odešla kvůli smrti rodičů, přiznala sestra Romana Vojtka

Mladší sestra herce Romana Vojtka (52) Edita Vojtková (49) je módní návrhářkou a žije v Bolívii. Do zahraničí odešla...