Tento rok by se majitelé platformy Xbox měli dočkat neoddiskutovatelně jasného "killer" titulu v podobě příchodu vylepšené verze hry Metal Gear Solid 2. V přímém porovnání s původní PS2 verzí však nepůjde toliko o nějaké kosmetické změny, ale o docela zásadní momenty, na něž se tímto společně podíváme.
Nemá tady asi příliš cenu připomínat, oč vlastně v Metal Gear Solid 2 jde, k tomuto účelu vám ostatně dobře poslouží link v předchozím odstavci, pročež pojďme rovnou k věci. Metal Gear Solid 2: Substance, jak se tento projekt nazývá, disponuje vedle standardního příběhového scénáře celými dvěma stovkami speciálních VR misí, což u PC-čkářů může připomenout předchozí Metal Gear Solid vydaný na jejich platformě, který se též mohl touto feature - na rozdíl od původní PSX verze - pyšnit. Na 32-bitovou PSX totiž nejprve vyšel Metal Gear Solid a teprve poté se, s určitým časovým odstupem a jako dodatek či spíše datadisk, objevil titul VR-Mission (v Japonsku to nicméně přišlo na trh jako komplet pod názvem Metal Gear Solid Integral), jehož jste mohli spustit toliko v případě vlastnictví originální hry. V avizovaných VR misích MGS2: Substance se pak dočkáme řady opravdu velice zajímavých okamžiků, mezi něž lze zařadit kupříkladu možnost pohybu ve first-person perspektivě (takto v jedné úrovni Solid postupoval vpřed za neustálé střelby z automatu); hodně legrační mi přijde pasáž, v níž po vzoru známého to klipu od Rolling Stones chodí obrovití lidé - zde samozřejmě ozbrojení vojáci - a jako maličkatý Snake se tudy musíte nepozorovaně proplížit (což vypadá na první pohled poměrně jednoduše:o)…
Dále tu Kojima signalizuje pět zcela nových herních epizod nazvaných Snake Tales (asi netřeba nijak zvlášť zdůrazňovat, kdo že tu bude hlavní postavou), jako nástavbu ke hlavnímu Story režimu, který má v několika ohledech lehce variovat. Objevují se zde totiž - oproti originální verzi - některé zcela nové a místy i značně překvapivé momenty.
Možná, že i na základě velké kritiky hráčů, kteří se neztotožnili s hlavním hrdinou hry Raidenem, nabídne Kojima alternativní možnost, s jakou postavou si projdete jedním ze dvou hlavních příběhových úseků - řeč je o prologu na tankeru a akci na čističce odpadních vod Big Shell. Přičemž se ve výbavě dočkáte i ninja meče, jehož ve hře jinak získáte až na konci - v tomto kontextu musím zmínit video ze Substance, jež nabídlo opravdu impresivní podívanou, kterak Raiden s touto sečnou zbraní běží vstříc vojákům a rychlými pohyby katanou odráží kulky letící jeho směrem! Vedle toho se však dočkáte i dalších zbraní, jako je epesní granátomet!
Ve výčtu zbrusu nových herních nápadů a režimů nelze zapomenout na Skateboarding, v němž se se Solidem proháníte na prkně po Big Shell. A musím říci, že tohle představení vypadalo naprosto skvěle a evokovalo ve mně dojem klasiky tohoto žánru – ano, řeč je o sérii Tony Hawk’s Pro Skater.
Nakonec ještě padla zmínka o jakýchsi alternativních misích, jejichž počet má být rovný stovce, přičemž i s ohledem na předchozí bonusové momenty možná nepřekvapí, že se tohle všechno muselo nacpat na dvouvrstvé DVD.
K výše uvedenému si ještě připočtěte několik malých, ale určitě příjemných features, jako jsou nové obleky pro hlavní postavy, kam patří v případě Solida tolik oblíbený smokink, ale také můžete hrát za Pliskina v jeho vojenském úboru. K vidění byl dokonce Solid z původního Metal Gearu (s poněkud větším počtem polygonů na mm2) a ninja nebezpečně připomínající Grey Foxe.
Zajímavým se zdá Kojimův důvod, proč ta náhlá expanze Metal Gear Solid 2 na další herní platformy, v tomto případě tedy na Xbox a PC. Důvod je velice prozaický – peníze. Fenomén Metal Gear Solid je totiž tak velký, že se po komerčním úspěchu na PS2 očekává podobný aplaus i na ostatních systémech. Ale majitelé PS2 nemusejí být nakonec až tak smutní, protože Kojima potvrdil, že navzdory všemu se i oni tohoto produktu dočkají, byť ještě v tuto chvíli (stejně jako u PC) není zřejmé, kdy.
Každopádně příznivci konzole od Microsoftu mají díky záměru Konami více než oprávněný důvod k radosti.