Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

MechMinds: na východní frontě je rušno

  12:00
I k blízkému cíli vede dlouhá cesta. Ruská firma SkyRiver proto poctivě ""vyšlapala"" unikátní taktickou akci o civilizaci, které dominují roboty a mechové, o civilizaci, kde lidé zůstávají legendou a přežití jedince závisí na verzi ovládacího programu. Přečtěte si náš rozhovor s prezidentem studia, Valerynem Voroninem.

Zvolte téma...
O původnosti...
O světě bez mechů...
O ovládání...
O možnosti RPG...
O zbraních...
O velikosti map...
O 3D a 2D hrách...
O podpoře přes internet...

MECHMINDS
Výrobce hry: SkyRiver Studios
Vydavatel: 1C
Datum vydání: Q1 2003
homepage

Herní vesmír MechMinds je osídlen roboty. Lidé vymřeli - nebo odešli? Umělá inteligence konečně pokročila tak daleko, že se mechanoidé (MechMinds) nezaráželi o stěny, dokonce jim přesně fugnovala orientace a pathfinding. Softwarové bloky - paměť - vzpomínají matně na své stovřitele. Robotický hrdina prožívá život na vícefunkčním kluzáku, který především umožňuje akční styl života, ale má proporce i pro obchodování a rychlost pro objevování krajiny. Přes třicet zbraní lze připevnit na jeden z třiceti kluzáků, tím se hra vzdaluje čistě akční škatulce a stává se více přemýšlivější. Vedle zajímavého obsahu není vedlejší ani strukturalizace umělé společnosti. Jak píše Tomáš Krajča v :"Po dobu fungování experimentální zóny si MechMinds vytvořili vlastní civilizaci s osobitou kulturou a zvyky." Jaké to tedy bude? Na východní frontě to určitě někdo má rád horké! Alespoň si to myslí pan Valery Voronin, boss programátorů a prezident ve vývojářské firmě SkyRiver Studios.

MechMinds MechMinds MechMinds

Bral si příběh MechMinds za vzor staré dobré povídky "nakažené technologií", jaké psal třeba Asimov v Já, robot?
Ne, přímo jsme se neinspirovali žádným vědeckofantastickým dílem, ale předpokládám, že nás napadlo v mnoha případech to stejné, co autory povídek nebo filmů, a tak naleznete jisté podobnosti. Koncept hry je od kořenů původní. Hráč je aktivní při vývoji civilizace MechMinds, ale zároveň ten vývoj může ovlivnit a pozorovat, jak se hra přizpůsobí.

To zní jako softwarový organizmus-chameleón. Jak jste na takový nápad přišli? Byla cesta bezproblémová?
Svět, ve kterém by hráč chtěl žít i mimo hraní, to je náš cíl. Svět, který žije plnohodnotným dynamickým životem. Proto jsme museli přistoupit k multi-žánrovosti, ale s tím rozhodnutím se také objevila největší komplikace: hledání těch správných grafických umělců.
Chtěl bych opravit jednu z vašich otázek (neoficiálních -pozn. redakce), herní svět, jeho pravidla a obyvatelé nemají nic společného s hrami, kde vystupují obří bojové mašiny Mechové. MechMinds je naprosto odlišná a jestli nás něco spojuje, tak je to slovíčko "Mech". Styl je také trochu podobný, ale to je vše.

MechMinds MechMinds MechMinds

Všechny hry tohoto stylu mají složité ovládání. Než si člověk zažije stovky kombinací klávesnice, myši a joysticku, tak je mrtvý. Jak jste vyřešili komplexitu ovládání bojového stroje vy?
Ovládání kluzáku - létajícího stroje - bude jednoduché na pochopení a zároveň poskytne dostatek rozmanitých ovládacích mechanismů. Všechny ovládací periferie jsou hrou podporovány, s tím, že upřednostňujeme nejběžnější kombinaci klávesnice a myši. Ovládání navíc vychází z ovládání vozidel v hrách podobného stylu, takže i pro zběžného hráče nebude problém dostat ovládání do rukou.

Z toho, co jste zatím řekl, vyplývá, že hra je především o akci, ale už nepočítá s populárními RPG prvky. Jak hodláte jednotlivé úkoly zpestřit a dokázat hráči, že se s postupem hrou jeho avatar vyvíjí?
Vedle samotného akčního řádění budeme po hráči vyžadovat rozhodnutí založené na bystrosti jeho smyslů. Podporujeme také obchodování, a to do té míry, že se hra dá hrát se zaměřením pouze na obchodničení. Ne, máte pravdu, ve hře žádné výrazné RPG prvky nebudou, ale některé vlastnosti ovlivní svět okolo avatara - například jeho hodnocení. Jako člen funkční společnosti má hráč více možností s tím, jak roste jeho konto. Taktické prvky zůstávají stejné jako v jakékoliv jiné akční simulaci, ale uvádíme na monitory navíc týmovou akci.

