Louvre (The Messenger) - 2. část návodu

  • 2
Máme zde pro vás dokončení návodu na francouzskou adventuru Louvre: The Final Curse (The Messenger), v níž spolu se špiónkou Morganou tentokrát konečně úspěšně zachráníme svět před pomstou zlých Černých templářů. Nebo se nám to nepodaří? S tímto návodem snad ano.
Louvre: The Final Curse

Dokončení návodu na francouzskou historickou adventuru.

Louvre, 1770:

Tak. Jak začít?

  • Tradičně. Je nutné opustit sklepení a získat nějaké to přestrojení.
  • Ze sklepení se dostanete ven oknem. Přejděte přes nádvoří kolem zříceniny až k ženě stojící před červeně osvětleným karavanem. Promluvte si s ní - dostanete převlek sluhy (seberte jej z karavanu).

    Jak se dostanu do té zříceniny na nádvoří?

  • Prozkoumejte černou stěnu zříceniny na nádvoří. V inventáři zkombinujte kuši s lanem a hákem a vystřelte ji na oblohu nad zdí.
  • Zjistíte, že v laboratoři žije alchymista. Promluvte si s ním – poví vám, abyste se zkontaktovali s markýzou a darovali jí něco cenného. Třeba náhrdelník, který má někde ve své pracovně.
  • Ze skříňky nalevo seberte další magickou formuli. Pak otevřete šuplík a z něj seberte nádherný perlový náhrdelník pro markýzu.

    Jak se dostanu do paláce? Ten opilec mě tam nechce vpustit.

  • Z podlahy vedle karavanu na nádvoří seberte váček s penězi a ten opilci předejte. Jeho následný zpěv vám zajistí volnou cestu.
  • V paláci vyjděte po schůdcích na tribunál, kde naleznete sedět na gauči markýzu, o níž se zmiňoval alchymista.
  • Dvířky pro služebné vejděte do malé chodby a odsud dveřmi do sálu královniných strážců (The Queens Guards room). Zde seberte z malého stolku u stěny stříbrný podnos se skleničkou od šampaňského.
  • V inventáři spojte tácek s náhrdelníkem a výsledek darujte markýze – poví vám, že na jejího manžela zapůsobíte hrou na klavír, samozřejmě ale musíte mít na sobě nějaké krásné šaty.

    Jak získám nové šaty?

  • Ze stolku vedle markýzy seberte klíč ve tvaru srdce.
  • Louvre: The Final Curse Jděte do sálu královniných strážců, kde prozkoumejte truhlici nalevo od krbu, odemkněte ji klíčkem ve tvaru srdce a seberte z ní markýziny šaty – automaticky si je obléknete.

    Jak mám hrát na piáno?

  • Nejdříve je nutno sehnat nějaké noty.
  • Ve velkém vstupním sálu prozkoumejte dřevěnou bedýnku pod oknem a seberte z ní svitek s Mozartovou první operou.
  • V sálu strážců použijte svitek na klavír – dostaví se markýz, s nímž si pohovoříte o nalezení sošky Pazuzu.

    Kde naleznu markýzovu knihovnu?

  • Tak pěkně po pořádku. Nejdříve prozkoumejte lavici nalevo od piána a seberte z ní klíček od knihovny.
  • Z úzké chodbičky pro služebné se vydejte po točitých schodech nahoru, odkud vejděte velkými dveřmi do vědecké laboratoře (Science Academy).
  • Napravo od vstupních dveří jsou tři malé knihovny. Otevřete nejdříve tu levou a seberte z ní knihu „Memorandum of Electricity“.
  • Prozkoumejte pravou knihovnu – je však zamčená. Odemkněte ji klíčkem od markýze a seberte z ní knihu o Pazuzu.
  • Když v knize o Pazuzu zalistujete, zjistíte, že jedna ze stránek je nečitelná. Použijte tedy na ni magickou formuli neviditelnosti a tak se dozvíte postup, jako sošku Pazuzu vyrobit.

    Kde naleznu pracovnu sochaře?

