Drakan II - drakopaní Rynn se vrací

  • 15
Alan Patmore ze Surreal Software, kteří Drakana pro PS2 vyvíjejí, se dušuje, že pokračování nemá být žádný PC port této oblíbené akční adventury, ale plnohodnotný druhý díl. A pakliže se vám líbila jednička, zkuste s námi nahlédnout do kuchyně, v níž se právě připravuje další fantasy sekaná.

Drakan II

Tak co tady v kostce prvního odstavce můžeme říci? Opět budete bojovat coby půvabná Rynn ve spojeneckém svazku s ušlechtilým drakem Arokhem proti nepřátelům. Svět, jehož oba hrdinové obývají, je totiž nečekaně napaden uzurpátorskou rasou nazývanou Desert Lords a Rynn a Arokh se musí vypravit na dlouhou cestu, na jejímž konci je probuzení starodávné skupiny Draků, kteří mohou osvobodit zem od utlačovatelského jha. PS2 inkarnace má být 3x rozsáhlejší než PC verze. Sám Patmore Drakana II označuje za naprosto epickou a navíc nelineární záležitost s průměrnou dobou dohrání okolo 40 hodin herního času. Zdejší 3D svět má nabídnout působivé exkurze do hor, bažin, pouští či do studených království sněhu a ledu. Narazíte tu na několik měst a v nich na kupu NPC postav, s nimiž budete moci hodit řeč. Nicméně početní převahu tvoří postavy, jež by vás nejraději roztrhly na dva a více kusů a pro vypořádání se s těmito elementy budete mít k dispozici na 80 kusů pořádného železa (meče, sekery a podobné náležitosti), 12 kouzel a sílu pěti dračích zbraní. Drakan II Po grafické stránce se tvůrci předhánějí v superlativech. Průměrná postava v Drakanovi II má mít stejný počet polygonů jako celá scéna v jedničce. Rynn měla předtím pouhopouhých 300 polygonů, kdežto tady má být vymodelována ze 4 500 polygonů! Velké množství zajímavých detailů a efektů snad umožní nahlédnout pod pokličku výkonu hardwaru PS2, i když na rovinu, ze screenshotů to není dvakrát patrné a ani trailer neodhalil mému dioptrickému oku nějakou grafickou extázi, o níž bych tady mohl zodpovědně prohlásit, že je to naprostý nářez, proti němuž původní Drakan z PC vyhlíží jako naprostá vizuální vykopávka.

Nyní se podívejme na některé herní aspekty trochu blíže. Pro sesílání magie je vždy nutno dobít se na specifických a k tomu určených místech manou. Jinak magickými ataky disponuje jak Rynn, tak Arokh. Každé kouzlo vyvoláváte klepnutím na směrový kříž. V závislosti na stisknutí kříže pak Rynn provede levou rukou charakteristickou animaci, po níž dojde ke "zhmotnění" příslušné magie, kterou si pak podržíte do okamžiku jejího seslání. Ve výčtu 12 stupňujících se kouzel (tři úrovně pro každé z nich) nechybí "Flame orb", "Ball of magma" apod. Každopádně uvedené možnosti patří k dovednostem mága a vedle něj tu existuje sympatický výběr dalších dvou skillů, a to pro povolání archer a warrior. Drakan II Bude přitom jen na vás, zda půjdete cestou specializace jednoho povolání, či získané skill body (z bojů) přetransformujete rovným dílem a stanete se univerzálnějším bojovníkem.

Za zlato dojde na nákup dalších propriet, tady jmenovitě uzdravovaček, zbraní a zbroje, což však bude omezeno stupněm vašich zkušeností. Čím vyšší level, tím smrtonosnější vybavení. Pochopitelně pak bude každá změna (př. nové brnění) vizuálně zohledněna na obrazovce. Takový archer zkraje disponuje toliko standardním dlouhým lukem. Postupem ve hře se výběr stane exotičtější a zajímavější, takže ve výčtu 24 luků posléze najdeme př. Lightning bow, Flamestrike bow či Energy bow - asi není třeba zdůrazňovat rozličné efekty při vypuštění střely a reakci nebohých nepřátel.

Soubojová fáze se podle všeho příliš nezměnila - bohužel. Neboť bojování v Drakanovi bylo opravdu hodně fádní a po chvíli i monotónní. Nemohu si pomoci, ale pokud ve hře, orientované převážně na akci, dokáže hlavní postava vypotit pro každou ze zbraní cca dva pouhopouhé ataky, měli by se nad tím autoři vážněji zamyslet. Nicméně jistých kroků vpřed bylo učiněno. Drakan II Tentokráte tu bude o 60% více střetů ve vzduchu - na hřbetě Arokha, pročež nechybí velice sympatický auto-lock systém. V okamžiku zacílení bude veškerý další pohyb prováděn čelem k nepříteli až do času jeho anihilace či zrušení režimu zacílení. Funkce auto-lock se přenáší také pro boj na zemi. Navíc, pokud během tohoto přijdou na naši hrdinku krušné časy, přivolaný Arokh dokáže vašeho právě zaměřeného soka zprovodit ze světa efektním plivnutím ohnivé a hlavně výbušné sliny. Jinak vzdušný atak díky dobré viditelnosti umožňuje napadení či překvapení soupeře z mnohem větší dálky než v minulosti, s čímž souvisí skutečnost, že pozadí tady nemusí zakrývat mlha a nemá docházet k jeho doskakování. Na Rynn a Arokha je znovu nutno dávat velký pozor, jejich svazek je natolik nerozlučný, že pokud jeden z obou uvedených zemře, druhý jej brzy následuje.

Drakan II slibuje nelineární partii - na rozdíl od svého předchůdce, kdy dokončení úrovně ve své podstatě obnášelo dostat se z místa A do místa B. Dvojka bude založena na rozličných questech, což podle Patmoreho zaručuje mnohem dynamičtější a zajímavější hraní.

Jestli je tohle všechno pravda či nikoli, si budeme moci vyzkoušet už na podzim, kdy má Drakan II přijít na hladový PS2 trh.

Drakan II Drakan II Drakan II
Drakan II Drakan II Drakan II