Klimatické zóny MechMinds

MechMinds MechMinds MechMinds

Jaký vliv na hratelnost mají zbraně?
Ve hře je samozřejmě množství zbraní, ale počet zbraní, které může hráč použít v jednom okamžiku je omezený. Pakliže rádi ničíte nepřátele na velkou vzdálenost k tomu určenými zbraněmi, zjistíte, že na blízko jsou k ničemu. Tou určitě nejpopulárnější zbraní jsou bomby! Hráč je může použít od samého začátku hry a jsou nejefektivnější proti skupinám nepřátel. Úspěšné používání bomby předpokládá zaměření podle rychlosti nepřátel a balistiky

Jak rozlehlá je mapa pro jednu misi a jak se liší od multiplayeru?
Prvně, ve hře nejsou mise, místo toho je celý svět rozdělen na několik lokací. Úkoly, které se v nich plní jsou rozmanité a hráč se k nim dostane, jakmile bude dostatečně připravený, nikoliv najednou. Hra by měla proto uspokojit dva typy hráčů: ty, kteří chtějí objevovat nejmenší detaily i ty, které zajímá, co se stane příště. Multiplayerová verze bude obsahovat známé modifikace jako deathmatch, ale také ale objeví se mody, jaké jste ještě v podobných hrách nikdy neviděli.
V našem herním světě se neztratíte. Neustále se vám promítají informace o tom, kde jste a co máte udělat. Pakliže sledujete hlavní příběh, máte vždy možnost odložit důležité úkoly a plnit ty menší pro obdržení lepších zbraní nebo získání více informací o příběhu.

MechMinds MechMinds MechMinds

Je vývoj 3D hry složitější než 2D hry? Kdesi jsem zaslechl pravý opak...
Vývoj jakékoliv hry je doprovázen řadou problémů. 3D je často pouze daň trendu a je pravda, že 3D zjednodušuje mnoho věcí, ale zároveň staví nové překážky a rozhodně neplatí, že by vytvoření 2D hry bylo jednodušší. Když děláme 3D hru, je nejtěžší naprogramovat grafický engine a pak už je bohužel méně zdrojů na vytvoření samotné hry.

Budete udržovat hru "živou" přes internet?
Tak to neslibujeme, ale po vydání budeme hru podporovat.

Díky za rozhovor.

Autor:
Témata: Robot, Umělec
  • Nejčtenější

Populární stránka pro sdílení modifikací nevydržela nápor fanoušků Falloutu

Stránka Nexus Mods, která je hlavním uzlem pro sdílení modifikací počítačových her, zaznamenala...

Udělali nám z postaviček ošklivce, stěžují si hráči mobilních Pokémonů

Nová aktualizace populární mobilní hry Pokémon GO je podle hráčů naprostá katastrofa. Ve hře se...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

V nové hře podle Pána prstenů se nebude bojovat, ale stavět Hobitín

Chystaná hra Tales of the Shire nás zavede do světa Pána prstenů, tentokrát však nebudeme bojovat...

Ještě devět let po vydání objevují fanoušci Zaklínače skryté vtípky

I když od vydání kultovního Zaklínače 3 utekla skoro celá dekáda a hráči ho mají prochozený skrz...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Z Tomb Raidera byly odstraněny lechtivé plakáty, hráči se bouří

Dva měsíce od vydání remasterované trilogie klasických Tomb Raiderů se hráči dočkali nového patche....

Herní průmysl má další megahit, Manor Lords vytvořil jediný člověk

Už během prvního víkendu od vydání se historické budovatelské strategii Manor Lords podařilo zcela...

Vývojářům Falloutu chodilo tolik výhrůžek, že si museli najmout ochranku

Na třetí díl kultovní série Fallout se dnes vzpomíná převážně v dobrém, v době oznámení však budil...

Byli jsme příliš chudí, abychom měli konzoli, vzpomíná tvůrce herního hitu

Sexy akční hra Stellar Blade je zatím nejpříjemnějším překvapením letošního roku a o jejího...

ANKETA: Jaké je vaše nejoblíbenější videoherní auto?

Máte nějaké oblíbené videoherní vozítko či auto? Napište nám do diskuze pod článkem, které a proč.

Bývalý fitness trenér Kavalír zrušil asistovanou sebevraždu, manželka je těhotná

Bývalý fitness trenér Jan Kavalír (33) trpí osmým rokem amyotrofickou laterální sklerózou. 19. dubna tohoto roku měl ve...

Tenistka Markéta Vondroušová se po necelých dvou letech manželství rozvádí

Sedmá hráčka světa a aktuální vítězka nejprestižnějšího turnaje světa Wimbledonu, tenistka Markéta Vondroušová (24), se...

Horňáci versus dolňáci. Víme, čemu muži dávají přednost, a je to překvapení

Ženské tělo je pro muže celkově velmi atraktivní a nabízí jejich očím mnoho zajímavých partií. Největší pozornosti se...

Hello Kitty slaví padesátiny. Celý svět si myslí, že je to kočička, jenže není

Kulatý obličej se dvěma trojúhelníkovýma ušima, drobný čumáček, vousky a červená mašle na uchu. Taková je Hello Kitty,...

KOMENTÁŘ: Z Davida Černého se stal parazit. O umění už dávno nejde

Premium Když se David Černý v televizi pohádal s kurátorkou Marií Foltýnovou, spory o jeho plastiku na obchodním domě Máj...