  • Ze sálu královniných strážců (místnost s piánem) vejděte velkými dveřmi do Dianina sálu.
  • Odsud je nutno odejít zamčenými dveřmi na druhé straně sálu.
  • Z podstavce s obrazem u oken seberte dřevenou rukojeť (kliku z Generátoru) a odeberte se do vědecké laboratoře.
  • Prozkoumejte stolek s generátorem u stěny. Připevněte na něj kliku a následně seberte akumulátor nabitý elektřinou (Leyden jar).
  • Vraťte se do Dianina sálu a použijte na zamčené dveře akumulátor – tím je odemknete a po otevření se dostanete tajným vchodem do Apollovy galerie.
  • Louvre: The Final Curse Na konci galerie projděte dveřmi do obrazárny (Square room), odsud pak po schůdcích sejděte do přízemí a odtud nakonec otevřenými dveřmi do pracovny sochaře.
  • Promluvte si se sochařem – vyhoví vaší nabídce vytvořit formu sošky Pazuzu, pokud mu ale přinesete obraz Christopha Allegraina, na němž bude taktéž přimalována špachtle s kladívkem.

    Kde naleznu obraz Christopha Allegraina?

  • Kde jinde, než v obrazárně. Zatím ale nevíte, který z obrazů to je.
  • Z malinkého stolečku vedle dveří v obrazárně seberte katalog obrazů a v inventáři si jej prohlédněte. Naleznete v něm náčrtek obrazu vámi hledaného Allegraina, podle nějž byste tento obraz měli v obrazárně rozpoznat (viz obrázek).
  • Obraz je ale moc vysoko a vy na něj nedosáhnete. Vraťte se tedy do dlouhé Apollovy galerie, v jejímž středu seberte dřevené schůdky. Ty pak položte v obrazárně pod obraz Allegraina a seberte jej (pozn.: nesmíte sebrat žádné jiné obrazy, jinak budete chyceni při krádeži).

    Na obrazu ale není špachtle s kladívkem. Co teď?

  • Je nutno je tam přimalovat. Jednoho malíře jsme už potkali...
  • Promluvte si s malířem v Apollově galerii a pak na jeho plátno použijte obraz Allegraina. Malíř dokreslí špachtli a kladívko a vy pak můžete upravený portrét sebrat a odnést sochaři.
  • Ukažte sochaři knížku s obrázkem Pazuzu, podle níž vytvoří formu.

    Sochař zmizel. Kdo mi teď sošku odlije?

  • Bohužel tak musíte učinit sami.
  • Nejdříve vyjděte ven na chodbu, kde seberte pytel s uhlím. Ten pak v dílně nasypte do pece.
  • Otevřete skříň, seberte z ní sadu cínového nádobí a položte jej do vaničky nad pecí.
  • Dle postupu v knize o Pazuzu je ještě nutné dodat nějakou měď.

    Kde seženu potřebnou měď pro odlití sošky?

  • Hledejte ji v centru zříceniny na nádvoří.
  • Podívejte se nahoru na díru ve střeše nad vámi a prozkoumejte ji. V inventáři nabijte kuši šípem a vystřelte po malé věžičce na vrcholku střechy – ustřelíte ji.
  • Louvre: The Final Curse Vyjděte dveřmi ze dvorku na nádvoří, obejděte zříceninu zezadu a seberte ze země sestřelenou měděnou věžičku.
  • Vraťte se do sochařské dílny, kde vás vyruší markýz a přinutí vás dokončit operaci, aby vám pak sošku Pazuzu ukradl. Využijte nyní informací obsažené v knize o Pazuzu a dejte si do inventáře plynovou masku.
  • Přidejte do vany nad pecí měděnou věžičku – začne unikat otravný plyn, takže si rychle nasaďte plynovou masku. Markýz zahyne a soška Pazuzu je hotová.
  • Z trámu nade dveřmi seberte kladivo, rozbijte jím formu a seberte hotovou sošku Pazuzu.
  • Nyní je ještě třeba zařídit, aby soška získala svou magickou moc.

    A jak docílím toho, aby se stala obyčejná soška magickou?

  • Musíte ji zelektrizovat. K tomu vám poslouží soustava na stolku ve vědecké laboratoři. Postup, jak toho docílit, je podrobně popsán v knize o elektrizaci.
  • Nejdříve je nutné nashromáždit všechny předměty potřebné pro tento pokus.
  • Ve sklepení (sál Ludvíka) seberte z podlahy ve tmavém výklenku cívku s měděným drátem.
  • Na dvorku zříceniny prozkoumejte hromadu haraburdí v temném rohu a seberte z ní zinkovou destičku.
  • V Dianině sálu prozkoumejte malou bílou sošku na podstavci a na mřížku, kterou drží socha v ruce, použijte magickou formuli na otevírání (general purpose formula) – mřížka se otevře a vy můžete sebrat lahvičku s kyselinou sírovou.
  • Na malé chodbičce před vědeckou laboratoří prozkoumejte dřevěný kabinet a jeho zámek odpalte kyselinou sírovou. Skříň otevřete a seberte jednu z lahviček a z prostředního šuplíku ještě měděnou a zinkovou destičku.
  • Nyní již vlastníte vše potřebné k elektro-pokusu.
  • Prozkoumejte dvě kádinky na stole ve vědecké laboratoři. V kádince napravo je kyselina sírová, kádinka nalevo je zatím prázdná. Nalijte do ní obsah modré lahvičky (CuSO4).
  • Nyní je třeba na drátky nad kádinkami zavěsit zinkové a měděné předměty dle správného pořadí. Do levé kádinky vložte sošku Pazuzu a zinkovou destičku, do pravé pak zinkovou destičku a měděnou destičku (viz obrázek). Ty pak vzájemně propojte měděným drátem (použijte na zadní část kádinek). Pokud jste vše učinili správně, dojte k chemické reakci a elektrizaci. Pokud ne, dojte k výbuchu.
  • Louvre: The Final Curse Po elektrizaci vyjměte z kádinky magickou sošku Pazuzu – v laboratoři se objeví sochař.
  • Rychle prozkoumejte krb a použijte na něj magickou formuli na otevírání (general purpose formula) – otevře se tajný východ, kterým uniknete do sklepení…
  • Z rozhovoru s templářským rytířem se dozvíte, že jste mu naletěli a posloužili jako prostředek k pomstě a ke zničení světa. Tomu teď musíte zabránit.

    Louvre, současnost:

    Tak to jsem v pěkný rejži. Jak teď svět zachránit?

  • Zkuste záchranu světa ignorovat a proveďte to, co vám Anselme přikázal.
  • Ve sklepení Louvru jděte pod podloubí, v inventáři nabijte kuši šípem a vystřelte skrz mříže na podlahu pod schody (viz obrázek) – v rozích sklepení se vysunou čtyři podstavce.
  • Na tyto podstavce položte všechny čtyři získané ďábelské sošky (viz obrázek).

    Ha! Zjevili se tři templářští duchové a řekli mi, že mohu svět zachránit, když naleznu jeho hrob a přenesu se zpět do minulosti, kde Anselma zabiji.

  • Přesně tak. Nejdříve ale musíte najít jeho hrob. Nemějte strach, není daleko.
  • Jděte pod podloubí a prozkoumejte podlahu pod klenutým obloukem, kde hrob objevíte.
  • Použijte na hrob postupně dvě magické formule – neviditelnosti a otevření. Objevíte tak Anselmovy pozůstatky.
  • Seberte z jeho hrobu magický přívěšek, který v inventáři spojte s magickou formulí odhalující Anselmova tajemství – přenesete se tak do čtrnáctého stolení.

    Louvre, 14. století:

    Kruci, jsem uzavřen v nějaké věži…

  • Nezoufejte, Anselme není daleko. Stačí prozkoumat jedno z oken a rozřezat jej diamantovým nožem, načež uvidíte Anselma venku na nádvoří.
  • V inventáři nabijte kuši šípem a vystřelte po Anselmovi uvázaném u kůlu.

    Anselme je zničen, svět zachráněn a Morgana splnila otcovo poslední přání. Prostě happyend jak má být.